Twórcy gry Starbound, studio Chucklefish, poinformowali, że wkrótce ich produkcja opuści etap wczesnego dostępu - po ponad dwóch latach w usłudze Early Access - i zostanie zaktualizowana do wersji 1.0.
Deweloperzy ze studia Chucklefish poinformowali, że wraz z kolejną aktualizacją Starbound przejdzie do wersji 1.0, a co za tym idzie – wyjdzie z wczesnego dostępu. Twórcy zaznaczają, że opuszczenie usługi Early Access nie oznacza, że prace nad grą zostały w stu procentach ukończone – po prostu od teraz wysiłki zespołu skupią się na tworzeniu nowej zawartości zamiast na udoskonalaniu silnika.


Wyjście z wczesnego dostępu to szczęśliwe zakończenie bardzo wyboistego procesu deweloperskiego Starbound. Po pierwszym, bardzo entuzjastycznym odbiorze gra przestała się na pewien czas rozwijać – zupełnie tak, jakby pomimo ogromnego sukcesu twórcy stracili do niej wszelki zapał. Był nawet okres, w którym przez ponad rok tytuł nie otrzymał żadnej znaczącej aktualizacji!
Nowa aktualizacja przyniesie bardzo dużo nowości, spośród których największą będzie możliwość rozegrania całego głównego wątku fabularnego. Gracz wcieli się w jednego z młodych Protektorów – członków organizacji, starającej się zaprowadzić pokój we wszechświecie. Na historię złoży się osiem dużych misji, odbywających się w zróżnicowanych lokacjach i wymagających dobrego zapoznania się z każdym aspektem rozgrywki: eksploracją, rozmowami z NPC, walką czy budowaniem kolonii. Zadania zawsze będą się kończyć starciem z bossem oraz napotkaniem postaci, które pomogą nam w naszych przygodach. Wraz z aktualizacją wprowadzony zostanie także rozdział pomiędzy rozwojem statku, kolonii, uzbrojenia oraz misji, które staną się kompletnie odrębne.
Ponadto twórcy postanowili nieco urozmaicić eksplorację poprzez generowanie planet z kilkoma różnymi biomami. Pojawią się nowe misje poboczne, bronie i lokacje, a także możliwość eksponowania wykopanych przez nas skamielin oraz ulepszania swojego bohatera cybernetycznymi wszczepami. Aktualizacja umożliwi też awansowanie mieszkańców stworzonych przez nas kolonii na członków załogi statku, mogących pełnić różnorodne role, oraz zatrudnianie najemników. Twórcy kompletnie zmienili system craftingu, czyniąc go łatwiejszym w użyciu i przyjaźniejszym dla użytkowników, rozbudowano także interakcje z oswojonymi zwierzętami. Z kolei do trybu survivalowego powróci głód, a jedzenie będzie gnić, jeżeli nie schowamy go w lodówce.

Aktualizacja oczywiście wyeliminuje część błędów, poprawi też wydajność gry oraz serwerów. Twórcy zapowiedzieli przy okazji swoje plany co do rozgrywki wieloosobowej. W przyszłości pojawi się opcja zapraszania swoich znajomych do naszej gry przez Steama. Maksymalnie czwórka graczy będzie więc mogła wykonywać wspólnie zadania, a każda z tych osób dołączy do zabawy (lub ją opuści) w dowolnym momencie. Ponadto pojawią się dedykowane serwery. Studio Chucklefish planuje też wprowadzić wsparcie dla Steam Workshop, co ułatwiałoby społeczności udostępnianie swoich modyfikacji.
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.