Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2014, 10:23

Star Citizen – zobacz zapis rozgrywki z modułu Dogfighting z nowymi scenami

Zarządzane przez Chrisa Robertsa studio Cloud Imperium Games wypuściło kilkudziesięciominutowy zapis rozgrywki z gry Star Citizen, ukazujący Dogfighting Module. W dużej mierze jest to ten sam materiał, który został pokazany podczas targów PAX East, lecz wzbogacono go o kilkanaście minut nowych scen.

Jak być może pamiętacie, jakiś czas temu odbyły się targi PAX East, na których studio Cloud Imperium Games pokazało zapis rozgrywki z gry Star Citizen, a właściwie z jednego z jej modułów – Dogfighting. Przez problemy techniczne nie udało się wtedy zobaczyć zbyt wiele, lecz Chris Roberts i jego zespół postanowili wynagrodzić to graczom i niedawno opublikowali prawie 38-minutowy film – co prawda, w większości składa się on z ujęć pochodzących z PAX East, lecz deweloper dorzucił też sporo nowego materiału, nakręconego po targach. Możemy zobaczyć kosmiczne potyczki (z użyciem zasadzek), a także elementy w rodzaju poruszania się pilotem w przestrzeni kosmicznej (poza statkiem). Film znajdziecie poniżej – nowe sceny zaczynają się w okolicach 23. minuty.

Tak jak można było się spodziewać, prezentacja Dogfighting Module przyczyniła się do znacznego zwiększenia napływu pieniędzy na konto Star Citizen.

Star Citizen w skrócie:
  • Twórcy: studio Cloud Imperium Games (z Chrisem Robertsem na czele)
  • Gatunek: symulator kosmiczny
  • Cechy szczególne: dostępność kampanii fabularnej dla samotników i trybu MMO, finansowanie produkcji przez samych graczy (obecnie 42,7 miliona dolarów)
  • Technologia: CryEngine 3
  • Platformy sprzętowe: PC
  • Termin premiery: 1. połowa 2015 r.

Przypomnijmy, że Dogfighting to drugi moduł z gry Star Citizen. W odróżnieniu od pierwszego – Hangar Module, który umożliwiał jedynie zwiedzanie hangarów i oglądanie statków – pozwoli on skorzystać z symulatora nazwanego Arena Commander, by toczyć kosmiczne potyczki z żywymi graczami w ramach jednego z kilku dostępnych trybów. Początkowo w zabawie weźmie udział 10-12 osób naraz, lecz docelowo w bitwie ma znaleźć się 50-60 statków – stanie się to możliwe dzięki aktualizacjom i pakietom zawartości, o które Dogfighting Module będzie konsekwentnie wzbogacany. Debiut modułu ma nastąpić pod koniec kwietnia lub na początku maja bieżącego roku. Więcej informacji na jego temat znajdziecie w poprzedniej wiadomości.

Natomiast do premiery Star Citizen jako całości dojdzie w najlepszym razie w pierwszej połowie przyszłego roku. W międzyczasie Chris Roberts i jego ekipa będą oddawali do dyspozycji graczy kolejne elementy gry w postaci dalszych modułów – tryb FPS (walki między postaciami graczy), Planetside / Social Module (różne aktywności i interakcje między graczami na stacjach kosmicznych i na powierzchniach planet). Ostatecznie dzieło studia Cloud Imperium Games będzie składało się z dwóch zasadniczych części – rozbudowanej kampanii fabularnej dla jednego gracza (Squadron 42) oraz przepastnego trybu MMO (Star Citizen). Na koniec warto wspomnieć, że zbiórka pieniędzy na omawianą grę niedawno przekroczyła 42 miliony dolarów.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Gracz, fantasta, bibliotekarz. Entuzjasta dobrych opowieści, intensywnych strzelanin i samochodówek.

więcej