Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 września 2025, 06:34

STALKER 2 o krok od aktualizacji 1.6. Deweloper zdradza, jakich nowości i zmian mogą oczekiwać miłośnicy Zony

Do gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla zmierza aktualizacja oznaczona numerem 1.6. Patch wprowadzi co najmniej jedną dużą zmianę oraz jedną dużą nowość (która zmieni Skifa w prawdziwego nocnego łowcę).

Źródło fot. GSC Game World
i

Studio GSC Game World pracuje nad aktualizacją 1.6 do gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla. Choć deweloperzy nie podzielili się jeszcze dokładną listą poprawek, które zostaną wprowadzone w omawianym patchu, to opublikowali trzy wpisy w serwisie X, zapowiadające bodaj najważniejsze z nich.

Zacznijmy od tego, że aktualizacja 1.6 wprowadzi gruntowne zmiany w balansie zawartości skrytek rozrzuconych po Zonie. Dotychczas często zdarzało się, że nie znajdowaliśmy w nich niczego przydatnego, jednak w najbliższej przyszłości ma się to zmienić. Autorzy już teraz zalecają, by uważnie przyglądać się schowanym w nim przedmiotom.

Ponadto każdy, kogo zastanie noc w Zonie, wie, że jest ona „ciemna i pełna strachów”. Z tego względu zaryzykowałbym stwierdzenie, iż druga nowość wprowadzona przez GSC Game World jest nawet ważniejsza niż ta pierwsza. Patch 1.6 odda nam bowiem do dyspozycji noktowizor, który zapewni nam przewagę nad nieprzyjaciółmi po zapadnięciu zmroku.

W jeszcze jednym wpisie GSC Game World ujawniło, że noktowizor przystosujemy do indywidualnych preferencji, zmieniając jego barwę, kształt oraz wielkość.

W chwili pisania tych słów nie wiadomo jeszcze, kiedy S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla doczeka się patcha 1.6. Twórcy mówią jedynie, że nastąpi to „wkrótce”.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej