STALKER 2 jednak bez NFT. Twórcy ugięli się pod krytyką fanów
Studio GSC Game World ugięło się pod krytyką graczy i ogłosiło rezygnację z pomysłu sprzedawania NFT pozwalających zostać NPC-em w grze S.T.A.L.K.E.R. 2.

Studio GSC Game World porzuciło plan udostępnienia NFT związanych z grą S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl. Wycofanie się z decyzji nastąpiło bardzo szybko – ogłoszono to raptem kilkadziesiąt godzin po zapowiedzi.
Wirtualne przedmioty w formie niezbywalnych tokenów (ang. non-fungible token) zyskują na popularności. W branży gier wykorzystanie tej technologii ogłosili m.in. firma Ubisoft, twórcy Dead by Daylight oraz Peter Molyneux. Za każdym razem spotkało się to z bardzo negatywną reakcją graczy, ale nie poskutkowało zmianą planów. W przypadku STALKERA 2 jest inaczej – deweloperzy posłuchali tych głosów i wycofali się z pomysłu.

Nawet w tym wypadku zmiana decyzji zajęła jednak trochę czasu. Dzień po ogłoszeniu planów GSC Game World próbowało ich bronić, publikując obszerną wiadomość, w której tłumaczono, że zyski z NFT zostaną wykorzystane do zasilenia budżetu produkcyjnego gry STALKER 2. Fanów nie przekonały jednak te argumenty. Wspomniany wpis został już usunięty, ale w sieci bez problemu można znaleźć jego kopię. Ostatecznie gracze musieli dostać takiej furii, że zmusili deweloperów do kompletnego porzucenia tych planów.
Przypomnijmy, że autorzy mieli nietypowy pomysł na NFT. Gracze mieli odpłatnie uzyskać możliwość zostania NPC-em w grze. Zainteresowani musieliby udać się do studia GSC Game World, gdzie zostaliby poddani procedurze skanowania, aby twórcy mogli realistycznie odwozorować ich wygląd. W dalszych planach były inne typy niezbywalnych tokenów.
STALKER 2 zmierza na PC oraz Xboksa Series X/S. Gra ukaże się 28 kwietnia przyszłego roku. Od dnia premiery będzie też dostępna w abonamentach PC Game Pass i Xbox Game Pass.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- GSC Game World
- ciekawostki growe
- STALKER (marka)
- strzelanki FPP (FPS)
- Czarnobyl
- NFT
- PC
- XSX
Komentarze czytelników
Baccardi9000 Centurion
W samym pomyśle NFT nie widzę problemu.
Ja widzę problem gdzie indziej.
Załóżmy że już kupię ten NFT w jakiejś grze.
Zgodnie z prawem, zakupiłem niezbywalne dobro handlowe (przedmiot w grze zazwyczaj).
jeżeli tak, to Deweloper gry musi zagwarantować że dożywotnio gra będzie funkcjonować i że w każdym momencie w przyszłości będę miał dostęp to tego dobra handlowego.
Coś takiego jest NIEREALNE w przypadku gier komputerowych bo już za kilka lat gra albo będzie za stara na nowe systemy operacyjne albo nie będzie kontunuowania.
Ktokolwiek zdecyduje się kupić NFT jest debilem do sześcianu jeśli myśli że za kilka lub kilkanaście lat zaloguje się do gry i będzie mógł flexować że cośtam ma.
Ile to gier w ostatnich latach zostało discontinued z powodu gównianej jakości gry ?
Anthem jest najlepszym przykładem, ale jest też Battlefield2042 (IIRC) które obecnie się boryka z zanikami graczy oraz mamy Fallout76 które, nie kłammy, jest bardziej gówniane od Anthem i istnieje jeszcze tylko dlatego ze Bethesda nie chce przyznać się do błędu.
WolfDale Legend

A już się cieszyłem że będę jakimś stalkerem kładącym codziennie kwiaty na grobie ukochanej opowiadając graczom moją historię. Natomiast gdyby gracz mnie zabił to działoby się to samo, tyle że byłbym wtedy zjawą która by nawiedzała gracza w jego snach.
Z4PSu Junior
Niech ta gra wyjdzie na PS5, a nie sobie exa zrobili.
DeltiX Centurion
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć skąd to oburzenie? Pomysł wydawał się świetny. Usługa dla najbardziej zajaranych fanów. Samo NFT ma bardzo pozytywny wpływ na twórców bo widzę teraz bardzo dużo projektów, które zdobyły finansowanie dzięki temu, że opierają się na NFT. Dla graczy wydaję się że NFT ma jeszcze większe pozytywy - w końcu stajemy się właścicielami cyfrowej treści, a nie tylko "wynajmującymi"...