STALKER 2 bez pojazdów; twórcy tłumaczą decyzję

W S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl nie będziemy mogli samodzielnie poprowadzić pojazdów. O przyczynach tej decyzji, rozmiarze mapy i innych kwestiach opowiedział w nowym wywiadzie Zakhar Bocharov ze studia GSC Game Word.

Jakub Błażewicz

STALKER 2 bez pojazdów; twórcy tłumaczą decyzję.
STALKER 2 bez pojazdów; twórcy tłumaczą decyzję.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl ma dostarczyć graczom wielu wrażeń, ale najwyraźniej w Zonie zabraknie jednego, dla niektórych istotnego elementu. W wywiadzie z rosyjskim serwisem DTF Zakhar Bokharov (PR menadżer studia GSC Game World) potwierdził, że w grze ani razu nie pokierujemy samodzielnie pojazdem, nawet w ramach pojedynczych sekwencji. I to mimo ogromnego rozmiaru mapy o powierzchni ponad 64 kilometrów kwadratowych.

Brak „grywalnych” pojazdów może wydawać się kuriozalny w kontekście rozległego obszaru Zony w nowej części czarnobylskiego cyklu. Jednakże zespół GSC Game World nie podjął tej decyzji bez powodu. Bocharov tłumaczy, że Zona w dwójce to miejsce pełne niebezpieczeństw, w którym pośpiech to pewna droga do grobu poprzez – na przykład – spotkanie z jedną z wielu losowych anomalii. Dlatego podróż samochodem czy innym wehikułem to nie najlepszy pomysł. Uzasadnienie jest o tyle zrozumiałe, że z podobnych przyczyn pojazdów nie było w pierwszej odsłonie cyklu – te mogliśmy zobaczyć tylko w fanowskich modyfikacjach. Skoro mowa o wyciętej zawartości: Bocharov podkreślił, że studio nie zrezygnowało z żadnych planowanych elementów STALKERA 2, a gameplay pokazany na E3 2021 odpowiada temu, co zobaczą gracze po premierze gry (przynajmniej ci z odpowiednio mocnymi komputerami).

Na szczęście nie znaczy to, że gracze będą zmuszeni do przemierzania Zony wyłącznie na piechotę. S.T.A.L.K.E.R. 2 uwzględni system szybkiej podróży, ale w dość „niezwykłej” formie. Bocharov nie podał szczegółów, być może zostawiając tę mechanikę jako niespodziankę dla fanów na premierę gry. Drugi S.T.A.L.K.E.R. trafi na rynek 28 kwietnia 2022 roku. W tytuł zagramy na pecetach oraz konsolach Xbox Series X/S, a nabywcy otrzymają do wyboru kilka wydań (w tym bogate edycje kolekcjonerskie).

  1. Oficjalna strona gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
  2. STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2024

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

6.2

Gracze

8.1

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

58

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-06-24
14:31

Maxley Konsul

Maxley

Akurat w Cieniu Czarnobyla były teleporty (w sekwencji jednego z zakończeń) oraz anonalie posyłające obiekty w różne miejsca, toteż taki system szybiej podróży nie będzie jakoś "niezwykły" (chociaż to nie fantasy, więc może jednak: "niezwykły"!).
W Czystym niebie był przewodnik, więc powtórki z rozgrywki nie określaliby mianem "niezwykłego". Transport powietrzny raczej też odpada.

A w kwestii pojazdów: intro Cienia Czarnobyla ładnie pokazuje, jak się kończy runtka po Zonie.

Komentarz: Maxley
2021-06-24
14:42

grish_em_all Legend

grish_em_all

Obstawiam anomalie teleportujące postać - tak jak wspomniał Maxley, mieliśmy coś takiego w końcówce Cienia Czarnobyla, gdy postanowiliśmy nie współpracować ze Świadomością-Z. W Zewie Prypeci też mieliśmy w jednym miejscu teleport, który pozwalał na dostanie się na płaskowyż do jednego z rozbitych śmigłowców

Komentarz: grish_em_all
2021-06-24
15:34

Uruk-Hai666 Generał

Uruk-Hai666

W Trylogii też nie było, mi to nie przeszkadza.

Komentarz: Uruk-Hai666
2021-06-24
19:18

zanonimizowany1355283 Generał

😉

Bocharov tłumaczy, że Zona w dwójce to miejsce pełne niebezpieczeństw, w którym pośpiech to pewna droga do grobu poprzez – na przykład – spotkanie z jedną z wielu losowych anomalii
Dodam od siebie, że pojazdy są łatwiejsze do wykrywanie przez rządowe żołnierzy. Pilnują drogi do terenu Czarnobyl i inne "bramy", więc ciężko jest "przemycić" pojazdy do strzeżone tereny w sposób niezauważony. Mylę się?

Komentarz: zanonimizowany1355283
2024-11-27
18:43

roberts25811141720232629323538 Junior

Ale motocykl jak w grze days gone to by się przydał w grze stalker 2

Komentarz: roberts25811141720232629323538

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl