STALKER 2 bez pojazdów; twórcy tłumaczą decyzję
W S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl nie będziemy mogli samodzielnie poprowadzić pojazdów. O przyczynach tej decyzji, rozmiarze mapy i innych kwestiach opowiedział w nowym wywiadzie Zakhar Bocharov ze studia GSC Game Word.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl ma dostarczyć graczom wielu wrażeń, ale najwyraźniej w Zonie zabraknie jednego, dla niektórych istotnego elementu. W wywiadzie z rosyjskim serwisem DTF Zakhar Bokharov (PR menadżer studia GSC Game World) potwierdził, że w grze ani razu nie pokierujemy samodzielnie pojazdem, nawet w ramach pojedynczych sekwencji. I to mimo ogromnego rozmiaru mapy o powierzchni ponad 64 kilometrów kwadratowych.
Brak „grywalnych” pojazdów może wydawać się kuriozalny w kontekście rozległego obszaru Zony w nowej części czarnobylskiego cyklu. Jednakże zespół GSC Game World nie podjął tej decyzji bez powodu. Bocharov tłumaczy, że Zona w dwójce to miejsce pełne niebezpieczeństw, w którym pośpiech to pewna droga do grobu poprzez – na przykład – spotkanie z jedną z wielu losowych anomalii. Dlatego podróż samochodem czy innym wehikułem to nie najlepszy pomysł. Uzasadnienie jest o tyle zrozumiałe, że z podobnych przyczyn pojazdów nie było w pierwszej odsłonie cyklu – te mogliśmy zobaczyć tylko w fanowskich modyfikacjach. Skoro mowa o wyciętej zawartości: Bocharov podkreślił, że studio nie zrezygnowało z żadnych planowanych elementów STALKERA 2, a gameplay pokazany na E3 2021 odpowiada temu, co zobaczą gracze po premierze gry (przynajmniej ci z odpowiednio mocnymi komputerami).
Na szczęście nie znaczy to, że gracze będą zmuszeni do przemierzania Zony wyłącznie na piechotę. S.T.A.L.K.E.R. 2 uwzględni system szybkiej podróży, ale w dość „niezwykłej” formie. Bocharov nie podał szczegółów, być może zostawiając tę mechanikę jako niespodziankę dla fanów na premierę gry. Drugi S.T.A.L.K.E.R. trafi na rynek 28 kwietnia 2022 roku. W tytuł zagramy na pecetach oraz konsolach Xbox Series X/S, a nabywcy otrzymają do wyboru kilka wydań (w tym bogate edycje kolekcjonerskie).
- Oficjalna strona gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
- STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- GSC Game World
- STALKER (marka)
- strzelanki FPP (FPS)
- mapy / wirtualne światy
- Czarnobyl
- PC
- XSX
Komentarze czytelników
Maxley Konsul

Akurat w Cieniu Czarnobyla były teleporty (w sekwencji jednego z zakończeń) oraz anonalie posyłające obiekty w różne miejsca, toteż taki system szybiej podróży nie będzie jakoś "niezwykły" (chociaż to nie fantasy, więc może jednak: "niezwykły"!).
W Czystym niebie był przewodnik, więc powtórki z rozgrywki nie określaliby mianem "niezwykłego". Transport powietrzny raczej też odpada.
A w kwestii pojazdów: intro Cienia Czarnobyla ładnie pokazuje, jak się kończy runtka po Zonie.
grish_em_all Legend

Obstawiam anomalie teleportujące postać - tak jak wspomniał Maxley, mieliśmy coś takiego w końcówce Cienia Czarnobyla, gdy postanowiliśmy nie współpracować ze Świadomością-Z. W Zewie Prypeci też mieliśmy w jednym miejscu teleport, który pozwalał na dostanie się na płaskowyż do jednego z rozbitych śmigłowców
Uruk-Hai666 Generał

W Trylogii też nie było, mi to nie przeszkadza.
zanonimizowany1355283 Generał
Bocharov tłumaczy, że Zona w dwójce to miejsce pełne niebezpieczeństw, w którym pośpiech to pewna droga do grobu poprzez – na przykład – spotkanie z jedną z wielu losowych anomalii
Dodam od siebie, że pojazdy są łatwiejsze do wykrywanie przez rządowe żołnierzy. Pilnują drogi do terenu Czarnobyl i inne "bramy", więc ciężko jest "przemycić" pojazdy do strzeżone tereny w sposób niezauważony. Mylę się?
roberts25811141720232629323538 Junior
Ale motocykl jak w grze days gone to by się przydał w grze stalker 2