Śródziemie: Cień Wojny z pierwszymi recenzjami - udana kontynuacja

W sieci zaczęły się pojawiać pierwsze recenzje gry Śródziemie: Cień Wojny. Tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem recenzentów, aczkolwiek nie zabrakło zastrzeżeń co do pewnych elementów produkcji.

Jakub Błażewicz

Kontynuacja historii Taliona zadebiutuje 10 października. - Śródziemie: Cień Wojny z pierwszymi recenzjami - udana kontynuacja - wiadomość - 2017-10-05
Kontynuacja historii Taliona zadebiutuje 10 października.

Za pięć dni doczekamy się premiery Śródziemia: Cienia Wojny, kontynuacji przygodowej gry akcji od studia Monolith korzystającej z licencji filmowej trylogii Władca Pierścieni. Dotychczas otrzymywaliśmy sporo materiałów z gry, mających zachęcić nas do nabycia kontynuacji historii Taliona. Dziś jednak pojawiły się recenzje gry, dzięki czemu możemy jasno stwierdzić, czy tytuł przebija poprzedniczkę i jest wart Waszego czasu.

Wybrane recenzje Śródziemia: Cienia Wojny:

Nowości w systemie walki zaowocowały jeszcze bardziej intensywnymi starciami. - Śródziemie: Cień Wojny z pierwszymi recenzjami - udana kontynuacja - wiadomość - 2017-10-05
Nowości w systemie walki zaowocowały jeszcze bardziej intensywnymi starciami.
Śródziemie: Cień Wojny w skrócie:
  • producent: Monolith Productions
  • wydawca: Warner Bros. Interactive Entertainment
  • gatunek: przygodowa gra akcji
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • data premiery: 10 października
  • inne: kontynuacja Śródziemia: Cienie Mordoru; rozwinięty system Nemezis; oblężenia i obrona twierdz

O ile odpowiedzią na pierwsze z zadanych wyżej pytań jest zdecydowane ”tak”, o tyle druga kwestia sprowadza się do stosunku nabywcy do Śródziemia: Cienia Mordoru. Zasadniczo recenzenci zachwalają rozgrywkę, w wielu aspektach rozwijającą model z jedynki. Najwięcej pochwał zebrały oblężenia i obrona twierdz, ujmujące rozmachem oraz wciągające chaosem bitewnym. To właśnie ten element może – zdaniem recenzentów – zachęcić graczy do powrotu po latach do Śródziemia: Cienia Wojny, aczkolwiek nie jest to jedyny jasny punkt produkcji. System walki nie doczekał się rewolucyjnych zmian, ale nawet te niewielkie poprawki wystarczyły, by starcia z wrogami dawały jeszcze więcej satysfakcji niż w jedynce. Większość recenzentów na plus zaliczyła też rozszerzone elementy RPG (sześć miejsc na ekwipunek, alternatywne wersje umiejętności), choć nie zabrakło malkontentów, którzy nowości związane z rangami przedmiotów uznali za zwyczajnie zbędne.

Jakkolwiek rozgrywka wywołała zdecydowanie pozytywne reakcje, w tekstach da się znaleźć garść narzekań. Choć ogólnie walka została rozwinięta, cześć recenzentów zwróciła uwagę na brak znaczących nowości w systemie, który gracze znają już m.in. z serii Batman: Arkham. Ponadto mimo wszystkich nowości mamy do czynienia z wzorcową kontynuacją, rozwijającą poprzednią produkcję. Jeśli więc nie zachwyciło Was Śródziemie: Cień Mordoru, raczej nie przekonacie się do kontynuacji. Tym bardziej, że sama fabuła również nie zachwyciła dziennikarzy (choć znalazła się też garść recenzji wychwalających także i ten element), mimo kilku zapadających w pamięć scen. Inna sprawa, że zmodyfikowany system Nemezis pozwala tworzyć nam inną historię – o służących nam orkach, zapewniających nie tylko akcenty komediowe, ale też awansujących w hierarchii poprzez zdrady, pojedynki czy próby oraz mogących wspomóc nas na nowe sposoby (na przykład jako szpiedzy).

Śródziemie: Cień Wojny oferuje znacznie bardziej zróżnicowane lokacje niż te z jedynki. - Śródziemie: Cień Wojny z pierwszymi recenzjami - udana kontynuacja - wiadomość - 2017-10-05
Śródziemie: Cień Wojny oferuje znacznie bardziej zróżnicowane lokacje niż te z jedynki.

Niewiele recenzji wspomina o kwestiach technicznych, choć w niektórych tekstach pojawiają się wzmianki o pewnych problemach, na przykład z synchronizacją ruchów warg z wypowiadanymi kwestiami i miejscami surowymi teksturami czy modelami postaci. Niemniej zróżnicowane lokacje oraz świetna muzyka przypadły do gustu testującym. Nieco mniej zgodnie oceniono kontrowersyjny system mikrotransakcji. Większość recenzentów nie uznała ich za wadę, jako że – jak twierdzą – płatności w grze nie dają zbyt dużej przewagi i wydają się wręcz zbędne, a do tego nie są nachalnie narzucane przez grę.

Middle-earth: Shadow of War

Śródziemie: Cień Wojny

Middle-earth: Shadow of War

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 października 2017

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

7.5

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

24

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2017-10-05
22:02

str Konsul

str

Niedlugo to wszedzie wprowadza mikroplatnosci. Dobrze, ze nie beda konieczne do dobrej zabawy z gra

Komentarz: str
2017-10-06
10:13

kęsik Legend

kęsik
😍

Czytając jedną z recenzji i plusy i minusy w niej wspomniane, minusy były tak istotne (słaba fabuła, biedny świat) że spodziewałem się że ocena końcowa będzie oscylować w okolicy 3/10 a tu patrzę 8 :O

Komentarz: kęsik
2017-10-06
14:56

zanonimizowany1218931 Konsul

Brawo, najpierw Shadow of War, potem NBA 2k18 i Forza.
Lootboxy to RAK gamingu, jestem w stanie zrozumieć je w grach F2P, nie w AAA za 60$.
Nawet jeśli wydawca twierdzi, że "wszystko da się wygrindować", gra zostanie zaprojektowana tak, żeby w końcu gracz wydał te następne 20$.
Jedynka była całkiem ok, chociaż po 20 godzinach musiałem już ją wymęczyć do końca, niestety wkładają ten system walki gdzie tylko mogą (batmany, middle earth, madmax, itd.) i po kilku grach tego typu walka zaczyna męczyć.
Nie mam zamiaru z góry negatywnie oceniać gry, ale nie zapowiada się na GOTY w moim odczuciu, pewnie zagram gdy skończy jak jedynka, po 4 miesiącach można było ją kupić za 5-10$ na bundle stars.

Komentarz: zanonimizowany1218931
2017-10-06
18:59

zanonimizowany1202555 Konsul

God is a Geek – 10/10

Dobre ćpanie widzę. :D

Komentarz: zanonimizowany1202555

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl