Zespół Warhorse Studios poinformował, że w ciągu pierwszych dwóch dni od premiery sprzedaż Kingdom Come: Deliverance przekroczyła pół miliona egzemplarzy. Produkcja cieszy się również dużą popularnością wśród użytkowników serwisu Steam.

Czeskie studio Warhorse ma powody do zadowolenia. Jego debiutancka produkcja, czyli historyczne RPG Kingdom Come: Deliverance, sprzedaje się w imponującym tempie. Autorzy właśnie pochwalili się, że sprzedano już ponad pół miliona egzemplarzy gry. Liczba ta jest tym bardziej imponująca, że od premiery minęły dopiero dwa dni.
Przypomnijmy, że Kingdom Come: Deliverance ukazało się 13 lutego w wersjach na PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Nie wiemy jak te pół miliona sprzedanych egzemplarzy rozkłada się na poszczególne platformy. Według serwisu Steam Spy grę zakupiło dotąd ok. 165 tysięcy graczy pecetowych. Strona ta jednak działa w taki sposób, że dopiero po trzech dniach od premiery podawane przez nią dane są miarodajne.
Popularność gry na PC dobrze ilustrują liczby podawane przez serwis Steam Charts. Wczoraj, w najgorętszym momencie dnia, w Kingdom Come: Deliverance jednocześnie bawiło się 75 tysięcy osób. Dla porównania warto przytoczyć rekordy wydanych ostatnimi czasy innych dużych gier przeznaczonych wyłącznie dla pojedynczego gracza.
Gra: | Rekord liczby graczy bawiących się jednocześnie za pomocą Steam: |
Middle-earth: Shadow of War | |
Subnautica | |
Assassin's Creed Origins | |
Elex | |
Wolfenstein II: The New Colossus |
Jak widać, Kingdom Come: Deliverance cieszy się sporym wzięciem i to pomimo faktu, że posiada wiele niedoróbek technicznych i denerwujących rozwiązań. Te problemy nie przeszkodziły również w osiągnięciu dobrej średniej ocen, wynoszącej 76% według serwisu Metacritic. Tytuł spodobał się również naszemu redaktorowi, który wystał mu notę 7.5.
Warto dodać, że wczoraj autorzy poinformowali, że na aktualizację z poprawkami błędów poczekamy dwa tygodnie. Część z irytujących problemów fani rozwiązali już jednak sami za pomoca modów, które m.in. pozwalają zapisywać stan gry w dowolnym momencie oraz wyłączyć minigierkę podczas otwierania zamkniętych drzwi za pomocą wytrycha.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
26

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.