Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 stycznia 2024, 20:01

autor: Maciej Gaffke

„Społeczność Cities: Skylines 2 staje się coraz bardziej toksyczna”, twierdzi twórczyni city buildera

Społeczność Cities: Skylines 2 ma coraz większy problem z „toksycznością”. Zwróciła na to uwagę Mariina Hallikainen – twórczyni gry oraz CEO studia Colossal Order.

Źródło fot. Colossal Order.
i

Cities: Skylines II od momentu swojej premiery miało kłopoty, które mocno przyczyniły się do nienajlepszych opinii graczy. Z czasem komentarze fanów – zwłaszcza te zamieszczane na forach dyskusyjnych poświęconych grze – stały się coraz bardziej „toksyczne”. Tak przynajmniej uważa Mariina Hallikainen, będąca jednym z twórców owej produkcji i CEO studia Colossal Order.

„Toksyczność” społeczności Cities: Skylines 2

W swoim wpisie na forum Paradoxu Hallikainen wymieniła cele studia na najbliższe miesiące. Najważniejszymi spośród nich są: wypuszczenie oficjalnego narzędzia dla moderów, a także dalsza praca nad konsolową wersją rzeczonego city buildera, która planowo powinna zadebiutować w maju (na PS5 i XSX/S).

Deweloperka poruszyła również kwestię „toksyczności”, która ma dotykać samych twórców oraz innych członków społeczności jak nigdy wcześniej. Według Hallikainen w dłuższej perspektywie taki „klimat” może negatywnie wpłynąć na fanów oraz na powstawanie kolejnych modów.

Społeczność Cities: Skylines II staje się coraz bardziej toksyczna, czego wcześniej nie doświadczyliśmy w takim stopniu. Dotyka to nie tylko naszych deweloperów, ale także innych członków społeczności – co powoduje, że ludzie wahają się przed kontaktem z innymi. Może to zaszkodzić nie tylko atmosferze w społeczności, ale także zniechęcić do kreatywności i modowania, co byłoby dla nas bardzo smutne – stwierdziła Mariina Hallikainen.

Słowa twórczyni nie są bezpodstawne. W zeszłym miesiącu jeden z moderów postanowił usunąć swoje projekty związane z CS2 właśnie przez ową „toksyczność” społeczności.

Pomysły na rozwiązanie problemu

Artystka zwróciła się bezpośrednio do graczy i poprosiła o „konstruktywne propozycje” rozwiązania problemu w komunikowaniu się. Jednocześnie zaproponowała kilka swoich pomysłów na sposoby prowadzenia dialogu:

  1. wymienianie uwag i wyrażanie sprzeciwu w konstruktywny sposób;
  2. zakładanie dobrej woli rozmówcy;
  3. informowanie innych, jak należy przekazywać krytykę;
  4. po prostu bycie miłym.

Na koniec warto wspomnieć, że do tej pory Cities: Skylines II otrzymało na Steamie prawie 44 tysiące recenzji, ale jedynie 60% osób, które je wystawiły, pozytywnie ocenia produkcję.

  1. Cities: Skylines II – nasza recenzja
  2. Oficjalna strona gry Cities: Skylines II

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej