Sony z patentem na mechanikę znaną z Death Stranding
Sony opatentowało mechanikę budowania dróg przez graczy podobną do tej z Death Stranding. Oznacza to, że jeśli jakieś studio zechce wykorzystać tego typu rozwiązanie w swojej grze, będzie musiało uzyskać zgodę owej japońskiej firmy.

Podobała się Wam mechanika konstruowania dróg i mostów w Death Stranding? Firmie Sony najwyraźniej też – do tego stopnia, iż japoński gigant postanowił opatentować podobne rozwiązanie, żeby konkurencja nie mogła go ot tak wykorzystać.
Odpowiedni wniosek złożono w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (ang. United States Patent and Trademark Office – USPTO) 31 lipca 2019 roku, a więc nieco ponad trzy miesiące przed ekskluzywnym debiutem Death Stranding na PlayStation 4, który miał miejsce 8 listopada. Został on zatwierdzony dopiero przedwczoraj.

Patent został określony jako „Radar terenowy i stopniowe budowanie trasy w wirtualnym środowisku gry wideo”. Z jego opisu wynika, że nie chodzi wyłącznie o tworzenie konstrukcji, z których mogliby później korzystać inni gracze, ale także o możliwość ulepszania ich w zależności od tego, jak dużą popularnością cieszą się wśród społeczności.
Uzyskanie przez Sony patentu na tę mechanikę oznacza, że jeśli jakieś studio zechce zaimplementować w swojej grze podobne rozwiązanie, będzie musiało dostać od Japończyków zgodę na jego zastosowanie. Czy jest to zagranie fair-play? Mike Bithell, twórca produkcji pokroju Thomas Was Alone czy John Wick Hex z pewnością by się nie zgodził; już raz skrytykował on podobne działanie innego giganta branży – firmy Warner Bros., która zastrzegła sobie prawa do systemu Nemezis znanego z gier Śródziemie: Cień Mordoru oraz Śródziemie: Cień wojny.
Nie orientujesz się, czym jest system Nemezis? Dowiesz się tego z naszych poradników:
- Armia Saurona (System Nemezis) w grze Środziemie: Cień Mordoru
- System Nemezis gry Śródziemie: Cień wojny
Warto przy tym zauważyć, że nie wszystkie korporacje postępują podobnie. Kontrprzykładem niech będzie Microsoft, który w sierpniu tego roku udostępnił za darmo pięć technologii ułatwiających graczom z różnymi zaburzeniami obcowanie z elektroniczną rozrywką.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Hideo Kojima
- Kojima Productions
- action adventure
- patenty i znaki towarowe
- Sony Interactive Entertainment
- PC
- PS4
- PS5
Komentarze czytelników
Shars Konsul
Według mnie jak najbardziej mają do tego prawo. Sami opatentowali tą mechanikę i jak najbardziej mogą sobie ją zastrzec. A porównania do tego że twórcy pierwszych shooterów mogli opatentować widok FPS jest troche bezsensu.
zanonimizowany1346015 Generał
Tak czytam treść tego patentu i straszne masło maślane.
zanonimizowany1365389 Generał
Aż dziw, że Sony jeszcze nie opatentował budowanie dróg w Settlers 1-2, oraz budowanie mostu w dodatku dla Settlers V. Zrobił to dopiero teraz? Upił się gdzieś na imprezie czy co? :P
Zastanawiam się, dlaczego Sony akurat to i co chce osiągnąć przez to?
Kondziukson Junior
Jest tu ktoś, kto nie jest fanboyem ? :D
FB: Konsolowi Antyfanboy'e - PlayStation Xbox Nintendo GRACZE POLSKA
Uruk-Hai666 Generał

M$ udostępnia, a te debile patentują, $ony for te payers.