Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2018, 18:36

Sega wydawcą narracyjnej gry byłych pracowników Quantic Dream

Firma Sega nawiązała współpracę z zespołem Interior Night, skupiającym byłych pracowników studia Quantic Dream. Nakładem wydawcy ukaże się pierwsza produkcja dewelopera, mająca kłaść duży nacisk na narrację.

Ekipa Interior Night stawia narrację na pierwszym miejscu. - Sega wydawcą narracyjnej gry byłych pracowników Quantic Dream - wiadomość - 2018-01-30
Ekipa Interior Night stawia narrację na pierwszym miejscu.

W listopadzie informowaliśmy o powstaniu studia Interior Night, założonego miesiąc wcześniej przez byłych pracowników Quantic Dream oraz Sony z Caroline Marchal na czele. Od tego czasu nie było żadnych wieści na temat planów twórców. Dopiero dziś dowiedzieliśmy się o nawiązaniu współpracy z europejskim oddziałem firmy Sega, która wyda „pierwszą narracyjną grę” zespołu. Według słów Johna Clarka (wiceprezesa wykonawczego Sega Europe) zamieszczonych w informacji prasowej, ta umowa to „wielki krok” dla wydawcy, którego ambicją ma być „wydawanie nowych marek i oferowanie nowych doświadczeń”:

„Podpisanie tej umowy z Interior Night to kolejny wielki krok dla firmy Sega w polityce współpracy z utalentowanymi studiami – zarówno mającymi już ugruntowaną pozycję na rynku, jak i rozpoczynającymi nową podróż – przy spełnianiu naszej ambicji wydawania nowych marek oraz oferowania odbiorcom nowych doświadczeń. Naprawdę nie możemy się doczekać współpracy z Interior Nights, jako że ich talent i wyobraźnia ewoluują w doświadczenia o silnej narracji”.

Komunikat nie zdradza wiele na temat samej gry oprócz potwierdzenia, że mowa o kolejnej produkcji nastawionej na fabułę. Niewiele więcej ujawniła Caroline Marchal. Szefowa Interior Nights podkreśliła, że zależy im na dostarczeniu tytułu nie tylko dla „obecnych graczy”, lecz także dla szerszej publiczności. Zdaje się to sugerować, że tak jak w przypadku poprzednich dokonań twórców (pracownicy studia brali udział w pracach nad m.in. Heavy Rain oraz Beyond: Dwie Dusze), zespół skupi się przede wszystkim na narracji, podczas gdy rozgrywka zejdzie na dalszy plan. Jakkolwiek by nie było, pozostaje nam cierpliwie czekać na kolejne informacje.

Czyżby zespół Caroline Marchal kontynuował tradycje dzieł Quantic Dreams, przedkładając fabułę nad rozgrywkę (screen z Heavy Rain)? - Sega wydawcą narracyjnej gry byłych pracowników Quantic Dream - wiadomość - 2018-01-30
Czyżby zespół Caroline Marchal kontynuował tradycje dzieł Quantic Dreams, przedkładając fabułę nad rozgrywkę (screen z Heavy Rain)?

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej