Sandbox Boundless zmierza na pecety i PlayStation 4

Podczas konferencji firmy Sony na Paris Games Week zaprezentowano nowy zwiastun Boundless, czyli sieciowego sandboksa od autorów The Marvellous Miss Take.

Adrian Werner

Podczas otwierającej targi Paris Games Week konferencji firmy Sony zaprezentowano nowy zwiastun Boundless, czyli gry, która ma połączyć sandboksowe rozwiązania w stylu Minecrafta z wielkim sieciowym światem w stylu produkcji MMO. Projekt zmierza na pecety oraz konsolę PlayStation 4. Za produkcję odpowiedzialne jest brytyjskie studio Wonderstruck Games, znane z takich pozycji jak The Marvellous Miss Take czy Polycraft. Obecnie autorzy nie są w stanie podać planowanej daty premiery. Na oficjalnej stronie można kupić dostęp do wczesnej wersji gry, ale dotyczy to tylko wydania komputerowego.

W Boundless gracz będzie mógł zwiedzić spory zestaw różnorodnych światów, połączonych za pomocą magicznych portali. Gra zaoferuje pełną swobodę wyboru aktywności. Będziemy mogli zostać m.in. myśliwym, odkrywcą, budowniczym, handlarzem oraz wojownikiem. Jednocześnie produkcja zaoferuje warstwę fabularną, w ramach której będziemy szukali artefaktów po wymarłej cywilizacji Oort i spróbujemy dowiedzieć się, co doprowadziło do upadku tej bardzo zaawansowanej technologicznie rasy. Ponadto przyjdzie nam zmierzyć się z frakcją potężnych strażników, jak również stoczyć bitwy z gigantycznymi inteligentnymi fortecami znanymi jako Tytani.

Wszystkie światy będą generowane proceduralnie i po premierze gry system połączonych krain ma się cały czas rozrastać o nowe lokacje. Każda z nich zaoferuje inną geografię, klimat, surowce oraz faunę. Niektóre napotkane istoty będą bezbronne, podczas gdy inne spróbują na nas zapolować. W Boundless nie zabraknie także oczywiście systemu craftingu. Zgromadzone surowce pozwolą nam skonstruować różnorodne obiekty, poczynając od niewielkich przedmiotów aż po wielkie budowle.

Gra położy duży nacisk na aspekt MMO. Cały system połączonych krain ma być stałym uniwersum, zmieniającym się na skutek działań i decyzji tysięcy graczy. Sami użytkownicy mają napędzać wirtualną ekonomię i nie zabraknie także licznych misji oraz wyzwań wymagających kooperacji. Współpracę ułatwi system tworzenia gildii, które będą mogły zająć się m.in. handlem, pracami budowlanymi oraz eksploracją niebezpiecznych rejonów w poszukiwaniu artefaktów i surowców.

Ciekawie zapowiada się opcja tworzenia przez graczy własnych światów. Sami wybierzemy większość ich elementów, poczynając od klimatu i ukształtowania terenu aż po kolor zachodzącego słońca. Warto na koniec wspomnieć, że Boundless umożliwi wspólną zabawę użytkownikom pecetów i konsol PlayStation 4.

  1. Boundless – oficjalna strona gry

Boundless

Boundless

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 11 września 2018

Informacje o Grze
2.2

Gracze

7.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-10-27
22:00

zanonimizowany1104696 Chorąży

Sony wygrało i bardziej dla o pecety niż Microsoft po prostu wstyd niech się te barany uczą od Japończyków że wygrywa ten co lepiej wszystko rozplanuje a nie ten co ma więcej pieniędzy.

Komentarz: zanonimizowany1104696
2015-10-28
09:20

Meno1986 Senator

Meno1986

@aro1999 jakby Sony dobrze planowało, to nie miałoby kłopotów finansowych...gdyby nie marka PS, to śmiem twierdzić, że jedynym ratunkiem dla firmy byłyby masowe zwolnienia. Landmark, Everquest Next, a teraz Boundless. Widać, że próbują się wstrzelić w rynek mmo/mc i trzepać kasę, jak Blizzard. Nie jest to wynikiem dbania o rynek PC, tylko o własną kieszeń (i to akurat dobrze dla Sony). Wydają na PC, bo mmo są popularne jeżeli chodzi o tę platformę. Ciekawe, czy któraś z gier im wypali, bo jak dla mnie wszystkie są tworzone na jedno kopyto. :)

Komentarz: Meno1986
2015-10-28
13:15

tosiekkeisot Generał

tosiekkeisot

Dobre są takie gierki, ale jak na razie żadnych nowości nie wnoszą. Standardem stały się generowane proceduralne światy, magicznie zawieszone w powietrzu fortece. Szkoda że nikt nie wpadnie na pomysł dodać choć trochę realizmu do tych gier. Dobrym rozwiązaniem byłaby walka o przetrwanie, lecz nie taka do jakiej przyzwyczaiły nas teraźniejsze gry. Można by wtrącić wątek fabularny, jakiś żołnierz (coś w ten deseń), który jako jedyny przetrwał czy to katastrofę samolotu czy czegoś podobnego... Bez zombie, bez potworów, jedynie prawdziwa matka natura.

Coś jak The Long Dark. Tylko bez tych nudnych już voxeli.

P.S Sugeruję dodanie nowego gatunku gier - Minecraftopodobne.

Komentarz: tosiekkeisot

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl