Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2005, 09:36

Ruszyła oficjalna strona Sid Meier's Civilization IV

Niespełna dwa tygodnie dzielą nas do premiery najnowszej, czwartej odsłony legendarnej serii Civilization, która jak zwykle powstała pod okiem Sida Meiera. W sieci pojawiła się wczoraj strona internetowa, na łamach której można uzyskać wiele interesujących informacji dotyczących gry.

Niespełna dwa tygodnie dzielą nas do premiery najnowszej, czwartej odsłony legendarnej serii Civilization, która jak zwykle powstała pod okiem Sida Meiera. W sieci pojawiła się wczoraj strona internetowa, na łamach której można uzyskać wiele interesujących informacji dotyczących gry.

Ruszyła oficjalna strona Sid Meier's Civilization IV - ilustracja #1

Oprócz podstawowych elementów każdej strony, jak krótki opis gry, screenshoty i zwiastuny, znajdziemy tam również utwory muzyczne, opisy poszczególnych cywilizacji oraz omówienie najważniejszych cech nowej Cywilizacji. Autorzy strony liczą również na współpracę z użytkownikami programu. Już wkrótce ruszy tam pełną parą dział Community oraz Mod Central – pierwszy z nich służący do wymiany opinii na temat rozgrywki, drugi dokumentujący najlepsze scenariusze oraz modyfikacje stworzone przez fanów. Strona wykonana jest bardzo solidnie i z pewnością stanowi coś więcej niż tylko folder reklamowy czwartej Cywilizacji.

W Sid Meier’s Civilization IV przyszedł czas na rewolucyjne zmiany, zarówno pod względem wizualnej strony programu, jak i jego zawartości merytorycznej. Jeśli chodzi o ten pierwszy czynnik, programiści z firmy Firaxis Games zastosowali trójwymiarowy silnik Gamebryo, który napędzał również ich poprzedni produkt – Sid Meier’s Pirates! Dzięki niemu, na mapie świata pojawiło się mnóstwo animowanych obiektów, np. zwierząt, które żywo reagują na rozwój kolejnych metropolii. Oczywiście wprowadzono również możliwość operowania zawieszoną nad lądem kamerą, która pozwala zobaczyć wybrany kawałek świata, nie tylko z dowolnego kąta, ale również w dużym zbliżeniu i oddaleniu. Wszystkie cudy świata będą teraz doskonale widoczne na mapie głównej, dzięki czemu gracz nie będzie musiał przekopywać się przez listę miast, aby je odnaleźć.

Interfejs gry uległ maksymalnemu uproszczeniu, dzięki czemu zniknęło wiele zaśmiecających podstawową mapę świata ikonek. Firma Firaxis Games tworząc Sid Meier’s Civilization IV wyposażyła program w ogromną ilość podpowiedzi zrealizowanych w formie tzw. „tooltips”, dzięki czemu gracz, który dotąd nie miał kontaktu z poprzednimi odsłonami cyklu, uzyska szczegółowe informacje na temat każdego aspektu gry, bez żmudnego przeglądania instrukcji obsługi oraz tzw. Civilopedii (wbudowanej do gry encyklopedii, zawierającej wszystkie potrzebne do zabawy wiadomości).

Więcej informacji na temat Sid Meier’s Civilization IV uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej