Rozmiary gier na silniku UE5 mogą być astronomiczne

Unreal Engine 5 ma zaoferować niespotykany wcześniej poziom detali. Są jednak deweloperzy, którzy obawiają się, że skutkiem będą rekordowe rozmiary gier na dyskach konsol i pecetów.

Adrian Werner

Rozmiary gier na silniku UE5 mogą być astronomiczne - ilustracja #1
Poziom detail UE5 robi duże wrażenie, ale może on zostać okupiony większymi wymaganiami odnośnie miejsca na dysku.

Unreal Engine 5 zapowiada się na wyśmienity silnik, który pomoże deweloperom osiągnąć nowe wyżyny w jakości grafiki. UE5 może również przynieść rekordowe rozmiary gier.

Takie obawy ma Ryan Shah, czyli prezes i główny programista brytyjskiego studia Kitatus and Friends. Zwłaszcza martwi go system Nanite odpowiedzialny za geometrię obiektów. Pozwoli on wykorzystywać w grach modele o takim samym poziomie detali jak np. przy pracach koncepcyjnych lub w prerenderowanych filmach, bez konieczności tworzenia odrębnych uproszczonych wersji do rozgrywki. Silnik będzie w stanie sam skalować jakość modelu w czasie rzeczywistym, dbając o zachowanie odpowiedniej wydajności.

Obecnie deweloperzy najczęściej wpierw tworzą obiekty na najwyższym poziomie szczegółowości, a potem na ich podstawie opracowują mniej dokładne wersje, które widzimy podczas rozgrywki. Nanite uprości więc pracę deweloperów, pozwalając wykorzystać oryginalne modele. Problem w tym, że te zajmują bardzo dużo miejsca na dyskach. Do tej pory nie trzeba było ich zamieszczać w plikach gry, bo nie były wykorzystywane przez gameplay.

Dzięki UE5 deweloperzy nie będą już musieli się ograniczać, gdyż rozwiązania silnika zachęcać będą do opracowywania obiektów i tekstur na maksymalnym poziomie detali, jaki są w stanie osiągnąć ich twórcy.

Ryan Shah nie jest pierwszą osobą, która ma takie obawy. W maju tego roku Graham Wihlidal z firmy Epic Games potwierdził, że twórcy Unreal Engine 5 zdają sobie sprawę z tego zagrożenia i pracują nad technologiami, które mają ograniczyć ten problem. Jak tłumaczył, celem jest opracowanie silnika, który będzie napędzał gry, a nie dema techniczne, w przypadku których nikt nie martwi się o rozmiary plików. Nie zdradził jednak, na czym mają polegać te rozwiązania.

Ta kwestia zaprząta obecnie myśli wielu osób, gdyż gry zajmują coraz więcej miejsca. Głośno ostatnio było zwłaszcza o Call of Duty: Modern Warfare, którego rozmiar na PC po niedawnej aktualizacji przekroczył 235 GB. Dodatkowym problemem jest fakt, że konsole następnej generacji zaoferują szybkie, ale niezbyt obszerne dyski. Standardowo PS5 ma mieć 825 GB, a Xbox Series X – 1 TB.

  1. Oficjalna strona technologii Unreal Engine
Podobało się?

42

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-07-20
22:14

prekor Generał

prekor

BadAS
W przypadku konsol nie był bym tego taki pewny.

Komentarz: prekor
2020-07-20
19:19

Niepoprawny13 Legionista

Czyli jeśli dysk PS5 nie będzie miał więcej niż 1TB to cienko to widzę. Chyba, że ktoś przechodzi jedną grę i ją odinstalowuje, wtedy nie będzie problemu.

Komentarz: Niepoprawny13
2020-07-20
18:13

Matysiak G Legend

Matysiak G
😂

Za ekoloszki łapka w górę.

Komentarz: Matysiak G
2020-07-20
18:00

Niedzielny Gracz Konsul

Niedzielny Gracz

Podstawowy Xbox 360 miał dysk 20gb, w tym na gry 15. To były dwie duże gry na dysk. I dało się grać.

Komentarz: Niedzielny Gracz
2020-07-20
17:24

Whisper_of_Ice Senator

Whisper_of_Ice

Pierw info że dzięki SSD'kom będą gry mniej zajmować a teraz że więcej, może zamiast wróżyć z fusów to niech ci pseudo Nostrodamusy poczekają na premiere nowej generacji, to tylko 3 miesiące.

Komentarz: Whisper_of_Ice

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl