Rok 2012 należał do Minecrafta – 15 milionów sprzedanych kopii
Studio Mojang pochwaliło się danymi dotyczącymi sprzedaży Minecrafta w 2012 roku. W omawianym okresie gra rozeszła się w liczbie ponad 15 milionów egzemplarzy. Okazuje się, że w ubiegłym roku najlepiej sprzedawała się wersja na urządzenia przenośne, a najmniej, na PC.
Łukasz Szliselman
Rewelacyjny Minecraft okazał się istną kopalnią złota (dosłownie dla graczy, w przenośni dla twórców). W ciągu minionego roku gra studia Mojang (i 4J Studios – wersja na Xboksa 360) trafiła do ponad 15 milionów osób. W samym tygodniu świąt Bożego Narodzenia zakupiona była 1,27 miliona razy, z czego blisko pół miliona rozeszło się 25 grudnia. Poniższa grafika, zamieszczona na oficjalnej stronie studia Mojang, pokazuje jak wypadły wersje na poszczególne platformy:
Minecraft w wersji PC sprzedał się najsłabiej, co wcale nie oznacza, że osiągnął kiepski wynik. W ciągu minionego roku pecetowa edycja rozeszła się w liczbie 4 177 843 egzemplarzy (ogółem wynik wersji PC wynosi 8 831 612 sztuk). Pierwszego dnia Świąt kupiło ją 70 808 osób, a w dniach od 24 do 30 grudnia – 241 845.
Edycja na Xboksa 360 poradziła sobie lepiej – 5 002 370 sprzedanych kopii w 2012 roku, z czego 100 416 przypada na 25 grudnia, a 325 591 na świąteczny tydzień.
Największą popularnością Minecraft cieszył się w ubiegłym roku na urządzeniach mobilnych (z systemami Android lub iOS). W 2012 roku Minecraft: Pocked Edition ściągnięto ogółem 5 899 727 razy, 283 939 pierwszego dnia Świąt i 706 419 w dniach 24-30 grudnia.
Ogółem, od pecetowej premiery w listopadzie 2011 roku, Minecraft kupiony został niemal 20 milionów razy. Jest to wynik naprawdę imponujący. Ponadto wkrótce gra wyjdzie również na minikomputer Raspberry Pi, zapewne przynosząc studiu Mojang kolejne miliony dolarów.
Przy tej okazji polecamy zapoznać się z filmikiem prezentującym nową mapę, przenoszącą miasto Rapture z BioShock w realia Minecrafta (dostępna od 19 stycznia pod tym adresem):

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
jarooli Senator

Z czego w Polsce pewnie przynajmniej z pół miliona kopii Minecrafta to wersje pirackie :)
komenty Senator
Sensacją to jest, że ta gra w ogóle wyszła na inne platformy (okrojona, bo okrojona, ale wyszła).
Nolifer Legend

sensacją jest w ogóle , że ktoś ma ochotę grać w taką grę. Ja 2-3 razy próbowałem i naprawdę nie widziałem sensu w budowaniu jakiś domków z klocków .
zanonimizowany864783 Pretorianin
gra strasznie scina i haczy oraz ma brzydka grafike wszystko wina ze robiona na javie, ale gra sie fajnie dostajemy swiat i robimy co chcemy, jedni traktuja gre jak taki survival w swiecie pelnym potworkow probuja sie dorobic od zera do bohatera domku, plantacji sadza sobie kwiatki robia drozki i podziwiaja nature dokola domku, inni lubia budowac jakies zameczki budowle, jakies sklepy typu tesco czY cos, jescze inni bawia sie na modach i tworza sobie skomplikowane uklady logiczne takie jak sa w komputerach i tworza rozne machiny jeszcze inni tworza fabryki energi ze slonca , geotermalne, z biopaliwa i tak dalej, tworza fabryki ze skomplikowanymi systemami sortujacymi, jeszcze inni graja w multiplayerze w pvp czyli bija sie druzynowo, i kazdy robi to co lubi, mozna tez zwyczajnie przejsc gre jak fpsa czyli dorobic sie i na koncu zabic smoka kresu po czym zobaczymy napisy koncowe
keicaM Pretorianin

@up
...gra strasznie ścina i haczy...
W wersji Xboxowej nie ma nic takiego! :P