Resident Evil Village - mamy oficjalne wymagania sprzętowe
Poznaliśmy niemal pełne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Resident Evil Village. Wiemy też, na jaką – w przybliżeniu – płynność rozgrywki będziemy mogli liczyć po włączeniu ray tracingu na poszczególnych układach graficznych.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- firma Capcom ujawniła wymagania sprzętowe gry Resident Evil Village;
- wiemy, jaka konfiguracja będzie potrzebna do grania zarówno z włączonym ray tracingiem, jak i bez niego.
Japońska firma Capcom opublikowała na stronie gry Resident Evil Village oficjalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji tego tytułu. Warto zaznaczyć, że podano niemal pełne konfiguracje minimalne i zalecane (brakuje informacji o miejscu na dysku), a nie jedynie kilka detali, które poznaliśmy już wcześniej dzięki przeciekowi ze strony AMD.
Resident Evil Village – minimalne wymagania sprzętowe na PC
- Procesor: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 3 1200
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti z 4GB pamięci VRAM / AMD Radeon RX 560 z 4GB pamięci VRAM
- Pamięć: 8 GB RAM
- DirectX: wersja 12
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Miejsce na dysku: na razie nieznane
- Dodatkowe informacje: konfiguracja do 60 klatek animacji w rozdzielczości 1080p (z niskimi ustawieniami detali), ale liczba fps może spadać w intensywnych scenach
Resident Evil Village – zalecane wymagania sprzętowe na PC (bez ray tracingu)
- Procesor: Intel Core i7-8700 / AMD Ryzen 5 3600
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX 5700
- Pamięć: 16 GB RAM
- DirectX: wersja 12
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Miejsce na dysku: na razie nieznane
- Dodatkowe informacje: konfiguracja do 60 klatek animacji w rozdzielczości 1080p, ale liczba fps może spadać w intensywnych scenach
Resident Evil Village – zalecane wymagania sprzętowe na PC (z ray tracingiem)
- Procesor: Intel Core i7-8700 / AMD Ryzen 5 3600
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 2070 (4K / 45 fps) / Nvidia GeForce RTX 3070 (4K / 60 fps) / AMD Radeon RX 6700 XT (4K / 45 fps) / AMD Radeon RX 6800 (4K / 45 fps) / AMD Radeon RX 6900 XT (4K / 60 fps)
- Pamięć: 16 GB RAM
- DirectX: wersja 12
- System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
- Miejsce na dysku: na razie nieznane
- Dodatkowe informacje: konfiguracja do rozdzielczości 4K (liczba klatek animacji podana w nawiasach przy wymienionych kartach graficznych), ale płynność gry może pogarszać się w intensywnych scenach
Przypominamy, że poza pecetami Resident Evil Village trafi na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X / S. Produkcja zadebiutuje 7 maja tego roku.
- 11 gier z najlepszą grafiką w 2021 roku
- Gry 2021 roku, na które najbardziej czekamy - wybór redakcji
- Resident Evil Village – strona oficjalna
Więcej:Chcesz zagrać w Silent Hilla, ale wciąż boisz się horrorów? Alan Wake może Ci pomóc

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1355283 Generał
Ufff... Jednak mój PC daje radę przy minimum/medium. Żyjemy w czasach, gdzie gry wyglądają ładnie nawet na minimum.
Jeśli chodzi o ray tracingu, to rzeczywiście przez jakiś czas musimy obejść się smakiem.
ramirezrem Pretorianin
Ja jestem pozytywnie zaskoczony, myślałem, ze ray tracing będę musiał w ogóle wyłączyć, ale widzę, że spokojnie będzie mógł być włączony przy rozdziałce 1440p.
SebaBoG Legionista
Trochę nie rozumiem tego zapisu: "AMD Radeon RX 6700 XT (4K / 45 fps) / AMD Radeon RX 6800 (4K / 45 fps)". A różnica mocy pomiędzy dwiema kartami to 15 - 20 % z tego co kojaże.
zanonimizowany1349061 Generał
"fps może spadać w intensywnych scenach"
A) Skopaliśmy optymalizację i wykorzystanie GPU w tych scenach spada na twarz i nie chce nam się tego naprawić
B) Efekty nadal renderujemy przy pomocy CPU Core1 tak jak zawsze to robilśmy
C) A+B
RE Engine czy MTFramework Capcom zawsze z tymi problemami.
Na szybko przykład RE Revelations 2 mapką z Piec hutniczym pozdrawia tam wszystko zrzucili na proca Core0 i z 60 fps ludzie mieli pokaz slajdów
mikelsgrom Konsul
PCtowcy jak zwykle nie gotowi na nową generację.