Resident Evil Village - mamy oficjalne wymagania sprzętowe

Poznaliśmy niemal pełne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Resident Evil Village. Wiemy też, na jaką – w przybliżeniu – płynność rozgrywki będziemy mogli liczyć po włączeniu ray tracingu na poszczególnych układach graficznych.

Bartosz Świątek

Resident Evil Village - mamy oficjalne wymagania sprzętowe.
Resident Evil Village - mamy oficjalne wymagania sprzętowe.

W SKRÓCIE:

  1. firma Capcom ujawniła wymagania sprzętowe gry Resident Evil Village;
  2. wiemy, jaka konfiguracja będzie potrzebna do grania zarówno z włączonym ray tracingiem, jak i bez niego.

Japońska firma Capcom opublikowała na stronie gry Resident Evil Village oficjalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji tego tytułu. Warto zaznaczyć, że podano niemal pełne konfiguracje minimalne i zalecane (brakuje informacji o miejscu na dysku), a nie jedynie kilka detali, które poznaliśmy już wcześniej dzięki przeciekowi ze strony AMD.

Resident Evil Village – minimalne wymagania sprzętowe na PC

  1. Procesor: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 3 1200
  2. Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti z 4GB pamięci VRAM / AMD Radeon RX 560 z 4GB pamięci VRAM
  3. Pamięć: 8 GB RAM
  4. DirectX: wersja 12
  5. System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
  6. Miejsce na dysku: na razie nieznane
  7. Dodatkowe informacje: konfiguracja do 60 klatek animacji w rozdzielczości 1080p (z niskimi ustawieniami detali), ale liczba fps może spadać w intensywnych scenach

Resident Evil Village – zalecane wymagania sprzętowe na PC (bez ray tracingu)

  1. Procesor: Intel Core i7-8700 / AMD Ryzen 5 3600
  2. Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX 5700
  3. Pamięć: 16 GB RAM
  4. DirectX: wersja 12
  5. System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
  6. Miejsce na dysku: na razie nieznane
  7. Dodatkowe informacje: konfiguracja do 60 klatek animacji w rozdzielczości 1080p, ale liczba fps może spadać w intensywnych scenach

Resident Evil Village – zalecane wymagania sprzętowe na PC (z ray tracingiem)

  1. Procesor: Intel Core i7-8700 / AMD Ryzen 5 3600
  2. Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 2070 (4K / 45 fps) / Nvidia GeForce RTX 3070 (4K / 60 fps) / AMD Radeon RX 6700 XT (4K / 45 fps) / AMD Radeon RX 6800 (4K / 45 fps) / AMD Radeon RX 6900 XT (4K / 60 fps)
  3. Pamięć: 16 GB RAM
  4. DirectX: wersja 12
  5. System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
  6. Miejsce na dysku: na razie nieznane
  7. Dodatkowe informacje: konfiguracja do rozdzielczości 4K (liczba klatek animacji podana w nawiasach przy wymienionych kartach graficznych), ale płynność gry może pogarszać się w intensywnych scenach

Przypominamy, że poza pecetami Resident Evil Village trafi na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X / S. Produkcja zadebiutuje 7 maja tego roku.

  1. 11 gier z najlepszą grafiką w 2021 roku
  2. Gry 2021 roku, na które najbardziej czekamy - wybór redakcji
  3. Resident Evil Village – strona oficjalna
Resident Evil Village

Resident Evil Village

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 7 maja 2021

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.4

Gracze

9.6

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

20

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-03-22
09:16

zanonimizowany1355283 Generał

Ufff... Jednak mój PC daje radę przy minimum/medium. Żyjemy w czasach, gdzie gry wyglądają ładnie nawet na minimum.

tRikson -> No tak. Jak ktoś ma 4K, to rzeczywiście ma problem. Dlatego przy zakupie wybrałem 1080p, a nie 4K. Oszczędziłem przy tym sporo problemów na upgrade PC i wydatki pieniędzy. No, stare gry i klasyki nie są przystosowane do 4K (brzydko wyglądają po skalowaniu).

Jeśli chodzi o ray tracingu, to rzeczywiście przez jakiś czas musimy obejść się smakiem.

Komentarz: zanonimizowany1355283
2021-03-22
09:17

ramirezrem Pretorianin

Ja jestem pozytywnie zaskoczony, myślałem, ze ray tracing będę musiał w ogóle wyłączyć, ale widzę, że spokojnie będzie mógł być włączony przy rozdziałce 1440p.

Komentarz: ramirezrem
2021-03-22
09:21

SebaBoG Legionista

😃

Trochę nie rozumiem tego zapisu: "AMD Radeon RX 6700 XT (4K / 45 fps) / AMD Radeon RX 6800 (4K / 45 fps)". A różnica mocy pomiędzy dwiema kartami to 15 - 20 % z tego co kojaże.

Komentarz: SebaBoG
2021-03-22
10:20

zanonimizowany1349061 Generał

"fps może spadać w intensywnych scenach"
A) Skopaliśmy optymalizację i wykorzystanie GPU w tych scenach spada na twarz i nie chce nam się tego naprawić
B) Efekty nadal renderujemy przy pomocy CPU Core1 tak jak zawsze to robilśmy
C) A+B

RE Engine czy MTFramework Capcom zawsze z tymi problemami.
Na szybko przykład RE Revelations 2 mapką z Piec hutniczym pozdrawia tam wszystko zrzucili na proca Core0 i z 60 fps ludzie mieli pokaz slajdów

Komentarz: zanonimizowany1349061
2021-03-22
11:43

mikelsgrom Konsul

PCtowcy jak zwykle nie gotowi na nową generację.

Komentarz: mikelsgrom

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl