Szef Obsidianu zdradził, że Avowed początkowo miał być grą kooperacyjną. Twórcy jednak w porę się opamiętali i ostatecznie postawili na opowieść dla pojedynczego gracza.
Niewiele brakło, a nadchodząca gra RPG od studia Obsidian – Avowed – podzieliłaby los Redfalla od Arkane i zadebiutowała jako tytuł kooperacyjny.
Informację tę zdradził szef Obsidianu, Feargus Urquhart, w piątym odcinku dokumentu poświęconego 20-leciu działalności studia deweloperskiego (wideo poniżej).
Naciskałem, aby Avowed było grą wieloosobową, i trzymałem się tego przez długi czas.
Urquhart zdradził, że w ten sposób chciał „sprzedać” interesujący pomysł na grę dużym wydawcom, którzy chętniej finansują wieloosobowe produkcje – zapewne ze względu na łatwiejsze możliwości wprowadzenia mikrotransakcji.
Kiedy prosisz o 50, 60, 70, 80 milionów, musisz mieć coś interesującego do omówienia – a tryb wieloosobowy sprawiał, że było to interesujące – kontynuował Urquhart.
Osoby stojące za serią Pillars of Eternity czy ubiegłoroczną perełką Pentiment uznały jednak w pewnym momencie, że wolą skupić się na tym, na czym znają się najlepiej, czyli na opowieści dla pojedynczego gracza, zamiast eksperymentować z ryzykowną formułą dla wielu graczy.
Po pewnym czasie pracy zdaliśmy sobie sprawę, że nie skupiamy się na rzeczach, w których jesteśmy najlepsi, więc w zasadzie dokonaliśmy zwrotu, aby naprawdę się skoncentrować i upewnić się, że ostatecznie będzie to gra studia Obsidian, a nie coś innego.
Avowed ostatecznie będzie więc pierwszoosobową grą RPG osadzoną w uniwersum Pillars of Eternity, która, jak przekonują twórcy, zaoferuje równowagę między sprawdzonymi mechanikami z „Pillarsów” a nowymi pomysłami, które będą „bardziej przystępne dla większej społeczności”.
Co ciekawe, przy okazji dowiedzieliśmy się, że Avowed – przypominający na trailerach nowsze gry z serii The Elder Scrolls – nie zaoferuje tak dużego i otwartego świata jak produkcje Bethesdy.
Avowed planowo zadebiutuje w 2024 roku na PC i konsolach Xbox Series X/S. Produkcja od dnia premiery dostępna ma być w abonamencie Xbox Game Pass.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
12

Autor: Marcin Przała
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.