Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii

Przedstawiciel Nividii orzekł, że firma nie ma tymczasowej wyłączności na używanie ray tracingu w Cyberpunku 2077. Zaprzecza to poprzednim doniesieniom CD Projekt RED.

Karol Laska

Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii.
Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii.

W drugiej połowie października informowaliśmy o słowach jednego z pracowników CD Projekt RED, Artura Knapika, jakoby ray tracing w Cyberpunku 2077 był na początku funkcją ekskluzywną, zarezerwowaną dla kart firmy Nvidia. Wieść poszła w świat, a z czasem otrzymywaliśmy coraz więcej przesłanek sugerujących, że może być jednak trochę inaczej. Najpierw AMD zakomunikowało za pośrednictwem portalu AdoredTV o tym, że zamierza wspierać wszystkie nadchodzące produkcje wykorzystujące standardowy ray tracing, a niedawno oficjalne stanowisko zajęła także Nvidia.

Jej przedstawiciel, Brian Burke, złożył bardzo jasną deklarację w wywiadzie dla serwisu Wccftech:

Cyberpunk 2077 korzysta ze standardowego DirectX Ray Tracing API. Zadziała na jakimkolwiek GPU kompatybilnym z DXR. Nic związanego z ray tracingiem w Cyberpunku 2077 nie jest własnością firmy NVIDIA.

I tak oto wszystkie wcześniejsze plotki zostały zdementowane za pomocą dwóch zdań. Mimo to należy podkreślić, że nie były one bezpodstawne, ba, jest w nich jakieś ziarnko prawdy. Aby sprostować sprawę, rzeczywiście doświadczymy w Cyberpunku 2077 pewnych elementów ekskluzywnych związanych z ray tracingiem, będą one dotyczyły wersji gry na pecety. Uniknijmy jednak zbędnych powtórzeń, gdyż więcej o sprawie możecie przeczytać w tym newsie Aqumy. Niewykluczone, że owe ulepszenia zostaną również uwzględnione na konsolach nowej generacji, czyli PlayStation 5 oraz Xboksie Series X/S.

A w Cyberpunka 2077 zagramy 10 grudnia 2020 roku – obok wyżej wymienionych platform pojawi się on również na PlayStation 4 oraz Xboksie One.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

71

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

Fortnite z miesięczną subskrypcją? Tak sugeruje ankieta Epic Games

Następny
Fortnite z miesięczną subskrypcją? Tak sugeruje ankieta Epic Games

Sony wyjaśnia, dlaczego PS5 nie obsługuje 1440p. Przyszłość PSVR

Poprzedni
Sony wyjaśnia, dlaczego PS5 nie obsługuje 1440p. Przyszłość PSVR

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl