Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 31 października 2012, 13:11

autor: Hed

Raport Electronic Arts: FIFA 13 górą, zawód Medal of Honor: Warfighter

Firma Electronic Arts przyznała w raporcie podsumowującym II kwartał trwającego roku finansowego, że Medal of Honor: Warfighter nie spełnił jej oczekiwań. Inne tytuły, a w szczególności gry sportowe, pozwoliły jednak osiągnąć stosunkowo dobre rezultaty.

Medal of Honor: Warfighter poniżej oczekiwań Electronic Arts.  - 2012-10-31
Medal of Honor: Warfighter poniżej oczekiwań Electronic Arts.
Electronic Arts – II kwartał
  • Obroty wyniosły 1,08 miliarda dolarów (więcej niż przed rokiem)
  • 7,4 miliona sprzedanych egzemplarzy FIFA 13
  • Rezultat Medal of Honor: Warfighter jest rozczarowaniem
  • Wzrasta znaczenie dystrybucji cyfrowej i segmentu mobile

Firma Electronic Arts opublikowała raport podsumowujący II kwartał trwającego roku finansowego, zakończony 30 września. Jeden z największych światowych wydawców odnotował wzrost obrotów w porównaniu z tym samym momentem ubiegłego roku (z 1,03 miliarda do 1,08 miliarda dolarów). Mimo tego obniżono oczekiwania na nadchodzący kwartał. Wina leży między innymi w Medal of Honor: Warfighter, który został srogo potraktowany przez recenzentów. Inne tytuły firmy osiągają znacznie lepsze rezultaty. Najważniejsze z nich to FIFA 13 oraz Battlefield 3.

Sprzedaż gier

Wspomniany Medal of Honor: Warfigher radzi sobie gorzej niż oczekiwała firma Electronic Arts, nawet mimo podbicia listy sprzedaży w Wielkiej Brytanii w tygodniu premierowym. Podczas rozmowy z inwestorami wyjaśniono, że testowe recenzje gry wypadły znacznie lepiej od tych, które mogliśmy przeczytać w ostatnich dniach. Electronic Arts wierzy, że mimo kiepskich ocen tytuł znajdzie swoją widownię i nie zamierza rezygnować z dalszego wspierania go.

Świetne rezultaty osiągnęły tytuły sportowe – sprzedano 7,4 miliona egzemplarzy FIFA 13 w ciągu 4 tygodni. Poprzednia część serii, FIFA 12, została kupiona 4 miliony razy w trakcie ostatnich 6 miesięcy. Spore zainteresowanie nadal budzi Battlefield 3. W tym przypadku wystarczy podać dwie liczby: do sklepów rozesłano 17 milionów pudełek z grą, a skierowana do jej fanów usługa Battlefield Premium ma 2 miliony abonamentów.

W katalogu Electronic Arts wyróżniło się parę innych tytułów. Dobrze radzi sobie Madden NFL 13, który sprzedał się o 9% lepiej od ubiegłorocznej edycji. Wydawca pochwalił także The Simpsons: Tapped Out, grę free-to-play zarabiającą krocie na urządzeniach z systemem iOS (codziennie grywa w nią 2,8 miliona użytkowników). Stopniowo rośnie potęga platformy Origin, która ma 30 milionów odbiorców (13 milionów z nich korzysta z mobilnej wersji systemu). Znacznie spadła za to liczba fanów gier społecznościowych – ze 101 milionów do 42 milionów „miesięcznych użytkowników”.

Wyniki finansowe

Spadły przychody ze sprzedaży gier pudełkowych – z 450 milionów do 365 milionów dolarów. Zwiększyło się za to znaczenie segmentu cyfrowego i mobilnego – pierwszy z nich przyniósł 324 miliony dolarów (o 100 milionów więcej niż przed rokiem), a drugi 75 milionów dolarów (o 20 milionów więcej). John Riccitiello, szef wydawcy, zapewnił w rozmowie z inwestorami, że Electronic Arts osiągnęło niezłe rezultaty, biorąc pod uwagę problemy klasycznej formy dystrybucji pudełkowej oraz zbliżający się wielkimi krokami finał obecnej generacji konsol.

W związku z kłopotami Medal of Honor i paroma innymi kwestiami, firma obniżyła nieznacznie swoje oczekiwania względem następnego kwartału. W najbliższych miesiącach najbardziej kluczowymi tytułami będą dla wydawcy Dead Space 3, Sim City oraz Crysis 3.

  1. Raport finansowy Electronic Arts