Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 31 października 2012, 13:11

autor: Hed

Raport Electronic Arts: FIFA 13 górą, zawód Medal of Honor: Warfighter

Firma Electronic Arts przyznała w raporcie podsumowującym II kwartał trwającego roku finansowego, że Medal of Honor: Warfighter nie spełnił jej oczekiwań. Inne tytuły, a w szczególności gry sportowe, pozwoliły jednak osiągnąć stosunkowo dobre rezultaty.

Medal of Honor: Warfighter poniżej oczekiwań Electronic Arts.  - 2012-10-31
Medal of Honor: Warfighter poniżej oczekiwań Electronic Arts.
Electronic Arts – II kwartał
  • Obroty wyniosły 1,08 miliarda dolarów (więcej niż przed rokiem)
  • 7,4 miliona sprzedanych egzemplarzy FIFA 13
  • Rezultat Medal of Honor: Warfighter jest rozczarowaniem
  • Wzrasta znaczenie dystrybucji cyfrowej i segmentu mobile

Firma Electronic Arts opublikowała raport podsumowujący II kwartał trwającego roku finansowego, zakończony 30 września. Jeden z największych światowych wydawców odnotował wzrost obrotów w porównaniu z tym samym momentem ubiegłego roku (z 1,03 miliarda do 1,08 miliarda dolarów). Mimo tego obniżono oczekiwania na nadchodzący kwartał. Wina leży między innymi w Medal of Honor: Warfighter, który został srogo potraktowany przez recenzentów. Inne tytuły firmy osiągają znacznie lepsze rezultaty. Najważniejsze z nich to FIFA 13 oraz Battlefield 3.

Sprzedaż gier

Wspomniany Medal of Honor: Warfigher radzi sobie gorzej niż oczekiwała firma Electronic Arts, nawet mimo podbicia listy sprzedaży w Wielkiej Brytanii w tygodniu premierowym. Podczas rozmowy z inwestorami wyjaśniono, że testowe recenzje gry wypadły znacznie lepiej od tych, które mogliśmy przeczytać w ostatnich dniach. Electronic Arts wierzy, że mimo kiepskich ocen tytuł znajdzie swoją widownię i nie zamierza rezygnować z dalszego wspierania go.

Świetne rezultaty osiągnęły tytuły sportowe – sprzedano 7,4 miliona egzemplarzy FIFA 13 w ciągu 4 tygodni. Poprzednia część serii, FIFA 12, została kupiona 4 miliony razy w trakcie ostatnich 6 miesięcy. Spore zainteresowanie nadal budzi Battlefield 3. W tym przypadku wystarczy podać dwie liczby: do sklepów rozesłano 17 milionów pudełek z grą, a skierowana do jej fanów usługa Battlefield Premium ma 2 miliony abonamentów.

W katalogu Electronic Arts wyróżniło się parę innych tytułów. Dobrze radzi sobie Madden NFL 13, który sprzedał się o 9% lepiej od ubiegłorocznej edycji. Wydawca pochwalił także The Simpsons: Tapped Out, grę free-to-play zarabiającą krocie na urządzeniach z systemem iOS (codziennie grywa w nią 2,8 miliona użytkowników). Stopniowo rośnie potęga platformy Origin, która ma 30 milionów odbiorców (13 milionów z nich korzysta z mobilnej wersji systemu). Znacznie spadła za to liczba fanów gier społecznościowych – ze 101 milionów do 42 milionów „miesięcznych użytkowników”.

Wyniki finansowe

Spadły przychody ze sprzedaży gier pudełkowych – z 450 milionów do 365 milionów dolarów. Zwiększyło się za to znaczenie segmentu cyfrowego i mobilnego – pierwszy z nich przyniósł 324 miliony dolarów (o 100 milionów więcej niż przed rokiem), a drugi 75 milionów dolarów (o 20 milionów więcej). John Riccitiello, szef wydawcy, zapewnił w rozmowie z inwestorami, że Electronic Arts osiągnęło niezłe rezultaty, biorąc pod uwagę problemy klasycznej formy dystrybucji pudełkowej oraz zbliżający się wielkimi krokami finał obecnej generacji konsol.

W związku z kłopotami Medal of Honor i paroma innymi kwestiami, firma obniżyła nieznacznie swoje oczekiwania względem następnego kwartału. W najbliższych miesiącach najbardziej kluczowymi tytułami będą dla wydawcy Dead Space 3, Sim City oraz Crysis 3.

  1. Raport finansowy Electronic Arts
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.