Rainbow Six Siege z nowym zespołem deweloperów
Koncern Ubisoft poinformował, że rozwojem strzelanki Rainbow Six: Siege zajmie się nowy zespół deweloperski, któremu będzie przewodził reżyser gry, Leroy Athanassoff. Część oryginalnych twórców - m.in. Xavier Marquis oraz Alexandre Remy - będzie teraz pracowała nowymi projektami w ramach francuskiej firmy.
Bartosz Świątek

Firma Ubisoft poinformowała, że strzelanka Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege będzie rozwijana przez nowy zespół deweloperski, pod przywództwem reżysera gry, Leroya Athanassoffa. Część oryginalnych twórców produkcji - w tym dyrektor kreatywny Xavier Marquis oraz dyrektor marki Alexandre Remy - zajmie się kolejnymi projektami francuskiego koncernu. O zmianie poinformowano w filmie zamieszczonym na kanale Ubisoftu na platformie YouTube.
Xavier Marquis, Alexandre Remy i kilku innych członków głównego zespołu opuszcza Rainbow Six Siege, aby realizować inne projekty w ramach Ubisoft. W ciągu ostatnich kilku miesięcy pracowali z weteranami zespołu produkcyjnego, takimi jak reżyser gry Leroy Athanassoff, aby umożliwić im kontynuowanie wizji, którą mieli od pierwszego dnia - poinformował menadżer społeczności Craig Robinson.
Zdaniem Xaviera Marquisa gra jest teraz większa i lepsza niż kiedykolwiek wcześniej, m.in. dzięki temu, że jest rozwijana we współpracy ze społecznością.
Gra jest teraz większa i lepsza i nie wynika to tylko z naszej wizji. Był czas, kiedy ten tytuł wiele od nas wymagał, przy genezie, na początku. Ale teraz gra ma dodatkowy element. To swoista sfera, współtworzona przez produkcję i skupioną wokół niej społeczność. To (rozwój gry - przyp. red.) wychodzi poza to, co dodają twórcy i musimy dziś przygotować nowych deweloperów, ludzi, zespoły, by mogły ten fakt wykorzystać - mówi dyrektor kreatywny.
Z kolei Alexandre Remy zapewnia, że Rainbow Six: Siege będzie znajdowało się w najlepszych możliwych rękach.
Mamy wrażenie, że przekazujemy tym ludziom swoje dziedzictwo. Nie mogliśmy liczyć na lepszy rozwój wydarzeń. Myślę, że to jest świetne i nie mogę się doczekać, aby móc spojrzeć na Rainbow Six: Siege wyłącznie oczami fana - powiedział dyrektor marki.
Leroy Athanassoff chce, by rozwój Rainbow Six: Siege w przyszłości skupiał się na dodawaniu zawartości, która będzie wpływała na całą społeczność gry.
Patrząc na doświadczenia graczy, musimy przestać myśleć o ekskluzywnych funkcjach, a zamiast tego zacząć wdrażać funkcje integrujące. Chodzi mi o to, że powinniśmy dostarczać treści, które będą miały wpływ na każdego gracza i całą społeczność - przekonuje deweloper.
Przypominamy, że gra Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege zadebiutowała w grudniu 2015 roku na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Przez ostatnie cztery lata produkcja była bardzo intensywnie rozwijana - trafiło do niej wielu nowych bohaterów i map. Przebudowano także liczne istniejące lokacje i wprowadzono sporo usprawnień w rozgrywce. Tytuł cieszy się olbrzymią popularnością - według ostatnich danych przyciągnął już przeszło 50 mln graczy.
- Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege - strona oficjalna
- Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege - poradnik
- Recenzja gry Tom Clancy's Rainbow Six: Siege - Counter-Strike na sterydach

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Gorgor Pretorianin

50 mln graczy? Ktoś na siłę chce wmówić, że 1 konto = 1 gracz. To oczywiście absurd. Przy tylu free weekendach i niskiej cenie utrzymującej się od dłuższego czasu, liczbę aktywnych graczy powinno wyrażać się w setkach tysięcy a nie milionach. No ale po to jest inżyniera księgowa żeby wymyślać takie bzdury.
Mardo97 Chorąży

„ według ostatnich danych przyciągnął już przeszło 50 mln graczy.” No i to jest całkiem możliwe, że powstało tyle kont. Nigdzie nie jest napisane wprost, że tylu graczy było online, a taka statystyka to niezły kamień milowy dla firmy.
Harry M Legend

Kupiłem grę w tym tygodniu (planowałem to od 4 lat ;P) i jestem pozytywnie zaskoczony. Gra już 4 lata jest na rynku, a dalej jest niesamowicie świeża i "nowatorska". Po nudach w postaci CS:GO bawię się wspaniale.
K@m@R Konsul

"...musimy przestać myśleć o ekskluzywnych funkcjach, a zamiast tego zacząć wdrażać funkcje integrujące."
No to teraz pozostaje mieć nadzieje że dodadzą w końcu nowe tryby gry np. taki gdzie zamiast operatorów będzie dowolny wybór broni i kilku podstawowych gadżetów i bez fazy przygotowawczej czyli bez możliwości barykadowania. Fajnie jakby z czasem dodawali nowe mapy pod nowe tryby z możliwością prowadzenia rozgrywek nie tylko w budynkach ale też na zewnątrz bo obecne mapy są zaprojektowane głównie pod tą pierwszą opcje.
kubuses Konsul

Poczekamy-zobaczymy. Do tej pory ludzie którzy pracowali nad R6 robili mimo wszystko dobra robotę. Zobaczymy jak pójdzie komu innemu