Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 sierpnia 2015, 11:02

autor: Adrian Werner

Puzzle Craft 2 - kontynuacja polskiego przeboju prawie gotowa

W nowozelandzkim App Store zadebiutowała w ramach soft-launchu gra Puzzle Craft 2, czyli kontynuacja przeboju warszawskiego studia ATGames, który połączył mechanizmy strategii ekonomicznej z grą logiczną typu match-3.

Cykl deweloperski Puzzle Craft 2, czyli kontynuacji jednej z najpopularniejszych polskich gier mobilnych, wreszcie dobiega końca. Pracownicy warszawskiego studia ATGames udostępnili bowiem prawie gotową wersję projektu w nowozelandzkim App Store, w ramach tzw. soft-launchu.

Na razie potwierdzono tylko wersję na iOS-a, ale poprzednie gry studia zawitały także na Androida i Windows Phone, więc spodziewamy się, że tym razem będzie podobnie. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami, ale sądząc po pierwszych opiniach jest on wyjątkowo mało agresywny.

Akcja Puzzle Craft 2 toczy się w pełnej magii krainie, przypominającej nasze średniowiecze. Gracze wcielają się w nowo mianowanego wodza niewielkiej wioski i ich zadaniem jest oczywiście przeobrażenie tych skromnych włości w wielkie imperium. Przeniesienie akcji w realia fantasy zapewniło autorom znacznie większą swobodę przy tworzeniu wyzwań oraz dodanie do rozgrywki systemu magicznego, w postaci przydatnych run, które aktywowane potrafią np. przywołać dodatkowych osadników lub zmienić pogodę.

Tak jak w przypadku pierwowzoru, rozgrywka w Puzzle Craft 2 stanowi hybrydę strategii ekonomicznej oraz gry logicznej typu match-3. Musimy wykonywać typowe obowiązki zarządcy, czyli gromadzić surowce, dbać o zaspokajanie potrzeb mieszkańców, prowadzić badania nad nowymi technologiami, konstruować budynki i sprawnie zarządzać budżetem, bilansując wydatki i inwestycje. Jednocześnie jednak pozyskiwanie materiałów, plonów i surowców nie odbywa się automatycznie. Zamiast tego przenoszeni jesteśmy na plansze z kilkudziesięcioma polami, na które wrzucane są losowo symbole reprezentujące różnorodne dobra. Naszym zadaniem jest takie nimi manipulowanie, aby uzyskiwać ciągi minimum trzech tego samego rodzaju. W przeciwieństwie to typowych mechanizmów match-3 utworzenie takich kombinacji nie zawsze powoduje usunięcia obiektów z planszy – często skutkuje uzyskaniem nowego, cenniejszego przedmiotu. Przykładowo, połączenie trzech traw da nam zboże, trzy zboża zamienią się w marchew, a trzy marchwie w jedną świnię.

Jednocześnie autorzy wprowadzili masę zmian i ulepszeń, które wydatnie wzbogacają grę. Przede wszystkim nie zajmujemy się już cały czas tylko jednym miasteczkiem. Zamiast tego akcja toczy się na dużej mapie i pozwala przejmować oraz kontrolować wiele miast jednocześnie, dzięki czemu uzyskujemy dodatkowe pieniądze z podatków oraz nowe zadania do wypełnienia. Jednocześnie każde miejsce ma swoje odmienne warunki, które musimy brać pod uwagę przy tworzeniu planów rozwoju. Niektóre wioski powinny pozostać stosunkowo małe, podczas gdy inne opłaca się przeobrazić w tętniące życiem centra cywilizacyjne.

Autorzy znacząco rozszerzyli także listę surowców i przedmiotów, wprowadzając większą różnorodność do wirtualnej ekonomii. Przykładowo, w kategorii drobiu znajdziemy już nie tylko kurczaki, ale również pięć innych gatunków ptaków. Ponadto do gry zostały wprowadzone morza. Pozwalają one nie tylko na połów ryb, ale również odkrywanie wysp oraz szukanie skarbów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej