Użytkownicy Steama mają spory problem z Microsoft Flight Simulator. Serwis liczy pobieranie plików jako rozgrywkę, a zajmuje to tyle czasu, że przekroczony zostaje limit dwóch godzin na zwrot gry i odzyskanie pieniędzy.
![Problemy ze zwrotem Microsoft Flight Simulator na Steamie [Aktualizacja] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/88231468.jpg)
AKTUALIZACJA:
Do sprawy odniósł się wiceprezes firmy Valve do spraw marketingu, Doug Lombardi. Stwierdził on, że serwis Steam nie będzie wliczał czasu pobierania plików Microsoft Flight Simulator do dwugodzinnego limitu na zwrot gry. Ponadto trwają prace nad ulepszeniem tempa ściągania danych.
Wczoraj zadebiutował Microsoft Flight Simulator. Premiera była ogólnie udana, ale nie obyło się bez potknięć. Okazuje się, że jednym z problemów jest sposób instalacji, który w praktyce uniemożliwia na Steamie zwrot gry i odzyskanie pieniędzy.
Serwis oferuje opcję automatycznej refundacji na wniosek gracza, ale pod warunkiem, że nie spędził on w grze więcej niż dwie godziny. Tutaj pojawia się problem, bo instalacja Microsoft Flight Simulator oferuje tylko małą część plików, a 150 GB pobiera sama gra po pierwszym uruchomieniu. Zgranie takiej ilości danych zajmuje większości osób sporo ponad dwie godziny, a Steam liczy ten czas jako rozgrywkę. Tym samym gracze przekraczają limit czasu umożliwiający zwrot, zanim jeszcze wykonają pierwszy lot.
Jedną z osób, które zwróciły uwagę na ten problem był deweloper Garry Newman, znany z Garry’s Mod oraz Rust. Zasugerował on, że w przypadku Microsoft Flight Simulator Valve powinno wydłużyć limit czasu na zwrot gry.
Fakt, że refundacja tej produkcji jest praktycznie niemożliwa zdenerwował wielu graczy, którzy dali wyraz swojemu niezadowoleniu w negatywnych recenzjach na Steamie. Inni narzekają na problemy techniczne samej gry. W rezultacie obecnie tylko 59% ocen użytkowników jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako „Mieszany” odbiór gry.
Spodziewamy się, że z czasem problemy techniczne zostaną rozwiązane i wtedy średnia not graczy wzrośnie. Mamy też nadzieję, że wprowadzone zostaną zmiany ułatwiające refundację gry. W przypadku Microsoft Flight Simulator jest to szczególnie potrzebne, gdyż gra ma spore wymagania sprzętowe i wiele osób chciałoby wykorzystać te dwie godziny rozgrywki na sprawdzenie, czy produkcja dobrze działa na ich pecetach.
Więcej:Valve interweniuje w sprawie moda do TF2. Mała zmiana pociągnęła za sobą duże konsekwencje
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.