Problemy ze zwrotem Microsoft Flight Simulator na Steamie [Aktualizacja]
Użytkownicy Steama mają spory problem z Microsoft Flight Simulator. Serwis liczy pobieranie plików jako rozgrywkę, a zajmuje to tyle czasu, że przekroczony zostaje limit dwóch godzin na zwrot gry i odzyskanie pieniędzy.
![Problemy ze zwrotem Microsoft Flight Simulator na Steamie [Aktualizacja] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/88231468.jpg)
AKTUALIZACJA:
Do sprawy odniósł się wiceprezes firmy Valve do spraw marketingu, Doug Lombardi. Stwierdził on, że serwis Steam nie będzie wliczał czasu pobierania plików Microsoft Flight Simulator do dwugodzinnego limitu na zwrot gry. Ponadto trwają prace nad ulepszeniem tempa ściągania danych.
Wczoraj zadebiutował Microsoft Flight Simulator. Premiera była ogólnie udana, ale nie obyło się bez potknięć. Okazuje się, że jednym z problemów jest sposób instalacji, który w praktyce uniemożliwia na Steamie zwrot gry i odzyskanie pieniędzy.
Serwis oferuje opcję automatycznej refundacji na wniosek gracza, ale pod warunkiem, że nie spędził on w grze więcej niż dwie godziny. Tutaj pojawia się problem, bo instalacja Microsoft Flight Simulator oferuje tylko małą część plików, a 150 GB pobiera sama gra po pierwszym uruchomieniu. Zgranie takiej ilości danych zajmuje większości osób sporo ponad dwie godziny, a Steam liczy ten czas jako rozgrywkę. Tym samym gracze przekraczają limit czasu umożliwiający zwrot, zanim jeszcze wykonają pierwszy lot.
Jedną z osób, które zwróciły uwagę na ten problem był deweloper Garry Newman, znany z Garry’s Mod oraz Rust. Zasugerował on, że w przypadku Microsoft Flight Simulator Valve powinno wydłużyć limit czasu na zwrot gry.
Fakt, że refundacja tej produkcji jest praktycznie niemożliwa zdenerwował wielu graczy, którzy dali wyraz swojemu niezadowoleniu w negatywnych recenzjach na Steamie. Inni narzekają na problemy techniczne samej gry. W rezultacie obecnie tylko 59% ocen użytkowników jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako „Mieszany” odbiór gry.
Spodziewamy się, że z czasem problemy techniczne zostaną rozwiązane i wtedy średnia not graczy wzrośnie. Mamy też nadzieję, że wprowadzone zostaną zmiany ułatwiające refundację gry. W przypadku Microsoft Flight Simulator jest to szczególnie potrzebne, gdyż gra ma spore wymagania sprzętowe i wiele osób chciałoby wykorzystać te dwie godziny rozgrywki na sprawdzenie, czy produkcja dobrze działa na ich pecetach.
- Oficjalna strona gry
- Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry
- 5 rzeczy, które zrobię w Microsoft Flight Simulator 2020
- Flight Simulator 2020 – zobacz, jak wygląda świat w grze
- „Nie braliśmy pod uwagę niedzielnych graczy” – twórcy Flight Simulator 2020 szczerze o grze
- Flight Simulator 2020 – zobacz jak wygląda Polska w grze
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Novameh Pretorianin
Też miałem ten problem (chciałem sprawdzić jak gra działa na moim kompie). Kupiłem wersję na Steam, na szczęście w porę zorientowałem się, że odpalony downloader nalicza czas gry, więc zrobiłem refunda.
Dobrze, że jest Game Pass za 4zł.
P.S. Czekam na RTX3000 i robię upgrade laptopa :P
Jeyhard Generał
To, czy grę można sprawdzić za 4 zł nie ma tutaj nic do rzeczy - to zwykłe buractwo, by podczas pobierania naliczało czas gry. Już pal licho ten czas - ale to, że gra musi cały czas w tle działać i zjadać część zasobów to już nieporozumienie. Jak ktoś nie ma topowego sprzętu to nic w tym czasie nie odpali.
Przy słabym łączu pobieranie pewnie potrwa i kilkanaście godzin (ja przy 100 mb/s drę to od 8 godzin i mam dopiero 2/3 ściągnięte) - ja wiem, że Hydro twierdzi, że w Polsce nikt nie ma słabszego neta jak gigabitowy, ale jednak sporo ma. Sam do niedawna miałem ledwo 10 mb/s neta, a mieszkam kilometr od rynku w 50k mieście - bo nie było innej alternatywy. A już chcę zobaczyć jak sprawa wygląda na wsiach i w małych miejscowościach - LTE też sobie można wsadzić w tyłek, bo sprawnie działa tylko w dużych miastach.
Nie widzę powodu, dla którego nie mogłoby pobrać większości gry z launchera Xboxa / Steama i już w grze by sobie dociągnęło te kilka(naście) giga. Każda inna gra tak działa - czemu tu się nie dało? Raczej obstawiałbym tutaj niekompetencję Microsoftu, aniżeli chytrość i obejście 2 godzin na zwrot - nie raz już w głupi sposób strzelali sobie w stopę.
mackal83 Konsul
Nie prościej i taniej wykupić game pass ?
Sam jeszcze nie przetestowałem tej gry,bo nie mam miejsca na ssd(po zainstalowaniu modern warfare),ale nawet gdybym miał to i tak poczekam, aż naprawią tą grę ,a po za tym przechodzę inne tytuły(Carrion,Ori 2)i grywam w Apex legens i modern wardare(znakomite fpsy sieciowe).Co wy z tymi 4 zł? To tylko 1 miesiąc,potem i tak tylko 19 zł.
hemik9 Pretorianin
Pisze już po aktualizacji. Z tego co widzę, to już pracują nad naprawa problemu. Z jednej strony to normalne na steam. On czas gry liczy od momentu uruchomienia produkcji. Możesz uruchomić grę i na intra iść gotować obiad, lub 2. i już masz godzinę gry zaliczoną.
Co do pobierania to przy grach MMO ze względu na często zmieniający się kontent pliki gry zazwyczaj pobiera zewnętrzny launcher gry. Myślę, że MFS można potraktować jako MMO ze względu na strukturę gry.
Brak automatycznego zwrotu nie pozbawia użytkownika prawa do zwrotu, po prostu trzeba wyjaśnić dlaczego zwraca się po większej ilości godzin. W tym przypadku takie zwroty zostały by pewnie uzane za zasadne. Jednak jak widzę również po swoim dziecku to napisać 3 zdania wyjaśnienia to wielki problem jest.
Jonasz95 Pretorianin
Ale wiecie, że zwrot na steamie można dostać także powyżej tych 2h? Tylko w takim przypadku sprawa nie jest rozpatrywana automatycznie. W przypadku gdy gra potrzebuje 3h na pobranie dodatkowych danych by można ją było odpalić, zwroty były by z pewnością możliwe bez żadnych problemów, nawet bez nagłaśniania sprawy. Szczególnie że nigdzie w internecie (karta produktu, newsy) informacja o dodatkowym pobieraniu nie jest podana.