Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 sierpnia 2020, 21:10

autor: Bartosz Woldański

Mafia Remake z klasycznym poziomem trudności

Studio Hangar 13 ujawniło szczegóły na temat klasycznego poziomu trudności, który pojawi się w grze Mafia: Definitive Edition. Remake zaoferuje dzięki temu co najmniej częściowo zbliżone do oryginału doznania z rozgrywki.

Mafia Remake z klasycznym poziomem trudności - ilustracja #1
Studio Hangar 13 ujawniło szczegóły na temat klasycznego poziomu trudności w remake’u Mafii.
Poziom trudności „Classic” w Mafia Remake to:
  • trudniejsi do pokonania i agresywniejsi przeciwnicy;
  • mniej wybaczający błędy system zdrowia;
  • bardziej surowa policja;
  • symulacyjny model jazdy.

Mafia: Definitive Edition ma być pełnoprawnym remakiem hitu z 2002 roku, wyprodukowanego przez czeskie studio Illusion Softworks. Studio Hangar 13 wprowadzi wiele zmian w rozgrywce, znacząco ją unowocześniając, ale jednocześnie chce, żeby fani oryginału mogli – choćby częściowo – poczuć się tak jak podczas grania w pierwszą część gangsterskiej serii. Poznaliśmy sporo informacji na temat klasycznego poziomu trudności, który sprawi, że rozgrywka w remake’u stanie się bardziej wymagająca i bliższa pierwowzorowi.

Dowiedzieliśmy się, że wpłynie on na wiele aspektów gry, poczynając od modelu jazdy i uszkodzeń (wyraźnie ograniczone albo całkowicie wyłączone asysty oraz mniejsza wytrzymałość pojazdów), przez reakcje policjantów na przewinienia (nawet drobne przekroczenie prędkości sprawi, że będą próbować nas zatrzymać, a gdy tego nie zrobimy, zaczną nas ścigać i stawiać blokady), a kończąc na walce (przeciwnicy zadadzą większe obrażenia i będą sprawniej działać w trakcie strzelanin, a przy okazji znikną z minimapy). Co więcej, wybór klasycznego stopnia trudności przełoży się także na to, co dzieje się z amunicją podczas przeładowywania (zgodnie ze słowami jednego z producentów: „jeśli przeładujesz Tommy Guna z 38 pociskami w magazynku, stracisz je wszystkie”). Zmian pojawi się więcej, np. apteczki mają odnawiać mniej paska życia (automatyczna regeneracja przywróci jedynie 20%) oraz nie pojawią się znaczniki nawigacyjne, choć GPS będzie nadal dostępny na minimapie.

Mafia Remake z klasycznym poziomem trudności - ilustracja #2
W trybie „Classic” strzelaniny mają być bardziej wymagające, a przeciwnicy zareagują żwawiej na poczynania gracza.

Fani pierwszej Mafii z pewnością pamiętają wyścig, który potrafił przysporzyć nie lada kłopotów, zwłaszcza w wersji 1.0 (gra doczekała się później patcha, który obniżał nieco poziom trudności tego etapu). W remake’u zostanie on ułatwiony, choć producent zaznaczył, że w klasycznym trybie będzie nadal stanowił spore wyzwanie. Na marginesie warto dodać, że włączymy lub wyłączymy go w każdym momencie rozgrywki.

Premiera gry Mafia: Definitive Edition została opóźniona w ubiegłym miesiącu i tytuł trafi ostatecznie do sklepów 25 września na PC (Steam) oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One, a nie, jak pierwotnie zapowiedziano, 28 sierpnia bieżącego roku. Na osłodę otrzymaliśmy obszerny gameplay, w którym zaprezentowano fragment misji „Wycieczka na wieś” oraz urywki z m.in. pamiętnego wyścigu. Mieliśmy okazję zagrać w remake Mafii, więc jeśli macie jakieś pytania w związku z grą, to odsyłamy do niniejszego wątku na naszym forum.