Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2023, 11:17

autor: Adrian Werner

Problemy twórców Homeworld 3; 41 osób zwolnionych

Pracujące nad Homeworld studio Blackbird Interactive zmuszone było zwolnić kilkudziesięciu pracowników.

Źródło fot. Blackbird Interactive
i

Źle się dzieje w znanym z Homeworld: Deserts of Kharak oraz Hardspace: Shipbreaker zespole Blackbird Interactive.

  1. Studio zmuszone było zwolnić 41 pracowników.
  2. Graczy czekających na Homeworld 3 pocieszyć może to, że te redukcje raczej nie wpłyną negatywnie na tego RTS-a.
  3. Zwolnienia spowodowane są skasowaniem kilku niezapowiedzianych projektów i to głównie nad nimi pracowali deweloperzy, z którymi studio musiało się pożegnać.

Blackbird Interative założono w 2007 roku. Pierwszą produkcją zespołu było wydane w 2016 roku Homeworld: Deserts of Kharak. Ta gra jest obecnie (dzisiaj do godziny 17:00 czasu polskiego) dostępna za darmo w Epic Games Store. Trudno nie podejrzewać, że studio zdecydowało się na taką współpracę z Epic Games w celu zapewnienia sobie szybkiego zastrzyku gotówki, potrzebnego w trudnych czasach.

W 2020 roku studio wypuściło na PC we wczesnym dostępie Hardspace: Shipbreaker, a wersja 1.0 ukazała się w ubiegłym roku. Wkrótce potem produkcja doczekała się konwersji na konsole. Obecnie zespół pracuje nad Homeworld 3, które ma trafić na PC w przyszłym roku.

W ostatnich latach widać było, że studio próbowało zdywersyfikować źródło przychodów. Deweloper wspólnie z zespołem Mojang opracował Minecraft Legends, które zadebiutowało w kwietniu tego roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X, Xbox Series S oraz PlayStation 5. Z kolei w 2022 roku Blackbird Interactive wydało Crossfire: Legion, będące spin-offem popularnego sieciowego RTS-a. Widać więc, że by zapewnić sobie większą stabilność finansową zespół zaczął tworzyć gry na licencji cudzych marek. Niestety, kilka z takich projektów zostało skasowanych, co wymusiło zwolnienia.

  1. Oficjalna strona studia Blackbird Interactive

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej