Pro Evolution Soccer 6 PL - premiera przesunięta
CD Projekt informuje, że premiera bardzo oczekiwanej przez fanów polskiej edycji gry Pro Evolution Soccer 6 została przesunięta na początek listopada.
CDP.pl Press Release
(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)
CD Projekt informuje, że premiera bardzo oczekiwanej przez fanów polskiej edycji gry Pro Evolution Soccer 6 została przesunięta na początek listopada.
Opóźnienie wydania spowodowane jest błędami, które zostały wykryte w polonizacji tego tytułu. Pomimo wszelkich naszych starań (w tym wysłania polskiego testera bezpośrednio do Japonii), okazało się, że finalny produkt wciąż zawiera błędy. Jak zawsze przykładamy ogromną wagę do tego żeby wydawane przez nas gry były dopracowane w najdrobniejszym szczególe i spełniały wysokie wymagania naszych klientów. Decyzja o przesunięciu premiery była ciężka, ale w tej sytuacji nie mogliśmy poczynić innych kroków.
Pro Evolution Soccer - powszechnie uważana za najlepszą grę piłkarską - po raz pierwszy w historii ukaże się w polskiej wersji językowej. Tym bardziej zależy nam żeby premiera rodzimej wersji PES była idealnie przygotowana dla graczy. Za opóźnienie wszystkich oczekujących z niecierpliwością na ten tytuł bardzo przepraszamy i jednocześnie obiecujemy, że dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej podać precyzyjną datę premiery.
Przypominamy, że gra Pro Evolution Soccer 6 zostanie wydana w polskiej wersji językowej i w atrakcyjnej cenie 129,90 (wersja PC) oraz 199,90 (wersja PS2). W grze usłyszymy m.in. komentarz Mateusza Borka i Romana Kołtonia, natomiast najlepsze rekomendację grze wystawił Maciej Żurawski.
Pro Evolution Soccer 6
Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 2007
Data wydania: 26 października 2006
GRYOnline
Gracze
- Konami
- premiera (gry)
- PC
- PS2
Komentarze czytelników
Ryslaw Senator
dss --> podniesienie widoku bardzo przeszkadza. Gram na 50" TV i jest to bardzo denerwujace - nie widac czy strzal leci w swiatlo bramki, czy tez nie albo czy gracz przeciwnika stoi obok czy tez metr dalej.
Trzeba bedzie chyba poczekac rok na nastepna wersje i miec nadzieje, ze Konami nie pokpi sprawi. Albo za rok kupie sobie juz na PS3.
volvo95 Legend
Przez ostatnie miesiace (od marca tego roku) nie mialem prawie w ogole stycznosci z seria PES, jednak przed premiera PES6 wzialem sie w garsc i kupilem laptopa zeby moc pograc w pileczke KONAMI ;) Na tydzien przed premiera gry w UK (premiera byla 26) kupilem sobie Expert Guide dlatego tez zanim zobaczylem jakiekolwiek screeny zalaczylem sobie filmiki zawarte na plycie DVD dolaczonej do poradnika. Od razu widzialem ze to jest to - mase nowych zagran (moze niektore ciezko dostrzec, jednak osoba ktora zna ta serie doskonale na pewno wie ze w kazdej czesci PESa jest sporo zagran ktore trzeba znalesc podczas wielu godzin spedzonych na treningu ;)) Animacja zawodnikow jest boska - wszystkie ruchy wygladaja super. Starcia bark w bark wygladaja bardzo realistycznie. Animacje podczas lobow sprawiaja, ze czlowiek chce zalozyc buty i pobiec na boisko pograc w pilke :) Po paru dniach dostalem swoja swiezutka wersje PES6 wiec moglem wreszcie porownac to co widzialem na filmikach z tym co jest w grze :)
Rozgrywka:
Sporo zmian w stosunku do czesci piatej. Na poczatku wiele osob twierdzi ze ta czesc jest praktycznie identyczna jak poprzednik, jednak po paru meczach daje sie zauwazyc znaczace roznice. Kluczem do wygranej, jak juz ktos wspomnial, sa prostopadle pilki. Niestety (wedlug mnie niestety) sa one zbyt latwe do zagrania i zbyt trudne do bronienia. Wielu zawodnikow ma takie odejscie z miejsca ze obronca nie ma szans ich dogonic, a bardzo dobry zawodnik sam na sam to bramka gwarantowana. Gorne prostopadle pilki zostaly ulatwione do bolu - praktycznie z kazdego miejsca zawodnik zagra idealna gorna pilke do napastnika. Czasem wkurza mnie to ze nie mozna (moze sie myle jesli tak nie jest) zagrac gornej prostopadlej do dalszego zawodnika - jak dotad zawsze podaje mi do blizszego. Wiekszosc osob gra ustawieniem 4-3-3 i mysle ze to wlasnie to ustawienie bedzie najczesciej uzywane w tej czesci ze wzgledu na dwoch bocznych napastnikow ktorzy wbiegaja w pole karne i odgrywaja do wbiegajacego partnera, po czym ten strzela na pusta bramke ... Tak pada na razie 70% bramek online :) Strzaly zostaly zmienione - napastnik musi miec pilke dobrze przygotowana do strzalu zeby pieknie huknac ... Pasek sily strzalu napelnia sie baardzo szybko. Podania w wiekszosci sa mocne i dokladne (jezeli jestesmy dobrze ustawieni), jednak odgrywanie z pierwszej pilki niesie ze soba pewne ryzyko z racji slabej sily tych podan (chyba ze gramy 1-2 trojkatem to wtedy podania sa swietne). O dosrodkowaniach ciezko mi cos napisac bo jak w kazdym PESie gram TYPE 5 i zagrywam gorne pilki tylko przed pole karne do wolei, wiec nie powiem jak to wyglada w polu karnym :) Z kontry gra sie baardzo latwo i raczej granie atakiem pozycyjnym nie oplaca sie - kazda strata, jezeli gramy z dobrym przeciwnikiem (mowa o online) jest praktycznie rownoznaczna z utrata gola ;) O mozliwosci wykonywania szybkich rzutow wolnych juz na pewno kazdy wie :) Fajnym plusem jest to, iz mozemy z naszej formacji skopiowac np tylko Formation A czy tez Formation B a nie musimy kopiowac calej taktyki - ot taka pierdola ulatwiajaca zycie :) Bramkarze bronia teraz inaczej - czesto wypuszczaja pilke z rak, bronia "na raty" - wyglada to bardzo realistycznie. Nie ma niewidzialnych scian zaten jezeli bramkarz w locie przekroczy linie koncowa zostanie przyznany rzut rozny jezeli nam sie nalezal. System kolizji jest swietny - trzeba uwazac zeby nie wbiec w innego naszego zawodnika gdyz wtedy od przejmie pilke (w najlepszym wypadku) lub sie zderzymy co spowoduje strate footbolowki na rzecz druzyny przeciwnej ...
Grafika:
O tym ciezko jest mi sie wypowiedziec bo gram na najnizszych detalach i gra jak dla mnie wyglada identycznie jak PES5 ;) Milo ze wprowadzono taki bajer jak to ze podczas nacisniecia START w czasie meczu pokazuje nam sie w prawym gornym rogu lista strzelcow z naszej druzyny. Jezeli zawodnik dostanie kartke i ominiemy animacje to takze zobaczymy napis kto i jaka kartke dostal.
Dzwieki:
Z racji tego ze gram online, nie lubie jak cos mnie rozprasza, wiec mam w PESie wylaczone wszystkie dzwieki. Gralem jednak pare meczy z komputerem i nie wiem czy jest sens zeby pisac cokolwiek o Syntezatorze Borku i Syntezatorze Koltoniu (juz na pewno kazdy slyszal "oto Drogba" itp.) Wiecej niestety o tej czesci gry napisac nie moge ;)
Master League:
Przyznam sie szczerze ze nie rozegralem jeszcze ani jednego meczu w tym trybie, jednak co nieco zdazylem zauwazyc. Najfajniejsza zmiana jest to, iz jezeli zaczynamy defaultowymi zawodnikami (Castolo, Huylens i reszta patalachow ;) to mozemy naszej super paki uzywac w grze Online !!! Takze robimy sobie skladzik, wymyslamy nazwe, edytujemy stroje i herb i juz mozemy pokazac swiatu jak gra nasza druzyna :) W Regulate Condition mozemy regulowac forme wybranych przez nas zawodnikow (uzycie tej opcji nabija ten brazowy pasek widoczny pod stanem kondycji danego zawodnika - zapomnialem jak on sie nazywa). Wiecej o tym trybie napisze jak zagram pierwsze mecze ...
Online:
Tryb dla ktorego wiekszosc graczy kupila oryginalna wersje PES6. Od razu na starcie ogromne rozczarowanie. Na chwile obecna wiekszosc meczy jest rozlaczana po przerwie spotkania, takze szansa na zagranie pelnych 90 minut jest nikla. Podczas tego disconnectu niewazne czy prowadzilismy czy nie - lobby przyzna punkty do statystyk na zasadzie losowania (w ten sposob mam juz kilka porazek pomimo ze prowadzilem np. 2:0). Czestym problemem sa znane z poprzednich odslon lagi - niestety na razie jest to duzy problem. Kolejna wkurzajaca rzecza jest dluuugi czas oczekiwania przy laczeniu sie z danym serverem czy tez lobby lub pokojem. Trwa to czasem kilka minut !!! Jednak pomimo tych OGROMNYCH wad, kazdy, naprawde KAZDY kto zaczal grac w PES6 online, mimo sporych narzekan nie moze sie oderwac od grania. Ja sam glownie gram mecze 2 na 2 - jest to cos pieknego. Ustawiamy sie na mecze na IRCowym kanale pes.com.pl, zakladamy jakis pokoik na haslo i zaczynamy granie. Ciezko opisac to jak swietnie gra sie wlasnie w tym trybie gry. Pozniejsze komentowanie meczy na IRCu to tylko dodatek umilajacy rozgrywane mecze :) KONAMI organizuje takze turnieje na lobby - liczba miejsc w danym turnieju to 300 i na 15 minut przed rozpoczeciem zaczynaja sie zapisy - kto pierwszy ten lepszy. Dodatkowym bajerem jest Spectator Mode - jezeli bylismy w pokoju zanim np dwaj zawodnicy zaczeli swoj mecz a my sie do nich nie dolaczylismy mozemy wybrac opcje View Match - mozemy zmieniac kamere, komentowac boiskowe wydarzenia itp. Bardzo fajny bajer pozwalajacy podpatrzec jak graja najlepsi ;) Jezeli podlaczymy sie do pokoju po tym jak zaczal sie mecz to zobaczymy jedynie zegar i aktualny wynik spotkania. Dziwna spawa w Online jest to ze mozna utworzyc tak jak w PES5 tylko trzy profile, jednak w tej czesci nie mozna ich kasowac!! Zapomnialem wspomniec ze na lobby istnieje cos takiego jak klany - jezeli ktos nas zaprosi mozemy reprezentowac barwy jakiegos klanu (jezeli nie, mozemy stworzyc wlasny :P) W statystykach niewiele sie zmienilo - doszly informacje o wynikach danej osoby w turniejach oraz mozemy dodac w profilu swoj komentarz.
Pozostale aspekty gry ciezko mi ocenic wiec na tym zakoncze swoj i tak juz za dlugi wywod o PES6 :P
zanonimizowany35060 Generał
Ja przynajmniej dziękuję za odpowiedź. Wyczerpująca, rzetelna, uczciwa i adekwatna - mniemam - do stanu gry. Po kilku miesiącach bicia piany na forum przynajmniej coś wiem.
zanonimizowany35060 Generał
Maciek_sii, w jednym na pewno masz rację - gra się zupełnie inaczej, trzeba się namęczyć. Mam problem z akceptacją paru rzeczy. Pisałem gdzieś o tym. Dla mnie PES6 to produkt przejściowy. Taktsuka w jedym z wywiadów mówił o trwających pracach nad PES7 [next gen] z użyciem nowego silnika graficznego. Jeśli mnie pamięć nie myli, to już trzecie engine w historii gry.
maciek_ssi Legend
Prace trwają, ale nad WEX, czyli PES6 na X360 dla Japończyków. Coś tam Takatsuka wspominał o wstępnych pracach nad wersją dla PS3, ale nie sądzę żeby miał specjalnie powstać nowy engine. Przypuszczam, że ta gra powstanie w oparciu o ulepszony engine znany z X360.
Na pewno też PES6 nie jest ostatnią częścią na PS2. Nie wiadomo także, czy wreszcie PC dostanie owy, next-genowy silnik z X360 (przecież PES6 powstawał na PC, zarówno ten na PS2, jak i X360).