Prezes Oddworld Inhabitants o uczuciach, sztuce i Nintendo

Lorne Lanning, prezes firmy Oddworld Inhabitants (ostatnio zaliczyła ona wielki powrót), stwierdził w rozmowie udzielonej serwisowi GameIndustry, że zdecydowana większość gier komputerowych nie odzwierciedla tego, czego oczekują po nich gracze.

Piotr Doroń

Lorne Lanning, prezes firmy Oddworld Inhabitants (ostatnio zaliczyła ona wielki powrót), stwierdził w rozmowie udzielonej serwisowi GameIndustry, że zdecydowana większość gier komputerowych nie odzwierciedla tego, czego oczekują po nich gracze.

Lanning jest przekonany, że pogoń za wyprodukowaniem nowej, rewolucyjnej technologii jest głównym powodem powstrzymującym gry komputerowe przed przeistoczeniem się w prawdziwą formę sztuki. Dodaje ponadto, że przykładów kiedy to przemysł growy traci kontakt z klientami można by przytoczyć znacznie więcej.

W tym wypadku mamy do czynienia z ludźmi (graczami), którzy charakteryzują się bardzo rozwiniętym systemem uczuć, jednakże w większości przypadków gry nie odzwierciedlają żadnego z nich. Ukazane w grach rzeczy są jedynie odzwierciedleniem linii propagandowej – Ci tutaj są złymi terrorystami, zabij ich”.

Lanning czuje, że możliwości gier w sensie inspiracji zostały już dawno zaprzepaszczone. Sugeruje w tym momencie, że developerzy są zbyt zajęci wymyślaniem kolejnych elementów i tworzeniem nowych technologii, by spojrzeć na gry z szerszej, niejako kulturowej perspektywy.

Jedynym producentem sprzętu, który rodzi pewne nadzieje na przyszłość jest, według Lanninga, Nintendo, które zrezygnowało z wielkiego wyścigu technologii, którym bez reszty oddały się Microsoft i Sony. „Nintendo pokazało, że działa inteligentnie i z wyczuciem. Jeśli pracowałeś nad grami przeznaczonymi na GameCube’a, to możesz przejść bezpośrednio i bez zgrzytów do developingu pozycji na Wii. Wszystko to dzięki temu, że Wii jest bardzo podobne do GCNa – różni się tylko trochę większą ilością mocy. Możemy się sprzeczać, czy tej mocy jest wystarczająco dużo, lecz nie o to chodzi. Chodzi o to, że Nintendo poddało swoją konsolę procesowi ewolucji”.

Pierwszą część wywiadu z Lorne Lanningiem znajdziecie pod tym adresem. Życzymy miłej lektury.

Oddworld: Munch's Oddysee

Oddworld: Munch's Oddysee

PC Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 6 listopada 2001

Informacje o Grze
7.2

Gracze

7.7

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Nintendo
  • THQ
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Anarchy Online: Lost Eden – pre-order rozpoczęty

Następny
Anarchy Online: Lost Eden – pre-order rozpoczęty

Święta z The Sims 2

Poprzedni
Święta z The Sims 2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl