Powstanie sequel Garry's Mod
Garry Newman, założyciel studia Facepunch, w rozmowie z serwisem PCGamesN poinformował o planowanym sequelu popularnego Garry's Mod. Od obecnej wersji ma go odróżniać m.in. wykorzystanie nowinek związanych z rzeczywistością wirtualną.

Choć Counter-Strike jest bezsprzecznie najpopularniejszym modem do gier z serii Half-Life (oraz opartych na silniku Source), to Garry’s Mod nie pozostaje daleko w tyle. W lipcu informowaliśmy o rozejściu się ponad 8,3 miliona egzemplarzy komercyjnej wersji produkcji studia Facepunch, a w serwisie YouTube można znaleźć niezliczoną liczbę filmów poświęconych bądź wykonanych dzięki temu modowi. Nie powinno więc dziwić oświadczenie założyciela studia i twórcy GModa, Garry’ego Newmana, o planowanym sequelu tej modyfikacji. Taką informację przekazał deweloper w rozmowie z serwisem PCGamesN, kiedy zapytano go o możliwość podniesienia ceny Garry’s Mod. Przy okazji, choć nie podał żadnych szczegółów, poinformował, że po pierwsze, tytuł nie będzie się nazywać Garry’s Mod 2; po drugie – w przeciwieństwie do poprzednika, nowy mod ma umożliwić korzystanie z dobrodziejstw rzeczywistości wirtualnej:
”Nie podniesiemy teraz ceny [Garry’s Mod – przyp. autora]. W końcu pracujemy nad sequelem i takie posunięcie byłoby głupie. To dopiero początek. Chcemy mieć więcej atrakcji związanych z rzeczywistością wirtualną – to główne założenie projektu. I nie będzie się on nazywał Garry’s Mod 2”.
Oczywiście nie należy tego traktować jako oficjalnej zapowiedzi, do której zresztą pewnie jeszcze daleko. W końcu Newman i jego zespół wciąż pracują nad Rust, choć jak poinformował założyciel Facepunch rok temu (w związku z wybuchem niezadowolenia graczy z powodu ogłoszenia Riftlight), nad poszczególnymi tytułami – rok temu wspominano o czterech, wliczając w to Riftlight – pracują osobne zespoły. Niemniej na więcej informacji zapewne przyjdzie nam poczekać jeszcze długo.

Garry’s Mod, znany również jako GMod, to komercyjna wersja darmowej i niezwykle popularnej modyfikacji silnika Source. Aplikacja pozwala na znaczne ingerowanie w świat gry (łączenie, przemieszczanie, wstawianie obiektów etc.), dzięki czemu umożliwia łatwe tworzenie własnej zawartości bądź animacji.
Więcej:Po 11 latach wypełnionych sukcesami gra survivalowa Rust ustanowiła nowy rekord popularności

GRYOnline
Gracze
Steam
- Facepunch Studios
- Garry Newman
- gry-edytory
- PC
Komentarze czytelników
Bartek2016 Chorąży

Nikt wam tego, misie pysie nie każde kupować
zrobią to ludzie, którzy chcą
a twórcy nie będą chyba zbytnio płakać po stracie takich klientów ;)
HETRIX22 Legend

Spoko spoko ja tylko mówie na co mi to wygląda.
Garek Junior
Jeśli wyjdzie jakimś cudem Source 2 który będzie skokiem technologicznym w grach Valve, to dopiero powinni myśleć o kontynuacji Gmod-a. W końcu w Garry's Mod bawimy się silnikiem fizycznym który w obecnych czasach nie robi takiego WOW jak w 2004 roku.
nagytow Legend

Dota 2 wlasnie przeskoczyla na Source 2. Moze GMod tez powstaje na nowy silnik.
Ciastekbatak Junior
Nikt nie powiedział że gra będzie na silniku Source! Może mają plany zrobić coś na zupełnie innym silniku ??? Nikt o tym nie pomyślał ???? Ale mimo to nie jestem na tak za tym pomysłem będąc jednym z graczy garry's moda bo co się stanie z całą społecznością serwerów twórcami addonów płatnych i darmowych. Chyba że by zrobili kompatybilność z starymi dodatkami/addonami ponieważ teraz powstają już addony godne 2019 więc po co mają one iść w przepaść