Na PGA 2025 nareszcie dowiedzieliśmy się, kto użyczy głosu Bezimiennemu w polskiej wersji Gothic Remake. Twórcy postanowili podroczyć się z graczami.
Polscy gracze długo na to czekali, na szczęście targi PGA 2025 w końcu przyniosły pożądaną przez nich informację dotyczącą Gothic Remake. Nie wiadomo było bowiem, kto użyczy głosu głównemu bohaterowi gry, Bezimiennemu, w naszej rodzimej wersji odświeżonego RPG-a.
Społeczność miała ogromną nadzieję, że z głośników znów będzie rozbrzmiewał głos Jacka Mikołajczaka, aktora, który dubbingował protagonistę w pierwowzorze, znanego także z roli Azara Javeda z pierwszego Wiedźmina czy smoka Smauga z filmów Hobbit Petera Jacksona. Wiara w to była tym silniejsza, iż do swoich kultowych postaci z Gothica powrócili już choćby Adam Bauman (Diego) czy Tomasz Marzecki (Xardas).
Teraz nareszcie karta Bezimiennego została odkryta. I choć przedstawiciele studia Alkimia Interactive oraz firmy THQ Nordic trochę podroczyli się z graczami biorącymi udział na pokazie rozpoczętym dziś o godz. 13:00, ostatecznie potwierdzili, że Jacek Mikołajczak ponownie użyczy swojego jakże charakterystycznego głosu Bezimiennemu.
Mało tego, uczestnicy targów mieli okazję usłyszeć bohatera mówiącego po polsku. Zaprezentowano im bowiem materiał Making of z naszym rodzimym dubbingiem i fragmentami rozgrywki. Pokazano też ok. 20-minutowy, niepocięty gameplay z PL wersji, prezentujący – uwaga, uwaga – nowe zadanie, tj. takie, którego nie było w pierwowzorze, dodane na potrzeby Gothic Remake (polegało na dostaniu się do Nowego Obozu i było zlecone przez Ryżowego Księcia, który w remake’u będzie miał więcej do gadania). W jego toku można było wyłapać nazwiska innych członków polskiej obsady.
Niestety na tę chwilę nie wiadomo, czy – być może niedługo – materiał ten trafi do sieci. W dalszym ciągu nie poznaliśmy również daty premiery Gothic Remake. Pozostaje mieć nadzieję, że produkcja zgodnie z planem trafi na PC, PS5 i XSX/S w pierwszym kwartale 2026 roku. Co ważne, jest to komplet platform, bowiem ambicje twórców przekroczyły możliwości Nintendo Switch 2.
4

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.