Gothic Remake pójdzie w ślady Wiedźmina 3 i doda prostą rzecz, która uprzyjemni poznawanie fabuły
Gothic Remake wprowadzi co najmniej kilka nowości względem pierwowzoru. Wśród nich będzie funkcja, którą fani powinni kojarzyć z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Do premiery wyczekiwanego Gothic Remake pozostało jeszcze trochę czasu, więc warto powrócić do oryginału z 2001 roku. Dzięki temu nie tylko poczujemy nostalgię, ale również będziemy lepiej wiedzieć, jakie nowości wprowadzono w odnowionej wersji RPG-a.
Tych natomiast, jak zapewnili twórcy, trochę się znajdzie. Nasza redakcja dowiedziała się o kilku z nich, rozmawiając z przedstawicielami studia Alkimia Interactive podczas tegorocznej edycji Poznań Game Arena (PGA). Czego możemy spodziewać się po remake’u? Otóż znajdzie się w nim m.in. rozwiązanie znane z rodzimego Wiedźmina 3.
Chodzi konkretnie o przypominanie wątków fabularnych po ponownym uruchomieniu gry. Fani Białego Wilka z pewnością pamiętają, że po kolejnym odpaleniu „trójki” Jaskier w kilku zdaniach podsumowywał dotychczasowe wydarzenia – aż do czasu, gdy ukończyliśmy główną opowieść. Podobnie będzie także w nadchodzącym Gothicu.
[...] dodaliśmy funkcję, która przy pierwszym wczytaniu save’a dokonuje podsumowania wszystkich momentów fabularnych, których do tej pory doświadczyłeś. [...] Towarzyszy temu głos narratora, a że dzieje się to na ekranie ładowania, nie przeszkadza w niczym, a jak chcesz, to możesz taki skrót pominąć – powiedział Reinhard Pollice, CEO Alkimia Interactive.
Być może w polskiej wersji językowej rolę narratora odegra aktor Jacek Mikołajczak, który znów podłoży głos Bezimiennemu? Znacznie bardziej prawdopodobny wydaje się jednak użyczający głosu Xardasowi Tomasz Marzecki – w końcu to jego postać prowadziła narrację w pierwowzorze, choć w znacznie bardziej ograniczonym stopniu niż ten, o którym jest tu mowa. Musimy poczekać na oficjalną premierę tytułu, żeby się przekonać. Gothic Remake zadebiutuje w 1. kwartale 2026 roku na PC, PlayStation 5 oraz Xboxach Series X/S.