Be My Horde rzuci wyzwanie Vampire Survivors, a przynajmniej Polacy ze studia Polished Games (w tym Michał „kwiść” Chwistek i Łukasz „Pan Dibbler” Kostka) spróbują przyciągnąć uwagę graczy na Steamie.
Polskie studio Polished Games zapowiedziało Be My Horde, rodzimą konkurencję dla popularnego Vampire Survivors. To drugi tytuł zespołu, w którym pracuje m.in. Michał Chwistek.
Część z Was może go kojarzyć jako dawnego szefa działu poradników naszego serwisu (występującego pod ksywką „kwiść”) oraz byłego organizatora serii turniejów Friendly Fire. Niewykluczone, że więcej osób zapamiętało go jako autora pamiętnego felietonu, który poprzedził debiut Cyberpunka 2077. Wraz z nim nad grą czuwa również Łukasz „Pan Dibbler” Kostka, szef marketingu Polished Games oraz redaktor serwisu arhn.eu.
Be My Horde może budzić skojarzenia nie tylko z Vampire Survivors (które najwyraźniej było bezpośrednią inspiracją dla twórców), ale też z grą przeglądarkową Right click to Necromance z podgatunku tzw. reverse bullet hell (a być może także z „symulatorem nekromanty” Necrosmith).
Nie jest to skomplikowane założenie, ale to samo można powiedzieć o Vampire Survivors i jego niezliczonych naśladowcach (zresztą czasem całkiem udanych; vide wspomniane Brotato). Być może Polakom uda się przyciągnąć graczy nietypowym konceptem, ale czy to wystarczy, by pokonać armię konkurentów na Steamie? Przekonamy się wkrótce.
Be My Horde zadebiutuje 29 lutego w ramach Steam Early Access, w którym gra pozostanie przez kilkanaście miesięcy, aczkolwiek będzie to uzależnione od opinii osób grających we wczesnym dostępie. Ponadto chętni do gry w Be My Horde będą mogli pobrać wersję demo w ramach najbliższej edycji Festiwalu Steam Next, która rozpocznie się w poniedziałek 5 lutego. Wtedy też mamy otrzymać więcej informacji na temat projektu (via Michał „kwiść” Chwistek w serwisie X).
Poniżej zamieściliśmy pierwszy zwiastun Be My Horde.
Steam
10

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).