W minionym tygodniu cieszyliśmy się przede wszystkim z licznych premier polskich produkcji, zarówno na pecety, jak i platformy mobilne. Ponadto dowiedzieliśmy się, kiedy do sprzedaży trafi wyczekiwana gra rajdowa.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
W minionym tygodniu poznaliśmy wreszcie ostateczną datę premiery WRC 5, czyli najnowszej odsłony popularnego cyklu gier rajdowych. Produkcja trafi do polskich sklepów 9 października nakładem firmy Techland. Sugerowane ceny ustalono na 149 zł (PC), 249 zł (PlayStation 4 i Xbox One) oraz 189 zł (PlayStation 3 i Xbox 360).
Timberman stał się jednym z największych polskich sukcesów mobilnych w historii i niedawno autorzy, czyli ludzie ze studia Digital Melody, świętowali przekroczenie 30 mln pobrań. W minionym tygodniu dosyć niespodziewania projekt doczekał się wersji pecetowej. Można ją nabyć za pośrednictwem usługi Steam:
Inną polską produkcją, która trafiła w minionym tygodniu do sprzedaży, było Kopanito All-Stars Soccer, czyli gra piłkarska autorstwa zespołu Merixgames. Tytuł oferuje czysto zręcznościowe podejście do futbolowej tematyki, odwołując się do rozwiązań z takich klasycznych serii jak Sensible Soccer czy Kick-Off.
Z kolei znane z Touchdown Hero polskie studio Cherrypick Games wypuściło Auctioneer, czyli zabawną mobilną zręcznościówkę, w której wcielamy się w profesjonalistę prowadzącego aukcje. Naszym zadaniem jest oczywiście uzyskiwanie jak najwyższych cen dla sprzedawanych przedmiotów. Tytuł dostępny jest na razie tylko w wersji na iOS, ale twórcy pracują już nad konwersją na Androida.
Na koniec warto wspomnieć, że włodarze należącej do grupy CD Projekt platformy GOG.com wsparli kwotą 10 tysięcy dolarów kickstartera projektu Divinity: Original Sin II. W ramach podziękowania otrzymają możliwość zaprojektowania jednej z postaci, która pojawi się w tej grze.
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.