Po artykule Kotaku o Anthem Casey Hudson przyznaje, że BioWare ma problemy

Główny menadżer BioWare – Casey Hudson – wysłał wiadomość do pracowników studia, w której przyznaje, że problemy poruszone we wczorajszym artykule Jasona Schreiera o produkcji Anthem są realne. Firma chce podjąć działania na rzecz poprawy sytuacji.

Bartosz Świątek

BioWare reaguje na kontrowersje wokół Anthem. - Po artykule Kotaku o Anthem Casey Hudson przyznaje, że BioWare ma problemy - wiadomość - 2019-04-04
BioWare reaguje na kontrowersje wokół Anthem.

W SKRÓCIE:

  1. Casey Hudson – główny menadżer BioWare – przyznał w mailu do pracowników, że problemy opisane we wczorajszym artykule Jasona Schreiera są realne;
  2. firma chce, by sytuacja uległa zmianie;
  3. w przyszłym tygodniu w studiu odbędzie się spotkanie z pracownikami poświęcone tym kwestiom.

Wczoraj informowaliśmy o głośnym artykule dziennikarza serwisu Kotaku, Jasona Schreiera, w którym opisuje on kulisy powstawania najnowszej gry firmy BioWare – Anthem. W tekście zostały poruszone wątki kiepskiej atmosfery i nagannych metod zarządzania, które skutkują nie tylko dużymi problemami przy produkcji gier, ale też odbijają się na zdrowiu i samopoczuciu osób zatrudnionych w studiu. Casey Hudson – menadżer generalny BioWare – postanowił odnieść się do tych zarzutów w mailu wysłanym pracownikom.

Artykuł wspomina o wielu problemach przy produkcji Anthem i niektórych z naszych poprzednich projektów. Tekst nakreśla związek pomiędzy tymi kwestiami a jakością miejsca pracy i dobrem naszych pracowników. Te problemy są realne, a podejmowanie działań na rzecz ich rozwiązania pozostaje dla nas najwyższym priorytetem – czytamy w wiadomości, do której dotarł wspomniany już Jason Schreier.

Wymowa elektronicznego listu jest nieco inna od wczorajszego oficjalnego komunikatu studia – w którym co prawda zaznaczono, że problemy zdrowotne i stres są traktowane poważnie przez kierownictwo, ale też pozwolono sobie na dość bezpardonową krytykę pracy dziennikarza. Dobrze wiedzieć, że w wewnętrznej komunikacji firma dostrzega problem i próbuje podjąć jakieś działania, by go wyeliminować – szczególnie że jeszcze wczoraj zakazywała swoim pracownikom kontaktów z prasą (co w takiej sytuacji na pewno nie wygląda najlepiej).

Jason Schreier poinformował też na Twitterze, że w przyszłym tygodniu w BioWare ma odbyć się spotkanie wszystkich pracowników, na którym omawiane kwestie zostaną poruszone. Pozostaje nam mieć nadzieję, że będzie miało produktywny przebieg, dzięki czemu przy pracy nad przyszłymi projektami studia uda się uniknąć kłopotów podobnych tym, które towarzyszyły powstawaniu Anthem.

  1. BioWare – strona oficjalna
  2. Anthem – strona oficjalna
  3. Wszystko o Anthem
  4. Recenzja Anthem – gry, którą kocham i nienawidzę
  5. Anthem – poradnik do gry
Anthem

Anthem

PC PlayStation Xbox
eol

Gra przestała działać: 22 lutego 2019

Informacje o Grze
6.8

GRYOnline

5.4

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

38

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
21

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2019-04-04
18:13

zanonimizowany1270450 Generał

I właśnie dlatego nigdy nie kupuje się niczego na premierę, dopiero po przeczytaniu wielu recenzji, opinii graczy i ewentualnie ograniu hue hue dema jestem skłonny wyłożyć pieniądze na produkt.

Już po becie było widać, że to słaby loot shooter będzie i w pojedynku z The Division 2 nie ma szans

Komentarz: zanonimizowany1270450
2019-04-04
18:14

Bezi2598 Legend

A tak w ogóle to polecam przeczytać cały artykuł w oryginale, bez streszczeń żadnych.

https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964

Bardzo solidna robota dziennikarska. Daje do myślenia jak teraz wygląda legendarne studio. I podkreślam po raz kolejny, mało tu winy EA, w większości Bioware.

Komentarz: Bezi2598
2019-04-04
20:04

Gambrinus84 Generał

Gambrinus84

Przyznanie, że jest kłopot jest pierwszym krokiem do rozwiązania problemu.

W sumie to trzymam kciuki, żeby ten kubeł zimnej wody na głowy BioWare podziałał orzeźwiająco.

Komentarz: Gambrinus84
2019-04-04
21:06

topyrz Senator

topyrz

@rj
...Może tak mistrzów RPG zaprzęgłoby się do pracy przy... hmmm RPG? A nie wyliczaniu komórek w Excellu...

A ile tam zostało osób z oryginalnego Bioware, ludzi z doświadczeniem? RPG to nie jest prosty gatunek, gdzie wystarczy pomysł i powstaje dobra gra. Głównie potrzeba doświadczonego zespołu albo bardzo dużo czasu na błędy i naukę.

Komentarz: topyrz
2019-04-05
08:08

Lindil Senator

Lindil

Zabawne. Po 10 latach pracy w korpo z zupełnie innej branży mogę przeczytać, że pewne sprawy wszędzie wyglądają podobnie:D

Komentarz: Lindil

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl