PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu
Wraz z najnowszą wersją systemu operacyjnego, który znajduje się w tej chwili w fazie beta-testów, PlayStation 4 Pro otrzyma tryb supersamplingu. Pozwoli ona na uzyskanie obrazu o jakości porównywalnej z 4K na ekranach i telewizorach z rozdzielczością 2K lub niższą.
Najnowszy firmware PlayStation 4, który oznaczony jest numerem 5.50, znajduje się w tej chwili w fazie beta-testów. Chociaż osoby, które go zainstalowały, nie powinny dzielić się jeszcze informacjami na jego temat, wiemy już co nieco o najistotniejszej nowości wprowadzonej przez przygotowywany przez Sony system operacyjny. Jest nią ogólny tryb supersamplingu dla PlayStation 4 Pro. Warto zaznaczyć, że niektóre tytuły, takie jak np. Horizon Zero Dawn, oferują już indywidualnie możliwość włączenia tej opcji, ale nowy tryb związany jest bezpośrednio z OS-em, tak więc powinien teoretycznie mieć zastosowanie we wszystkich grach na PlayStation 4.
Przypomnijmy, że supesampling jest jedną z metod antialiasingu. Najprościej ujmując opiera się on na metodzie renderowania obrazu w rozdzielczości wyższej od tej, która ostatecznie pojawi się na naszym ekranie. Według zapewnień Sony, nowa opcja pozwala na uzyskanie obrazu o jakości 4K na monitorach i telewizorach z rozdzielczością 2K lub niższą. Efekt po włączeniu trybu może różnić się w zależności od gry. Poza tym wpływa on także na jej wydajność i może poskutkować dalszymi nieprzewidzianymi problemami. W najbliższym czasie gracze powinni przetestować większość dostępnych produkcji, tak więc dowiemy się wówczas, na jakie efekty możemy liczyć. Poza supersamplingiem firmware 5.50 nie zaoferuje żadnych znaczących zmian w funkcjonalności konsoli. Deweloperzy wprowadzają w nim kilka nowych opcji społecznościowych, a także dodatkowe możliwości zarządzania komunikatami oraz biblioteką gier.
- patche i aktualizacje
- PS4 / PlayStation 4
- firmware (konsole)
- 4K
- Sony Interactive Entertainment
- PlayStation 4 Pro
- PlayStation
- konsole
- PS4
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany1245643 Pretorianin
Po to masz Pro jak czujesz, że podstawka jest za słaba. BF1 na zwykłym chrupie niemiłosiernie a na Pro z wyższą rozdziałką rzadko kiedy ma odczuwalne spadki w multi, daje to pewną przewagę.
XoniC Generał

U mnie PS4 Pro też jest dosyć głośne, ale to podczas grania w niektóre gry. Jeśli przełączę konsolę w tryb spoczynku żeby pobierała jakąś aktualizację to praktycznie w ogóle jej nie słychać.
TobiAlex Legend
Haha. A gdzie niby Xbox One X ma ten supersampling? A jak czytam, ze nime ma roznicy miedzy Xbox One S a PS4 Slim to mi sie chce smiac. Wystarczy odpalic takie gry jak Battlefield 1 (na Xbox One praktycznie wcale nie ma trawy, wyglada to ochydnie). Drugi przyklad z brzego to Need for Speed.
I prosze Was, nie piszcie bzdet, ze Xbox ma lepsze oprogramowanie! Windows 10 na tej konsoli jest tak nieporęczny i nieintuicyjny, ze brak slow. PS4 Dashboard > Xbox One dashboard. I pisze to posiadacz ps4 pro i xbox one x
not2pun Senator

Głośne chłodzenie ps4 podlega gwarancji w sony
Radzę skorzystać jak na gwarancji, wyczyszczą wymienią pastę zawsze coś pomoże.
barnej7 Senator
Kto co woli. Mnie oprócz tego przekonały abonamenty MS, za grosze mam do ogrania ponad 150 gier miesięcznie w ramach Game Passa a oprócz tego EA Acess. No i wsteczna kompatybilność też jest dla mnie fajną sprawą. I jak wcześniej napisałem większość tych gier z PS4 średnio mnie obchodzi chociaż w takie uncharted 4 bym sobie pograł... ale czy o wyborze konsoli ma decydować 10 godzin gry? Wolę Xboxa za lepsze usługi.