PKP Intercity zakończyło wdrażanie graficznej rezerwacji miejsc. Zakup biletów stał się wygodniejszy
System sprzedaży biletów PKP Intercity doczekał się dużej zmiany. Wszystkie pociągi przewoźnika objęte są graficzną rezerwacją miejsc.

PKP Intercity zakończyło proces wdrażania funkcji, która znacznie ułatwia życie pasażerom. Od niedawna wszystkie pociągi uruchamiane przez przewoźnika objęte są graficzną rezerwacją miejsc. Oznacza to, że nie będziecie już skazani na losowość (via Rynek Kolejowy).
System pozwalający wybrać, to gdzie będziemy siedzieć pojawił się po raz pierwszy kilka lat temu. Niestety był on mocno ograniczony i pozwalał na graficzną rezerwację jedynie w pociągach obsługiwanych przez elektryczne zespoły trakcyjne, takie jak Stadler FLIRT czy Pesa Dart.
W tym roku jednak PKP Intercity skupiło się na rozwoju tej funkcji. Dlatego też na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy stale zwiększała się liczba pociągów, w których była ona dostępna. Jak się okazuje proces przebiegł wyjątkowo sprawnie. Niedawno rzecznik prasowy przewoźnika – Cezary Nowak – poinformował, że proces wdrażania tej opcji.
- W związku z tym każdy pociąg obsługiwany przez PKP Intercity ma już możliwość graficznej rezerwacji miejsc. Przy zakupie biletu przez oficjalną stronę przewoźnika, możecie więc wybrać tę opcję i samodzielnie zdecydować gdzie chcecie siedzieć. Jest to szczególnie przydane jeśli podróżujecie większą grupą.
- Jeśli Wam jednak na tym nie zależy to nadal działa także stary system przyznający losowo miejsca siedzące.
Oczywiście system nadal ma pewne problemy. Z perspektywy osoby, która dość często korzysta z systemu PKP Intercity mogę przyznać, że pojawiają się błędy. Czasem się zdarza, że podgląd wagonu może się nie załadować, a miejsca wolne okazują się zajęte. W zdecydowanej większości przypadków jednak cały proces zakupu przebiega bezproblemowo.