Pecetowe Epic Mickey 2 dopiero w styczniu przyszłego roku
Firma Disney Interactive poinformowała o opóźnieniu premiery pecetowej wersji platformówki Epic Mickey 2: Siła Dwóch. Gra trafi do sprzedaży w styczniu przyszłego roku.
Gracze konsolowi już od kilku dni bawią się platformówką Epic Mickey 2: Siła Dwóch. Produkcja została zapowiedziana również na pecety, ale ta wersja do tej pory nie ukazała się na rynku. Wydawca, czyli firma Disney Interactive, zabrała wreszcie głos w tej sprawie i poinformowała, że premiera edycji na PC została przełożona na styczeń przyszłego roku.
- Epic Mickey 2 - oficjalna strona gry
- Recenzja gry Epic Mickey 2 - piękna przygoda nie tylko dla dzieci
Nie podano żadnych konkretnych powodów opóźnienia. Można jednak domyślać się, że twórcy po prostu nie wyrobili się z natłokiem prac. Gra ukazała się bowiem na Wii, Wii U, Xboksa 360 i PlayStation 3. Opracowanie tak wielu wersji na pewno nie było łatwym zadaniem. Jednocześnie nie da się ukryć, że w przypadku tej produkcji pecety nie są priorytetem.
Warto dodać, że Epic Mickey 2: Siła Dwóch to prawdopodobnie ostatnia wysokobudżetowa gra, jaką ma w planach Disney Interactive. Ostatnie lata były dla wydawcy trudne i większość kwartałów zamykał stratami. Dopiero niedawno firma zaczęła wychodzić na prostą, ale poprawa wyników jest skutkiem odchodzenia od dużych produkcji konsolowych i przestawiania się na tytuły społecznosciowe oraz mobilne. Dlatego to na tych właśnie rynkach w przyszłości skoncentruje się Disney. Nie oznacza to na szczęście, że w przyszłości należące do wydawcy marki nie doczekają się ambitnych adaptacji. Po prostu projekty te zrealizują inni wydawcy w oparciu o wykupione licencje.
Powód niechęci Disneya do wysokobudżetowych produkcji może wynikać z tego, jak wiele kosztowała firmę ich realizacja. Według plotek nad Epic Mickey 2: Siła Dwóch pracowało aż 700 osób. Nawet jak na duży projekt jest to zaskakująco wysoka liczba.
Epic Mickey 2: Siła Dwóch to kontynuacja udanej platformówki, wydanej w 2010 roku wyłącznie na konsolę Nintendo Wii. Tak jak w pierwowzorze, podczas zabawy istotną rolę odgrywa magiczny pędzel, za pomocą którego można wpływać na wirtualny świat.
Nowością jest wprowadzenie postaci królika Oswalda, posiadającego pilota aktywującego urządzenia elektryczne. Jego współpraca z Myszką Miki jest kluczem do pokonania większości przeszkód. Warto dodać, że obie odsłony cyklu zaprojektował Warren Spector - legenda rynku pecetowego i ojciec pierwszej części Deus Ex.
Więcej:Nie tylko System Shock 3; twórca Deus Ex pracuje nad nową marką

Epic Mickey 2: Siła Dwóch
Epic Mickey 2: The Power of Two
Data wydania: 18 listopada 2012
GRYOnline
Gracze
Steam
- Disney Interactive
- Warren Spector
- Epic Mickey 2
- PC
Komentarze czytelników
komenty Senator
700 osób nad tym pracowało? Kolejne AssCreedy robi chyba mniej, a te gry sprzedają się w 8-9 milionach egzemplarzy. Nie ma szans, żeby Epic Mickey 2 się zwróciło.
jarooli Senator

[1] Samo Ubisoft Montreal zatrudnia ponad 2000 pracowników + dochodzą do tego studia z innych miast.
komenty Senator
No tak, ale oni pracują też nad Far Cryem, grami na WiiU, Raymanem itd. itp. Nad samym AssCreedem pracuje chyba coś ok. 600-700 osób, kiedyś chyba czytałem, nad dwójką pracowało 450 osób
http://www.joystiq.com/2009/05/19/how-many-people-are-working-on-assassins-creed-2-a-lot/
A tutaj nad jedną grą, która sprzeda 1-2 mln egzemplarzy pracuje tak wiele.