Pecetowe Dark Souls - fanowska łatka odblokowuje 60 FPS-ów
Fani kontynuują ulepszanie pecetowego Dark Souls. Najnowsza poprawka pozwala silnikowi gry wyświetlać więcej niż 30 klatek na sekundę. Dołącza ona do wcześniejszych nieoficjalnych łatek zwiększających rozdzielczość wyświetlania obrazu i płynność sterowania myszą.

Dark Souls to bez wątpienia wielka gra i jeden z najlepszych RPG-ów ostatnich lat. Tym bardziej smuci kiepska jakość konwersji na PC. Fani nie złożyli jednak broni i postanowili własnoręcznie poprawić wszystkie niedociągnięcia twórców. Najnowszym tego owocem jest nieoficjalna łatka usuwająca ograniczenie prędkości wyświetlania grafiki do 30 klatek na sekundę.
Po zainstalowaniu tej poprawki można się cieszyć 60 FPS-ami, o ile tylko Wasz sprzęt dysponuje potrzebną do tego mocą. Warto dodać, że łatka wciąż jest w wersji alpha, więc mogą pojawiać się pewne problemy techniczne. Już teraz jednak projekt jest godny wypróbowania.

Przypomnijmy, że to nie pierwsza stworzona przez fanów modyfikacja, która poprawia niedociągnięcia pozostawione przez autorów. Pecetowe Dark Souls zostało zaprogramowane tak, że silnik generuje grafikę jedynie w rozdzielczości 1024x720, a wybór wyższej rozdzielczości sprawia, że obraz jest po prostu odpowiednio przeskalowany. W rezultacie grafika jest mocno rozmyta i nie prezentuje się zbyt atrakcyjnie. Na szczęście nie wszyscy użytkownicy pogodzili się z tym niefortunnym stanem rzeczy. Jeden z nich, korzystający z pseudonimu Durante, opracował małą modyfikację, która wymusza na silniku generowanie grafiki w takiej rozdzielczości, jaka jest wyświetlana na monitorze. Po jej zainstalowaniu obraz jest odpowiednio ostry, a cała gra dzięki temu znacznie zyskuje na urodzie. Poprawka nosi nazwę DSfix i jej najnowszą wersję 1.4 można pobrać z oficjalnej strony projektu:
Na koniec warto też zainteresować się fanowską poprawką DSMfix, czyli Dark Souls Mouse Fix, która ulepsza sterowanie myszą, w tym zwłaszcza płynność rozglądania się po świecie gry. Obecnie łatka jest dostępna w wersji 0.7.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
wysiak Legend

kaszanka --> Masz na mysli wylaczenie uslug sieciowych i calej warstwy multiplayerowej gry? To na pewno by umieli.
MrDraiger Konsul
@lukas_dion Uważam, że twórcom należy się zapłata za ten produkt, nie za port, ale chcę im zapłacić za te kilkadziesiąt godzin które spędziłem przy tym tytule, bo odwalili kawał dobrej roboty (tworząc grę, nie przeprowadzając jej port).
zanonimizowany759561 Konsul
To nie jest tak naprawdę 60fps. Silnik tej gry jest stworzony specjalnie pod konsole. Wszystko w tej grze (animacje itp.) jest zrobione w 30 klatkach. Dlatego nie mamy dowolnego frame-rate'u. Ten mod jedynie przyśpiesza dwukrotnie animacje o ile się orientuję.
zanonimizowany695309 Pretorianin
"Dark Souls to bez wątpienia wielka gra i jeden z najlepszych RPG-ów ostatnich lat". Ogarnij się autorze newsa.
dododo Pretorianin
[36] Ta gra (Dragon Age) była niemal doskonała, miała wszystko co powinien zawierać idealny cRPG. Ale zawsze zbierze się grupka oszołomów (fanatyków) głośno szczekających, którzy myślą, że są lepsi i "fajniejsi" od innych, ponieważ nie podoba im się to, co lubi większość.