Oto „jak człowiek z kijem przyczynił się do zdefiniowania stylu walki w Baldur’s Gate 3”

Studio Larian opublikowało materiał wideo poświęcony procesowi tworzenia animacji walki w Baldur’s Gate 3.

Marcin Bukowski

Komentarze

Oto „jak człowiek z kijem przyczynił się do zdefiniowania stylu walki w Baldur’s Gate 3”, źródło grafiki: Larian Studios.
Oto „jak człowiek z kijem przyczynił się do zdefiniowania stylu walki w Baldur’s Gate 3” Źródło: Larian Studios.

Zgodnie z ogłoszonym z okazji urodzin komunikatem-niespodzianką, twórcy Baldur’s Gate 3 wystartowali z nowym kanałem w serwisie YouTube o nazwie „Larian: Channel form Hell”. Do tej pory opublikowano na nim 3 materiały. Pierwszy zapowiadający działalność kanału, drugi wyrażający podziękowania dla społeczności i trzeci opowiadający o procesie powstawania animacji walki. W tej wiadomości skupimy się na tym ostatnim.

Animacje walki w Baldur’s Gate 3

W odcinku zatytułowanym „General Mocappery: Combat with Mustapha”, Mustapha El Bachiri pracujący przy Baldur’s Gate 3 jako choreograf i specjalista od motion capture opowiada o tym, jak wyglądała jego praca. Na co dzień zajmuje się on filmami i serialami telewizyjnych, natomiast w przypadku gry odpowiadał za animacje walki, ruchu postaci oraz rzucania zaklęć.

Dzieło studia Larian, pomimo iż jest grą z rzutem izometrycznym i przez większość czasu bohaterów obserwujemy z daleka, posiada niezwykle pieczołowicie przygotowane animacje. Dla każdej postaci opracowano unikalne ruchy, mające za zadanie oddać jej charakterystyczny styl, wygląd i specyfikę. Jako przykład Mustapha podał tu rasę githyanki, dla której ruchów inspirację stanowiły wschodnie sztuki walki.

Istotną kwestią podczas tworzenia animacji ataków jest uwzględnienie w nich uniwersalności. Postać w grze korzystać może bowiem z różnych rodzajów broni, co trzeba brać pod uwagę już na bardzo wczesnym etapie prac.

Co ciekawe, część ruchów powstaje zupełnie przypadkiem. W początkowej fazie Mustafa El Bachiri ma sporą swobodę i wykonuje kilkanaście różnych akcji, z których żadna nie jest tą właściwą. Zdarza się jednak, że reżyserowi pewien ruch wpadnie w oko i w taki sposób może się on stać unikalnym atakiem. Prawdopodobnie właśnie dlatego w opisie powyższego filmu stoi: „Dowiedz się, jak człowiek z kijem przyczynił się do zdefiniowania stylu walki w Baldur’s Gate 3.”

  1. Baldur’s Gate 3 – oficjalna strona gry
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Osiągnięcia Steam przed nową zawartością. Średniowieczna strategia o budowaniu miasta będzie rozwijana z miesiąca na miesiąc. Twórcy Norland przedstawili „mapę drogową”

Następny
Osiągnięcia Steam przed nową zawartością. Średniowieczna strategia o budowaniu miasta będzie rozwijana z miesiąca na miesiąc. Twórcy Norland przedstawili „mapę drogową”

Ekspert od immersive simów zestawił Skyrima z Baldur's Gate 3, określając ich przynależność do gatunku. Podał argumenty

Poprzedni
Ekspert od immersive simów zestawił Skyrima z Baldur's Gate 3, określając ich przynależność do gatunku. Podał argumenty

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl