Studio Larian opublikowało materiał wideo poświęcony procesowi tworzenia animacji walki w Baldur’s Gate 3.
Zgodnie z ogłoszonym z okazji urodzin komunikatem-niespodzianką, twórcy Baldur’s Gate 3 wystartowali z nowym kanałem w serwisie YouTube o nazwie „Larian: Channel form Hell”. Do tej pory opublikowano na nim 3 materiały. Pierwszy zapowiadający działalność kanału, drugi wyrażający podziękowania dla społeczności i trzeci opowiadający o procesie powstawania animacji walki. W tej wiadomości skupimy się na tym ostatnim.
W odcinku zatytułowanym „General Mocappery: Combat with Mustapha”, Mustapha El Bachiri pracujący przy Baldur’s Gate 3 jako choreograf i specjalista od motion capture opowiada o tym, jak wyglądała jego praca. Na co dzień zajmuje się on filmami i serialami telewizyjnych, natomiast w przypadku gry odpowiadał za animacje walki, ruchu postaci oraz rzucania zaklęć.
Dzieło studia Larian, pomimo iż jest grą z rzutem izometrycznym i przez większość czasu bohaterów obserwujemy z daleka, posiada niezwykle pieczołowicie przygotowane animacje. Dla każdej postaci opracowano unikalne ruchy, mające za zadanie oddać jej charakterystyczny styl, wygląd i specyfikę. Jako przykład Mustapha podał tu rasę githyanki, dla której ruchów inspirację stanowiły wschodnie sztuki walki.
Istotną kwestią podczas tworzenia animacji ataków jest uwzględnienie w nich uniwersalności. Postać w grze korzystać może bowiem z różnych rodzajów broni, co trzeba brać pod uwagę już na bardzo wczesnym etapie prac.
Co ciekawe, część ruchów powstaje zupełnie przypadkiem. W początkowej fazie Mustafa El Bachiri ma sporą swobodę i wykonuje kilkanaście różnych akcji, z których żadna nie jest tą właściwą. Zdarza się jednak, że reżyserowi pewien ruch wpadnie w oko i w taki sposób może się on stać unikalnym atakiem. Prawdopodobnie właśnie dlatego w opisie powyższego filmu stoi: „Dowiedz się, jak człowiek z kijem przyczynił się do zdefiniowania stylu walki w Baldur’s Gate 3.”
Więcej:Nowy, polski RPG idzie pod prąd dzisiejszym trendom. The Vernyhorn rzuca wyzwanie gigantom gatunku
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).