Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2013, 11:01

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Nvidia na targach gamescom - nowe efekty graficzne, Shield i Splinter Cell w 4K

Nvidia przedstawiła szereg tytułów, które będą wykorzystywać opracowane przez firmę technologie. Dodatkowo na targach można było przetestować Splinter Cell: Blacklist na pierwszym w Europie monitorze 4K oraz wypróbować konsolę Shield.

Nvidia od wielu lat uczestniczy w targach gamescom, współpracując z partnerami wykorzystującymi na swoich stoiskach najmocniejsze konfiguracje sprzętowe oparte na GPU. W tym roku jednak firma po raz pierwszy miała swoje własne stoisko, na którym obok technologicznych nowinek pokazywany był szereg premierowych i przedpremierowych tytułów, obsługujących dodatkowe efekty graficzne, niemożliwe do uzyskania na konsolach.

Nvidia na targach gamescom - nowe efekty graficzne, Shield i Splinter Cell w 4K - ilustracja #1

Na scenie gościli najwięksi deweloperzy i wydawcy, którzy prezentowali trailery oraz opowiadali o nowych efektach, które zobaczymy w nadchodzących tytułach, m.in. Watch Dogs, Assassin’s Creed IV czy Wiedźmin 3: Dziki Gon. Activision ujawniło kilka szczegółów pecetowej, czyli najbardziej zaawansowanej graficznie wersji Call of Duty: Ghosts, przedstawiciele firmy Warner przedstawili swoje Batman: Arkham Origins, które - zgodnie z tradycją cyklu Arkham - również będzie wspierało technologie Nvidii, a ekipa z 2K Games prezentowała efekty PhysX w swoim The Bureau: XCOM Declassified.

W zamkniętej strefie uczestnicy targów mogli zagrać w najważniejsze tytuły tego sezonu: Assassin’s Creed IV: Black Flag oraz Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist na kompaktowych, lecz wydajnych komputerach typu SFF wyposażonych w karty GeForce GTX 780. Na żywo można było się przekonać, jak wyglądają efekty teselacji DirectX 11 czy TXAA. Blacklist jest pierwszym tytułem wykorzystującym nowe technologie ambient occlusion i HBAO+ (Horizon Based Ambient Occlusion). Ponadto przedstawiciele prasy mieli okazję zobaczyć ten tytuł w oszałamiającej rozdzielczości 4K na monitorze Asus PQ321. Co ciekawe, niezwykle wysokie jak na przekątną 31,5 cala zagęszczenie 140 pikseli na cal sprawia, że wyświetlany w natywnej rozdzielczości tego ekranu Blacklist jest tak ostry, iż niepotrzebne jest stosowanie antyaliasingu. W tym wypadku włączenie TXAA nawet bardziej szkodzi niż pomaga, ponieważ ze względu na zbędny post processing obraz jest odrobinę mniej ostry, a efektów jakichkolwiek prób dalszego wygładzenia krawędzi praktycznie nie da się zauważyć gołym okiem.

Oprócz gier, na targach gamescom można było zobaczyć również najnowszy sprzęt wyposażony w podzespoły Nvidii, w tym gamingowe notebooki oparte o platformę Haswell - Razer Blade Pro (17”) i Razer Blade (14”), oba z kartą graficzną GeForce 765m, oraz Alienware z GeForceGTX 780m na pokładzie, które osiągają wydajność zbliżoną do stacjonarnych pecetów z procesorami z tej serii

Po raz pierwszy w Europie zaprezentowana została również przenośna konsola Shield. Działająca pod kontrolą systemu Android ma dostęp do wszystkich tytułów dostępnych w sklepie Google Play, a na dodatek może funkcjonować jako bezprzewodowy kontroler i odbiornik gier strumieniowanych z komputera PC wyposażonego w procesory graficzne GeForce GTX, umożliwiając granie w tytuły z biblioteki sklepu Steam w dowolnym miejscu w domu. Niestety wciąż nie znamy żadnych konkretów na temat europejskiej premiery Shielda ponad to, iż będzie ona miała miejsce “wkrótce”.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.