Nowy Hitman w produkcji, mimo to studio IO Interactive zwalnia pracowników

Twórcy serii Hitman, studio IO Interactive, borykają się z wielkimi problemami. Firma przechodzi restrukturyzację, zwalniając w jej ramach sporą część pracowników, anuluje kilka projektów i skupia się na nowej grze.

Kamil Zwijacz

Studio IO Interactive przechodzi reorganizację. Niektóre projekty zostały anulowane, a połowa zatrudnionych osób straciła pracę. Jednak to jeszcze nie koniec tego dewelopera, gdyż w produkcji znajduje się nowa, wysokobudżetowa gra z serii Hitman.

Sprzedaż gry Hitman: Rozgrzeszenie okazała się niezadowalająca. - Nowy Hitman w produkcji, mimo to studio IO Interactive zwalnia pracowników - wiadomość - 2013-06-18
Sprzedaż gry Hitman: Rozgrzeszenie okazała się niezadowalająca.
IO Interactive w skrócie:
  • Studio założone w 1998 roku, twórcy serii Hitman i Kane & Lynch
  • Cięcia w firmie objęły około 50% zatrudnionych pracowników, anulowano kilka projektów
  • Deweloper pracuje aktualnie nad nową odsłoną przygód Agenta 47

Zła passa firmy Square Enix, właściciela IO Interactive, rozpoczęła się od ogłoszenia ostatnich wyników finansowych. Już wtedy pojawiły się doniesienia o skupieniu się na produkcjach dedykowanych urządzeniom mobilnych. Pierwszym efektem tych decyzji jest Deus Ex: The Fall, nie znaczy to jednak, że wydawca porzuca znane marki i wielkie tytuły.

„Ojcowie” serii Hitman, pomimo zwolnień i anulowania nieujawnionych jeszcze projektów, poinformowali, że pracują nad kolejną odsłoną przygód Agenta 47. W oświadczeniu na serwisie Develop możemy wyczytać, że:

”Dokonujemy znaczących zmian w IO Interactive, dostosowując się do zmieniającego się i bardziej wymagającego rynku. (…) Studio skupi się na przyszłości serii Hitman. W pre-produkcji znajduje się już nowy, wysokobudżetowy projekt.”

Nowym szefem studia został Hannes Seifert, dotychczasowy manager produkcji. Niestety nie ujawniono żadnych szczegółów dotyczących nowej gry, ani też anulowanych produkcji. Możemy jedynie posiłkować się obrazkami z listopada zeszłego roku.

Seria Hitman jest z nami od 2000 roku, kiedy to na rynku ukazała się część pierwsza przygód Agenta 47. Do tej pory marka doczekała się pięciu odsłon, z czego ostatnią jest Hitman: Rozgrzeszenie. Niestety jej sprzedaż, która przekroczyła próg 3,6 mln egzemplarzy, okazała się niezadowalająca dla firmy Square Enix.

Hitman: Absolution

Hitman: Rozgrzeszenie

Hitman: Absolution

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2012

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.2

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-06-18
21:14

Azerath Senator

Azerath

Ale w takim razie jakim cudem w poczet najlepszych gier ostatnich kilku lat wpisały się gry takie jak FTL, The Binding of Isaac, Super Mario Galaxy, Donkey Kong Country Returns, Hotline Miami, Borderlands itp. itd? W gry z serii Souls nie grałem, ale dobrze znanym faktem jest, że są to świetne gry. Nie rozumiem jak można grać dla fabuły, gdy zdecydowanie jest to jeden z najsłabszych elementów dzisiejszych gier, gdzie tylko parę nielicznych wyjątków wybija się ponad żenujący poziom branży. Z tego co widzę, to fabuła Absolution nie jest też niczym specjalnym. Nie mogę pojąć jak można przedkładać większą ilość fabularnej ekspozycji (durnowatej) nad świetny model rozgrywki znany m.in. z Blood Money.

Inna kwestią jest to, że spokojnie można byłoby zawrzeć obie te rzeczy w jednej grze, ale z niezrozumiałych powodów zdecydowano się na stworzenie Absolution takiego, jakim go znamy. O ile dobrze się orientuje, to po Blood Money ze studia odeszło parę osób. Tak samo chyba w okresie wydania Mini Ninjas. Moim zdaniem IO Interactive nigdy nie wzniesie się ponad poziom Blood Money, poprzeczka została zawieszona za wysoko.

EDIT: Aha, nowy design 47 jest okropny tak btw.

Komentarz: Azerath
2013-06-18
22:35

zanonimizowany850052 Generał

Ja też gram głównie dla fabuły ;) dla tego najbardziej cenię sobie takie gry jak BioShock czy Alan Wake.

DarkSouls, FTL, Super Mario itd. kijem nie tykam. Oczywiście na pewno znalazłby się jakiś tam tytuł, który mi się podobał, a miał cienką historię.

Dishonored takie złe fabularnie nie jest.

Komentarz: zanonimizowany850052
2013-06-18
23:00

M@rine Senator

M@rine

Granie w gry dla fabuły zabiło dobry gameplay w segmencie AAA. Skoro Bioshock dostaje gotyeayay 10/10 to po co się męczyć.

Komentarz: M@rine
2013-06-19
17:57

Azerath Senator

Azerath

Lukas172 - Ale w co w takim razie grasz? Ile gier z poprzedniego roku miało dobrą fabułę? Rozumiem, że można przymknąć oko na inne aspekty tytułu, gdy jeden poszczególny gracza ciekawi, ale fabuła w grach jest jednym z ich najsłabszych elementów. Gdybym kierował się przekonaniem, że fabuła jest najważniejsza, to porzuciłbym granie wieki temu. Aha, nie mylić fabuły z klimatem czy dobrze zaprojektowanym światem przedstawionym.

Komentarz: Azerath
2013-06-19
18:30

zanonimizowany641506 Senator

Jeśli ktoś faktycznie uważa, ze fabuła w grach jest najważniejsza, i Absolution to dla niego wzór godny do naśladowania w tej kwestii, to musi to być chyba osoba, która rzadko sięga po literaturę czy nawet filmy i seriale. To chyba to jest to o czym pisze Azerath, czyli wczuwacie się w klimat, w swoją rolę w tym świecie, i tutaj prawda, ani książka ani film ze względu na to, że nie są interaktywne tego nie przebiją, jednak sama warstwa fabularna to w grach to w większości nic zaskakującego ani porywającego.

Komentarz: zanonimizowany641506

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl