Nieliniowa rozgrywka w Cyberpunk 2077 - twórcy komentują, co poszło nie tak

Deweloperzy Cyberpunka 2077 wypowiedzieli się na temat nieliniowości w grze. Według nich poświęcenie tak dużej ilości czasu na tworzenie rozmaitych ścieżek mogło być błędem.

Przemysław Dygas

Nieliniowa rozgrywka w Cyberpunk 2077 - twórcy komentują, co poszło nie tak.
Nieliniowa rozgrywka w Cyberpunk 2077 - twórcy komentują, co poszło nie tak.
W SKRÓCIE:
  • Deweloperzy Cyberpunka 2077 wypowiedzieli się na temat nieliniowości gry.
  • Według nich praca nad niektórymi jej aspektami była marnotrawstwem czasu.
  • Mowa tu o małych wyborach, które w gruncie rzeczy nie mają znaczenia dla fabuły.

Paweł Sasko, jeden z deweloperów Cyberpunka 2077, regularnie prowadzi transmisje z gry na Twitchu. W ich trakcie często dzieli się informacjami dotyczącymi kulis pracy nad produkcją. Nie inaczej było w przypadku ostatniej z nich, w której gościnnie wystąpił Philipp Weber, czyli projektant zadań w CD Projekt RED.

Twórcy poruszyli temat nieliniowości w Cyberpunku 2077. Weber jako przykład podał misję, w której towarzyszyliśmy Takemurze w drodze do Wakako. Przed graczami postawiono wybór, jak właściwie chcą rozegrać tę sytuację. Mogli po prostu wsiąść do samochodu tej postaci i udać się z nią w drogę lub przebyć ją samodzielnie. Ponadto możliwe było zaakceptowanie „podwózki” i nieskorzystanie z niej. Równie dobrze można było zaprzeczyć swoim wyborom.

Każda z wymienionych decyzji wiązała się z innymi konsekwencjami. Poszczególni NPC wchodzili ze sobą w odmienne interakcje. Zmieniało się także to, jak odbierali działania gracza. Tak mało istotny element, jak decyzja o sposobie dotarcia na miejsce związane z questem, oznaczał więc całą masę pracy projektantów.

Weber przyznał, że nie było to dobre rozwiązanie. Czas poświęcony na dostosowywanie detali tego rodzaju można było przeznaczyć na pracę nad innymi, ważniejszymi elementami gry. Niestety deweloperzy uczyli się tego w trakcie prac. Pozostaje mieć nadzieję, że przełoży się to na wartościowe doświadczenia, z których będą mogli skorzystać w przyszłości.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

60

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-11-24
13:47

zanonimizowany1296099 Generał

To już prawie rok a ci dalej się tłumaczą i nie są w stanie doprowadzić gry do stanu, który obiecywali i reklamowali. Strasznie słabo to wyszło. Pomyśleć, że w przeddzień premiery miałem grę w koszyku na Steam. Na szczęście przypomniałem sobie o żelaznej zasadzie "no preorders" i już następnego dnia wyszło, że dobrze zrobiłem.

Komentarz: zanonimizowany1296099
2021-11-24
18:36

wojtek750 Pretorianin

Ciekawe w którym momencie zmieniła się w studiu narracja z "zajebiście rozbudowane wybory, Wiedźmin 3 przy tym to nic; Cyberpunk stoi wyborami" na "wybory to detale, są ważniejsze rzeczy".

Komentarz: wojtek750
2021-11-27
13:02

Assassinek06 Konsul

😐

Żenujące tłumaczenia.

Komentarz: Assassinek06
2021-11-27
19:14

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

wybory w tej grze skończyły się w zasadzie na misji z wyborem jak chcemy uzyskać Flathead'a i co robimy z Meredith Stout właściwie do tego miejsca gra ma wyśrubowany poziom. Zlecenia poboczne skończyły się na misji z Sandrą (pierwszej z wjazdem TT). Czyli właściwie to co było super zostało pokazane w 2018 roku potem poziom spada drastycznie. Gra całościowo i tak się broni i jest świetna ale można sobie wyobrazić jakby całość zadań pobocznych trzymała poziom misji z Sandrą a wybory były wieloetapowe jak z wyborami przy uzyskaniu Flatheada.

Komentarz: A.l.e.X
2021-11-28
11:28

Adi777 Pretorianin

Adi777

MilornDiester
Palce gitarzystów? NPC sięgające po dłoń boczną? O czym Ty piszesz? Takie rzeczy powinny być normą w grach, i to już dawno. Mamy 2021 rok, za chwilę 2022. Jaranie się takimi oczywistościami jest co najmniej dziwne.

Komentarz: Adi777

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl