Po zeszłorocznej aferze z Unity twórca Garry's Mod nie zamierza wracać do tego silnika i przyszłe projekty oprze na innej technologii.
Jedną z najgłośniejszych spraw w branży gier ubiegłego roku była afera związana ze zmianami warunków korzystania z Unity. Ostatecznie, pod wpływem powszechnej krytyki, twórcy tego silnika wycofali się z tych pomysłów, ale wielu deweloperów straciło do nich zaufanie i zaczęło szukać alternatywnych rozwiązań.
Wśród nich był Garry Newman, czyli ojciec m.in. Garry’s Mod, który ogłosił wtedy, że Rust 2 powstanie na innym silniku. Teraz twórca zdradził trochę na temat planów założonego przez siebie studia Facepunch w tej kwestii.
Byłoby świetnie, gdyby nasza praca została spożytkowana na ulepszanie własnej technologii. Nie chcę co roku dawać Unity 500 tys. dolarów, by potem płacić własnym pracownikom za optymalizowanie i naprawianie cudzego silnika.
Nie jest to jednak jedyna motywacja autorów. W założeniach S&box ma być bowiem czymś znacznie więcej niż tylko grą. Ambicją autorów jest stworzenie czegoś w rodzaju Robloxa, czyli platformy, za pomocą której gracze mogliby nie tylko budować własne gry, ale również zarabiać na tych kreacjach.

Newman przyznaje, że problemem może być monetyzacja. W przypadku Robloxa zdecydowanie zbyt wiele kreacji graczy jest projektami typu pay-to-win. Facepunch Studios chce pozwolić fanom zarabiać na swoich kreacjach, ale musi to być zrobione sensownie, bez naciągania użytkowników. Tutaj na razie brak konkretów. Newman przynajmniej początkowo chce jedynie świecić przykładem w tej kwestii i ma nadzieję, że to wystarczy.
Potencjał S&box jest duży, zwłaszcza że projekt jest bardzo przyjazny twórcom, co dobrze pokazuje fakt, że grupa fanów była w stanie w krótkim czasie przenieść na niego CS:GO. Roblox jest bardzo popularny, ale na PC przydałaby się alternatywa dla bardziej hardkorowych graczy i projekt studia Facepunch ma szanse stać się dokładnie tym.
Warto wspomnieć, że pod koniec lipca S&box zostało udostępnione do testowania wszystkim zainteresowanym.
GRYOnline
Gracze
Steam
3

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.