„Nic nie ma znaczenia”. Gracze LoL-a uważają, że większość grindu w grze przestała pełnić jakąkolwiek rolę

Ostatnie zmiany wprowadzone przez Riot Games mają swoje konsekwencje w gameplayu. Fani nie czują satysfakcji z obecnego stanu grindu.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

„Nic nie ma znaczenia”. Gracze LoL-a uważają, że większość grindu w grze przestała pełnić jakąkolwiek rolę, źródło grafiki: Riot Games.
„Nic nie ma znaczenia”. Gracze LoL-a uważają, że większość grindu w grze przestała pełnić jakąkolwiek rolę Źródło: Riot Games.

Najnowszy sezon League of Legends rozpoczyna się łatwymi do uniknięcia kontrowersjami, a to wszystko przez ostatnie decyzje rioterów związane z niebieską esencją i skrzynkami, które uczyniły grę jeszcze mniej przystępną dla niewydających pieniędzy graczy. Pierwsze negatywne skutki tych zmian były widoczne w przepustce sezonowej, zmuszającej devów do szybkich poprawek nagród – co jednak ze stanem gameplayu?

„Czuję się, jakbym dostał w twarz od Riotu”

Na Reddicie społeczności Ligi wywiązała się niedawno dyskusja na temat niekorzystnych decyzji rioterów, których skutki są widoczne nie tylko w nagrodach, ale także w sposobie ich zdobywania. Jeszcze kilka sezonów temu LoL motywował do pozytywnego grindowania: gracze musieli się postarać dla osiągnięć, przynoszących zarówno uznanie, jak i nagrody warte świeczki.

Idealnym przykładem jest chociażby system maestrii bohaterów, gdzie za zdobywanie rangi „S” pod koniec meczu gracze otrzymywali co jakiś czas darmową skrzynkę Hextechu. Obecnie jedyną nagrodą jest EXP do przepustki bojowej, która – jak zaznacza autor wpisu – „nie jest warta takich pieniędzy”.

Nikomu nie trzeba przypominać, że wraz z nowym sezonem Rioterzy usunęli ostatnią metodę na zdobycie darmowej skrzynki, jednocześnie wciąż oferując klucze za bycie honorowym.

Źródło: Riot Games - „Nic nie ma znaczenia”. Gracze LoL-a uważają, że większość grindu w grze przestała pełnić jakąkolwiek rolę - wiadomość - 2025-01-21
Źródło: Riot Games

Najzabawniejszą rzeczą tu jest fakt, że WCIĄŻ dostajemy klucze za honor. Czuję się, jakbym dostał w twarz od Riotu, który wciąż wręcza nam klucze mimo braku darmowych skrzyń. Myślą, że przeciętny gracz zacznie PŁACIĆ za g*wniane regularne skrzynki tylko dlatego, że ma klucze. Nikt, kto ma trochę oleju w głowie zapłaci za skrzynkę, która nie gwarantuje elementu kosmetycznego. Tamtą też usunęli.

- WoodyBolle

Konsekwencje zmian widzimy także w levelowaniu konta. Jeszcze jakiś czas temu nagrodą za nowy poziom była kapsuła gwarantująca odłamki postaci, które mogliśmy wykorzystać na różne sposoby – począwszy od otrzymania nowego czempiona, a na zyskaniu dużych pokładów niebieskiej esencji skończywszy. Dziś rozszerzanie katalogu bohaterów jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Wisienką na torcie pozostaje obecna przepustka bojowa, oparta na niebieskiej esencji. Poprzednie passy oferowały między innymi orby gwarantujące odłamek skórki, nawet w swojej darmowej wersji – to jednak wydaje się być reliktem przeszłości. Obecnie LoL coraz częściej skłania się ku gachy, choć jak zauważają gracze, Riot nawet tego nie umie zrobić dobrze.

Próbowali wbić się w trend gachy, ale zapomnieli o jednej ważnej rzeczy. Dobrze przemyślana gacha daje kilka darmowych podejść, by zachęcić do dalszej gry. W swojej chciwości zapomnieli o byciu mądrymi.

- CharuRiiri

Nowa przepustka jest śmieciowa, usunęli skrzynki/orby, usunęli nagrody pierwszej wygranej dnia, usunęli kapsuły za level up. Kto uznał, że to dobry pomysł? Kupiłem wiele skórek i przepustek przez lata, ale nadeszła pora na bojkot. Skoro zależy im na pieniądzach tak bardzo, że usunęli nawet proste skrzynki, to posłuchają nas tylko za pośrednictwem portfeli.

- Garen-of-Demacia

Czy gracze rzeczywiście zmotywują się do bojkotu Ligi? Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że czara goryczy przelała się nawet u najbardziej zagorzałych fanów. Czas pokaże czy Riot weźmie sobie takie reakcje do serca.

League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
5.4

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl