Jeden z głównych deweloperów Fallout 3 oraz 4 potwierdził, że New Vegas nadal jest częścią kanonu cyklu, pomimo wątpliwości, jakie pojawiły się po premierze serialu Amazona.
Premiera serialu Fallout spowodowała zwiększenie zainteresowania grami z tej marki. W efekcie Emil Pagliarulo ze studia Bethesda, który był m.in. głównym projektantem FO3 i FO4, definitywnie potwierdził rolę Fallout: New Vegas w kanonie serii.
Pagliarulo kategorycznie stwierdził, że New Vegas jest częścią kanonu Fallouta i nie ma mowy o żadnym usuwaniu tej produkcji z oficjalnej historii marki.
W tej kwestii zawsze były pewne wątpliwości, bo New Vegas opracowało studio Obsidian Entertainment. Jednak dyskusje w tej sprawie eksplodowały właśnie z powodu serialu, który według Todda Howarda jest osadzony w tym samym kanonie, co gry (a nie w alternatywnej wersji uniwersum, jak np. serial Halo). Szef studia Bethesda stwierdził, że kolejne odsłony serii będą wierne wydarzeniom z telewizyjnej adaptacji.
Pagliarulo wie, co mówi, gdyż obecnie w Bethesdzie to on odpowiada za kanon serii. Przyznaje, że nie zawsze udaje się uniknąć fabularnych błędów, ale on i jego ekipa robią, co mogą, aby było ich jak najmniej i ciężko przeżywają każde takie potknięcie.

Powstaje więc pytanie, jak Bethesda podejdzie do tych różnic w Fallout 5. To może wcale nie być żadnym problemem, gdyż świat marki jest tak obszerny, że w grze mogą w ogóle nie pojawić się odniesienia do wielu elementów. Natomiast traktowanie serialu jako część kanonu mocno utrudniłoby opracowanie New Vegas 2, ale jeśli studio Obsidian kiedykolwiek otrzyma opcję wyprodukowania nowej gry z tej marki, to niekoniecznie musi się zdecydować właśnie na bezpośrednią kontynuację swojej poprzedniej historii z tego świata.
Fallout: New Vegas ukazało się w 2010 roku. Sentyment, jakim darzą ten tytuł fani marki, najlepiej oddaje fakt, że na Steamie gra ma 93% pozytywnych recenzji, co jest najlepszym wynikiem ze wszystkich trójwymiarowych odsłon tego cyklu.
GRYOnline
Gracze
Steam
13

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.