Need for Speed - autorzy bronią wymogu stałego połączenia z internetem
Autorzy nowego Need for Speed postanowili wytłumaczyć decyzję o wprowadzeniu do swojej gry wymogu stałego połączenia z Internetem. Według nich elementy sieciowe są kluczowym elementem tego projektu i znacząco wzbogacą zabawę.

Nachodzące Need for Speed zapowiada się na godną uwagi odsłonę cyklu, która powróci do wielu rozwiązań z uwielbianego przez fanów Need for Speed: Underground. Ze wszystkich udostępnionych przez autorów, czyli ludzi ze studia Ghost Games, konkretów tylko jeden wywołał spore wątpliwości u wielu graczy. Chodzi tu o zapowiedź, że gra będzie wymagała stałego połączenia z Internetem, nawet podczas zabawy w tryb dla pojedynczego gracza. W nowym numerze magazynu Official Xbox Magazine twórcy postanowili wyjaśnić dlaczego zdecydowali się na takie rozwiązanie.
Tłumaczą oni, że funkcjonalność online jest kluczowym elementem rozgrywki, nawet podczas samotnej zabawy. Znaczącemu rozwinięciu ulegnie społecznościowy system Autolog, a osiągnięcia innych użytkowników będą kształtowały fabułę i sytuację w mieście. Dzięki temu realia mają się regularnie zmieniać w nieprzewidywalny sposób. Ponadto tryb multiplayer zostanie zintegrowany z kampanią i w interakcje z innymi graczami wejdziemy w trakcie swobodnego rozbijania się po mieście, w stylu przypominającym gry MMO. Dodatkową atrakcją ma być opcja robienia fotek i dzielenia się nimi z resztą społeczności, niczym w serwisach społecznościowych.
Oczywiście, dopóki nie zagramy w nowe Need for Speed ciężko ocenić, czy tłumaczenia twórców mają sens. Dopiero wtedy bowiem poznamy pełny zakres elementów społecznościowych i sprawdzimy, czy autentycznie wzbogacają one rozgrywkę. Mamy nadzieję, że firma Electronic Arts nie zaliczy tutaj powtórki z katastrofy, jaka stała się udziałem Sim City. W przypadku tego tytułu deweloperzy również zapewniali, że wymóg ciągłego połączenia z Internetem jest niezbędny do zrealizowania ich wizji. Twierdzili, że bez obliczeń w chmurze symulacja miasta byłaby po prostu niemożliwa. W rzeczywistości okazało się to jednak nieprawdą i jeden z graczy szybko opracował moda, który pozwalał na zabawę offline, bez utraty żadnych elementów rozgrywki.
Przypomnijmy, że Need for Speed zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera w Polsce nastąpi 5 listopada tego roku, a gracze amerykańscy zagrają w ten tytuł dwa dni wcześniej.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- multiplayer
- online / offline
- EA Gothenburg / Ghost Games
- Need for Speed (2015)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
szympek1818 Generał

Zobaczymy co z tego wszystkiego wyniknie...
jaro1986 Generał

W The Crew też było obowiązkowe online i szczerze - nawet tego nie odczuwałem. Nie dajmy się zwariować - żyjemy w XXI wieku, walka o offline przypomina walkę o nadrzędność Windowsa XP nad wszystkimi nowszymi wersjami "okien" (niektórzy wciąż kruszą kopię z tego powodu). Ja sam mam na dzisiejsze standardy badziewnego neta (5-6 Mbit/s i nie ma szans na więcej - przedpotopowa infrastruktura TP tfu, Orange :P ) i tak jak wspomniałem w The Crew nie odczułem problemów. Zupełnie osobną kwestią jest oczywiście jakość i ilość serwerów od strony deweloperów / wydawców i samo działanie gry online. Obawiam się jednak że ta tendencja będzie się z czasem nasilać.
fatsou6 Junior
Skoro już ma być stałe połączenie z netem to jeszcze nich mikropłatności dodadzą haha
vlad8011 Pretorianin
Największa pomyłka w całej histori NFS. Mam 2 dni w tygodniu żeby pograć, w międzyczasie pobieram inny tytuł (dzięki dystrybucji cyfrowej), albo po prostu net mi sie zrywa, scina, etc, i co sie dzieje z "wspaniałym NFS" ? Wywala mnie do menu i musze znowu czekac około minuty az sie załaduje. Podobnie jest z trybem OFFLINE, tak - OFFLINE (tzn BEZ SIECI) które RÓWNIEŻ JEJ WYMAGA. Powtórka z GTA V gdzie codzien musi być dokonana weryfikacja czy nie gram na piracie.
Takie praktyki ZMUSZAJĄ mnie do crackowania gier, w efekcie czego support mnie oleje, a zatem koniec z kupowaniem gier mające takie zabezpieczenia. jak tylko w wymaganiach gry widzę 'wymagane stałe połączenie", na mojej twarzy pojawia sie uśmiech politowania nad twórcą gry, i pobieram pirata. Itak muszę pobrać i tak, wiec jak mam juz pobierać i potem miec problemy z weryfikacjami, zrywami połączenia, to wole pirata i tym samym dawac sygnał developerom, ze sprzedaja shit którego nie popieram.
Pamiętajcie, głosujemy portfelami, jeśli kupujemy gry z takim zabezpieczeniem, dajemy sygnał przyzwolenia na takie praktyki.
Offline po podstawa. Jak ktoś tego nie rozumie, to niech sprawdzi statystyki z XXI wieku, ILE PROCENT LUDZI MA NETA. Niektórzy go po prostu nie moga miec, i to jawna dyskryminacja tych osób, ponadto, EA cały czas zbiera o graczu informacje, które w razie craschu, błedy i tak nic nie dają. Wy nie odczuwacie tego ze gracie z połaczeniem, ale EA tak, i to zapewne w słonych $$$$
ameba_chica Pretorianin
Znaleziono jakiś legalny sposób na grę offline? Od paru dni szwankuje mi router i muszę zgłosic się do pomocy technicznej jednak zajmie to kilka dni - stąd moje pytanie, da sie jakoś zagrać offline? Co chwilę mi zrywa połączenie więc ciągłe odpalanie gry mija się z celem.