Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 marca 2015, 11:45

Necropolis – pierwsze screeny i zapowiedź wersji prealfa na PAX East

Studio Harebrained Schemes opublikowało pierwsze screeny oraz animowane obrazki z Necropolis – gry akcji z widokiem TPP ze zmieniającym się światem. Co więcej, twórcy zapowiedzieli możliwość zagrania w wersję prealfa na nadchodzących targach PAX East.

Przycisk „A” żywcem wzięty z pada do Xboksa – czyżby potwierdzenie wydania Necropolis na konsole? - Necropolis – pierwsze screeny i zapowiedź wersji prealfa na PAX East - wiadomość - 2015-03-02
Przycisk „A” żywcem wzięty z pada do Xboksa – czyżby potwierdzenie wydania Necropolis na konsole?
Necropolis w skrócie:
  • Producent: Harebrained Schemes
  • Premiera: 2016 rok
  • Gatunek: gra akcji typu roguelike z widokiem TPP
  • Platformy sprzętowe: PC (Windows, Mac, Linux), niesprecyzowane konsole
  • Inne: wysoki poziom trudności, świat gry zmieniający się w trakcie rozgrywki

Od czasu ogłoszenia w listopadzie Necropolis – gry akcji typu roguelike z widokiem TPP – oraz zaprezentowania grafik koncepcyjnych niewiele było słychać o grze studia Harebrained Schemes. Teraz jednak twórcy opublikowali garść obrazków, pochodzących z działającej już wersji gry. Co więcej, obok statycznych obrazów znalazły się również animacje, które dają dobre pojęcie o tym, czego możemy się spodziewać po nowej grze twórców Shadowrun Returns.

Czerwone kryształy będa zapewne pełniły funkcję barier, blokujących dalszą drogę do czasu pokonania okolicznych niemilców.

Ogólnie rzecz ujmując, estetycznie gra nie różni się zbytnio od tego, co mogliśmy zobaczyć na grafikach koncepcyjnych. Mamy więc charakterystyczną grafikę opartą na niewielkiej liczbie wielokątów (tzw. low poly) i nieco chłodną tonację barw, dobrze pasującą do nieprzyjaznego świata-pułapki, jakim jest tytułowe Necropolis – konstrukcja stworzona przez szalonego maga Abraxisa. Błyskawice w tle dopełniają tego ponurego obrazu, podobnie jak ruiny oraz pozostałości po wcześniejszych śmiałkach. Jeśli chodzi o bohatera, to na pewno nie będziemy skazani na jeden wygląd – na dwóch pierwszych obrazach widzimy znanego z grafik koncepcyjnych pana od słomianego kapelusza w różnych kolorach, a na pozostałych można zobaczyć również inne postacie (m.in. rycerza).

Wbrew pozorom, Pan Żaba wcale do najtwardszych nie należy (przynajmniej sądząc z animacji).

Obrazki zdradzają też co nieco o rozgrywce. Walka napewniej będzie wymagać przede wszystkim refleksu i wyczucia, kiedy powinniśmy zaatakować (na jednym z obrazków bohater czeka z atakiem na uderzenie przeciwnika), a animacje wyglądają całkiem efektownie, choć biorąc pod uwagę, że na pytanie „Czy uda ci się znaleźć wyjście [z Necropolis – przyp. autora], czy też zginiesz próbując?” twórcy z rozbrajającą szczerością odpowiadają: „Najpewniej zginiesz próbując”, to zapewne nie będzie tak łatwo, jak zdają się sugerować ujawnione fragmenty.

Oprócz tego twórcy zapowiedzieli możliwość zagrania w wersję prealfa Necropolis na targach PAX East, które odbędą się w tym tygodniu (a dokładniej – 6-8 marca). Warto odnotować, że choć jak dotąd pewne jest jedynie wydanie na komputery PC, to na pokazanym ekranie startowym widzimy wyraźnie znany z pada do konsoli Xbox zielony przycisk „A”. Czy twórcy po prostu podpięli pada od Xboksa, czy też mamy potwierdzenie, że tytuł ukaże się także na urządzeniach firmy Microsoft?

Pomimo nietypowej grafiki świat gry do przyjaznych z pewnością nie należy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej