NBA 2K11 i Fallout: New Vegas zdominowały w październiku rynek amerykański
Organizacja analityczna NPD ujawniła wyniki finansowe amerykańskiego rynku konsolowego za październik tego roku. Wielkimi zwycięzcami okazały się gry NBA 2K11 oraz Fallout: New Vegas.
Organizacja analityczna NPD ujawniła wyniki finansowe amerykańskiego rynku konsolowego za październik tego roku. Wielkimi zwycięzcami okazały się gry NBA 2K11 oraz Fallout: New Vegas.

Fallout: New Vegas.
W październiku przychody ze sprzedaży gier z pierwszej ręki wyniosły 605 mln dolarów, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Natomiast przychody za dziesięć pierwszych miesięcy roku wyniosły 5,54 mld dolarów, czyli o 7% mniej niż rok temu. Niestety od pewnego czasu NPD nie wypuszcza dokładnych liczb dla konkretnych gier, więc nie wiemy jak sprzedały się poszczególne tytuły z pierwszej dziesiątki największych przebojów miesiąca. Oznacza to, że musimy się zadowolić jedynie poznaniem ich kolejności.
# | Gra |
1. | NBA 2K11 |
2. | Fallout: New Vegas |
3. | Medal of Honor |
4. | Fable III |
5. | Star Wars: The Force Unleashed II |
6. | Halo: Reach |
7. | Just Dance 2 |
8. | FIFA Soccer 11 |
9. | Madden NFL 11 |
10. | WWE Smackdown vs. Raw 2011 |
Przeglądając powyższe zestawienie należy mieć na uwadze, że w przypadku każdej z tych gier liczona jest łączna sprzedaż wszystkich wersji konsolowych. Jeśli natomiast chodzi o najlepiej sprzedające się pojedyncze wydanie gry to zwycięzcą okazał się Fallout: New Vegas w wersji na Xboksa 360, którego 679 tysięcy egzemplarzy zakupili amerykanie w październiku tego roku. Microsoft zdradził ponadto, że w zeszłym miesiącu sprzedaż Halo: Reach sięgnęła poziomu 315 tysięcy.

NBA 2K11
Pamiętając o słabych wynikach wypuszczonego we wrześniu Guitar Hero: Warriors of Rock warto się też zainteresować jego największym konkurentem, czyli Rock Band 3. Gra ta wylądowała na piętnastym miejscu październikowej listy, co raczej nie wzbudziło entuzjazmu jej wydawcy. Analitycy NPD przewidują jednak, że dzięki pochlebnym recenzjom może ona sobie poradzić całkiem nieźle w sezonie świątecznym.
Przychody ze sprzedaży konsol w zeszłym miesiącu wyniosły raptem 280 mln dolarów, co jest wynikiem o 26% słabszym niż 381 mln wypracowane w październiku roku ubiegłego. Jeśli chodzi o sprzedaż konkretnych konsol, to w minionym miesiącu wygrało tradycyjnie Nintendo DS. Co jednak ciekawe, jedynie Xbox 360 miał wyniki wyższe niż w roku ubiegłym i sprzęt ten zakupiło 325 tysięcy amerykanów.
Dzięki premierze kontrolera Move odżył natomiast segment akcesoriów. Październikowe przychody wyniosły 142 mln dolarów, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Więcej:Płyta z The Outer Worlds 2 to właściwie dekoracja dla fanów. Na dysku niemal nie ma żadnych danych
Komentarze czytelników
q23main Chorąży
@ misiek345, Flyby - kiedyś grafika ogólnie była kiepska i to było normalne, ale grywalnością Fallout 1, a szczególnie 2 nadrabiał wielokrotnie. Obecnie grafika jest rewelacyjna, a odwzorowanie (choćby) ruchów / naturalności postaci ma się coraz lepiej. Tutaj Fallout NV daje ciała strasznie w porównaniu z innymi produkcjami. Grałeś może w Mass Effect 2? To się nazywa wciągająca fabuła. A Fallout NV jest słabym FPS'em. Mówię to z przykrością, bo założenie było takie, że Fallout to przede wszystkim klimat i fabuła, a dopiero potem fajerwerki.
Próba np. gry stylem "unarmed" w Fallout NV całkowicie mija się z celem. Już prędzej bym widział nowe wydanie Fallout na silniku Batman AA, albo Assassin's Creed.
Spora część graczy obawiała się popsucia marki Fallout po przejęciu przez Bethesda (firmę lubię za m.in. Morrowind i Oblivion). Fallout 3 nie był jeszcze taki zły, ale uważam, że z wydaniem Fallout NV stało się to czego obawiali się fani.
wysiak Legend

q23main --> Nie wiem w jakiego Fallouta New Vegas grales, ale niechybnie jakiegos innego, niz wszyscy, skoro nie zauwazyles klimatu, ktory az sie z tej gry wylewa.. Jest dokladnie jak napisales, najpierw klimat i fabula (ale oparta na dziesiatkach questow pobocznych, a nie na samym glownym quescie - dokladnie jak bylo w F1 i 2, ktore glowne questy mialy dziecinnie banalne), a dopiero pozniej fajerwerki. Przykro, ze ktos, kto chce uchodzic za fana, zniecheca sie tylko grafika.
Cypher. --> Captain Obvious to the rescue, gry i filmy sa robione dla zysku. A jak to sie ma do tematu?
Cypher. Generał
Tak to sie dzieje, ze gry sa obecnie takim produktem jak filmy. Nie chodzi o to, by byly dobre, ambitne czy cokolwiek, tylko zeby sie sprzedaly. Nie mowie o wszystkich, bo i w filmach caly czas znajda sie jakies perelki, podobnie w branzy gier. Ale te najbardziej znane tytuly maja sie sprzedac i dopiero jezeli to nie wypali, wtedy staraja sie cos zmienic.
zanonimizowany729041 Chorąży
Gry robione przez Obsidian kupuje w ciemno.Mają talent