CD Projekt Red dementuje pogłoski o ukrywaniu ekranów ładowania w Cyberpunku 2077. Reżyser kreatywny studia, Igor Sarzyński, dodatkowo odpiera ataki na silnik REDengine 4.
Fani od wielu lat podejrzewają deweloperów o ukrywanie ekranów ładowania podczas jazdy windą w grach (Mass Effect to chyba jeden z najjaskrawszych przykładów). Tak też jest z Cyberpunkiem 2077, gdzie część fanów dopatruje się takiego właśnie zabiegu – ich oskarżenia stanowczo odrzucił reżyser kreatywny CD Projekt Red, Igor Sarzyński.
Twórca postanowił rozprawić się z mitem o windach w CP 2077, które, według niego, znajdują się w tych konkretnych miejscach, ponieważ „ma to sens”. Ponadto Sarzyński twardo wziął w obronę silnik rodzimego dewelopera, na jakim powstała produkcja wydana w 2020 roku.
Nie, windy w Cyberpunku nie są „sprytnie ukrytymi ekranami ładowania”. Naprawdę myślicie, że można przemierzyć całe miasto i wejść do ogromnego, złożonego wnętrza bez ekranów ładowania, ale musimy wykonywać sztuczki z windami, żeby załadować apartament? [...] Ten silnik to cud. Nie będę tolerował oszczerstw.
Co ciekawe, w reakcji na pochwały wobec wspomnianego REDengine 4, jeden z użytkowników zapytał się, dlaczego zatem został on porzucony na rzecz Unreal Engine 5. Reżyser skwitował to stwierdzeniem, że studio chce robić gry, a nie silniki.
Nie da się ukryć, że Sarzyński podał tutaj dobry argument. Przypomnijmy, że CD Project Red pracuje nad Cyberpunkiem 2 oraz nową trylogią osadzoną w świecie Wiedźmina, więc z pewnością zespół ma co robić. Jednoczesne opracowywanie nowego narzędzia byłoby w tym przypadku dodatkowym obowiązkiem, który prawdopodobnie przyczyniłby się do późniejszej premiery owych projektów.
Gracze w komentarzach pozytywnie zareagowali na stanowisko przedstawiciela CD Projekt wobec podejrzeń o ukrywanie ekranów ładowania. Można zatem stwierdzić, że firma rozprawiła się z mitem o windach, czym przypuszczalnie zachwyciłaby nawet samego Johnny’ego Silverhanda.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:2 historyczne odsłony Fallouta do odebrania w Amazon Prime Gaming
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.