Twórcy jednego z najbardziej ambitnych modów do Baldur’s Gate 3 znów muszą zmierzyć się z rzeczywistością. Premiera pierwszego grywalnego poziomu Path to Menzoberranzan została przesunięta na przyszły rok.
Co nowego na Drodze do Menzoberranzanu? Wygląda na to, że ambicje twórców tego wielkiego moda do Baldur’s Gate 3 zostały po raz kolejny zweryfikowane przez realia produkcji fanowskich rozszerzeń. Na pierwszy w pełni grywalny poziom będziemy bowiem musieli poczekać do przyszłego roku. Bardziej szczegółowej daty jego premiery jednak nie podano i na pewno poczekamy na to jeszcze parę lat.

Path to Menzoberranzan, bo tak brzmi nazwa tego wielkiego moda, jest jednym z najbardziej ambitnych i wyczekiwanych projektów społeczności moderskiej Baldur’s Gate 3. Jego twórcy od początku chcieli pokazać swoją wizję kultowego miasta-stolicy mrocznych elfów (wiele kampanii spod znaku Dungeons and Dragons ma tam miejsce, odgrywa ono również znaczącą rolę w uniwersum tego tabletopa).

Kiedy ostatni raz rozstawaliśmy się z tym tematem, była mowa o pierwszym grywalnym buildzie otwierającej modyfikację lokacji. Wygląda jednak na to, że jest ona większym wyzwaniem od strony technicznej, niż pierwotnie zakładano, i projekt będzie musiał zostać jeszcze bardziej szczegółowo dopracowany, zanim trafi w ręce fanów.
Od strony technicznej ulepszamy naszą infrastrukturę backendową, by sprostać ogromnej skali, do jakiej rozrasta się ten projekt. Mówiąc prościej, wdrażamy rozwiązania podobne do tych, z jakich korzystają studia AAA przy tworzeniu dużych gier RPG.
- tak można było przeczytać na oficjalnym serwerze Discord projektu.
Jest to związane przede wszystkim z dużą ilością contentu, którą starają się wdrożyć twórcy. To na przykład nowe cutscenki, większe mapy – wszystko to najwyraźniej sprawia problemy pod kątem optymalizacji. Dlatego też ciągle trwają poszukiwania śmiałków na stanowiska techniczne i designerskie.
W związku z tym nabór dla aktorów głosowych (i zarazem także ten aspekt projektu, który budził największe emocje) został wstrzymany do przyszłego roku. Czy moderom uda się sprostać rozmachowi tej ambitnej wizji? Czas pokaże.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.