Amerykańska firma NPD Group opublikowała wczoraj kolejny raport podsumowujący sprzedaż konsol i oprogramowania rozrywkowego na terenie Stanów Zjednoczonych. W zestawieniu wzięto pod uwagę ubiegły miesiąc.
Amerykańska firma NPD Group opublikowała wczoraj kolejny raport podsumowujący sprzedaż konsol i oprogramowania rozrywkowego na terenie Stanów Zjednoczonych. W zestawieniu wzięto pod uwagę ubiegły miesiąc.
Wyniki sprzedaży konsol w listopadzie nie pozostawiają złudzeń, które urządzenia cieszą się największym wzięciem wśród Amerykanów. Oba produkty firmy Nintendo pokonały konkurencję w swoich kategoriach, przy czym DualScreen dosłownie zmiażdżył swojego jedynego rywala, zaliczając wzrost sprzedaży o ponad milion sztuk.
Platforma | Październik | Zmiana |
PlayStation 2 | 496.000 | +312.000 |
PlayStation 3 | 466.000 | +345.000 |
PlayStation Portable | 567.000 | +281.000 |
Xbox 360 | 770.000 | +404.000 |
Wii | 981.000 | +462.000 |
DualScreen | 1.535.000 | +1.077.000 |
W kategorii gier największym zainteresowaniem w listopadzie cieszyła się czwarta odsłona cyklu Call of Duty. W sumie sprzedano ponad dwa miliony kopii tego programu. Niezły wynik zaliczyły też inne multiplatformowe hity – Assassin’s Creed i Guitar Hero III: Legends of Rock – ale i tak ustępowały one wspomnianej wyżej strzelaninie. Słabiutko w listopadzie sprzedawały się gry na PC. Najpopularniejszy w tej kategorii produkt o nazwie Crysis znalazł niespełna 90 tys. nabywców, a drugi w zestawieniu Unreal Tournament III tylko 34 tys.
Tytuł | Platforma | Wynik |
Call of Duty 4: Modern Warfare | 360 | 1.565.404 |
Super Mario Galaxy | Wii | 1.123.070 |
Assassin’s Creed | 360 | 980.000 |
Guitar Hero III: Legends of Rock | PS2 | 967.000 |
Wii Play | Wii | 564.000 |
Mass Effect | 360 | 472.793 |
Call of Duty 4: Modern Warfare | PS3 | 444.000 |
Guitar Hero III: Legends of Rock | Wii | 426.000 |
Halo 3 | 360 | 387.000 |
Assassin’s Creed | PS3 | 376.843 |
Więcej:Red Dead Redemption jest już dostępne na nowych platformach. Na graczy czeka darmowe ulepszenie

Autor: Krystian Smoszna
Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.