Znane z przebojowego State of Decay studio Undead Labs zapowiedziało mobilne RPG zatytułowane Moonrise, które w uproszczeniu można opisać jako poważniejszą wersję serii Pokemon.

Znane z zombiakowego przeboju State of Decay studio Undead Labs zapowiedziało swój pierwszy mobilny projekt. Okazało się nim RPG zatytułowane Moonrise, które w uproszczeniu można opisać jako poważniejszą wersję serii Pokemon.
Akcja osadzona zostanie w krainie fantasy, którą periodycznie nawiedza wydarzenie znane jako tytułowy Wschód Księżyca. Ziemie zakrywają wtedy magiczne cienie, a złapane w nie istoty przeobrażają się w mroczne karykatury swoich dawnych kształtów. Przez długi czas wydawało się, że ten fenomen powoli odchodzi w przeszłość, gdyż kolejne jego pojawienia się dzieliły stulecia. Teraz jednak Wschody Księżyca zaczęły materializować się coraz częściej i co gorsza, wydłużeniu ulega także okres ich trwania. Gracze wcielą się w bohaterów, którzy spróbują stawić czoło nadchodzącej ciemności.

Podczas zabawy będziemy podróżowali po świecie, odwiedzali miasta, eksplorowali prastare ruiny i odkrywali niezbadane wcześniej dzikie tereny. Niezależnie od tego gdzie się udamy, naszym głównym celem będzie odszukiwanie potężnych bestii znanych jako Lunari, które najpierw wyleczymy z wpływu Wschodu Księżyca przywracając im pierwotną postać znaną jako Solari, a następnie wytresujemy, aby wspomagały nas w bitwach rozgrywanych w czasie rzeczywistym. W sumie w grze znajdziemy setki istot, które będziemy mogli szkolić, ewoluować i łączyć w coraz potężniejsze hybrydy. Poza starciami ze sztuczną inteligencją możliwa ma być także rywalizacja z innymi graczami w trybie multiplayer
Moonrise powstaje z myślą o urządzeniach mobilnych opartych na systemach iOS i Android. Jesienią ruszą zakrojone na szeroką skalę beta testy, a pełna wersja ma zadebiutować na początku przyszłego roku. Produkcja finansowana jest przez firmę Kabam, wiec należy spodziewać się, że wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami.
Moonrise - oficjalna strona gry
Więcej:iOS 26 zepsuł klawiaturę na iPhone'ach. „Moje pisanie od razu się pogorszyło”

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.