Według artykułu opublikowanego w serwisie internetowym firmy MSI, wyczekiwana polska produkcja Wiedźmin 3: Dziki Gon wykorzysta biblioteki DirectX 12, które mają zadebiutować latem bieżącego roku wraz z systemem operacyjnym Windowsem 10.
Kamil Zwijacz
Jakiś czas temu przedstawiciel studia CD Projekt RED stwierdził, że Wiedźmin 3: Dziki Gon nie będzie wspierać bibliotek DirectX 12, które pojawią się latem bieżącego roku wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Dokładniej pisząc, na pytanie „Czy w przyszłości Wiedźmin 3 będzie mógł korzystać z DirectX 12?” odpowiedziano, że: „Na tę chwilę nie ma takiego planu”. Być może jednak rzeczony plan uległ zmianie, gdyż w artykule opublikowanym na stronie firmy MSI, napisano:
„Najbardziej ekscytującym dla graczy elementem Windowsa 10 jest wprowadzenie DirectX 12. Prawdopodobnie zaczniecie dostrzegać korzyści nowej technologii graficznej już w Wiedźminie 3, Batmanie: Arkham Knight i innych grach, które zadebiutują w tym roku.”


Biblioteki DirectX 12 zadebiutują wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery nowego OS-u, ale z ostatnich informacji wynika, że debiut nastąpi pod koniec lipca.
O ile nie jest to zwykła pomyłka, to Wiedźmin 3: Dziki Gon, którego premiera odbędzie się 19 maja, będzie jedną z pierwszych produkcji wykorzystujących nowe API. DirectX 12 mają zapewnić duży skok wydajności w porównaniu do DirectX 11, co w przypadku nowych przygód Geralta byłoby korzystne dla graczy. Przypominam bowiem, że tytuł wymagać ma porządnego sprzętu do komfortowej zabawy.
Czekamy zatem na oficjalny komunikat studia CD Projekt RED, a tymczasem warto zaznajomić się z naszą ostatnią zapowiedzią produkcji, spisaną na podstawie trzygodzinnej sesji z grą. Natomiast poniżej znajdziecie podobny materiał od tvgry.pl.
Więcej:Pierwszy Wiedźmin od CD Projektu Red ma 18 lat. „Nie mogę uwierzyć, że minęło już tyle czasu”
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0